English Version
English

از نظر کنگره ۶۰ درمان اعتیاد یک علم است

از نظر کنگره ۶۰ درمان اعتیاد یک علم است

کنگره ۶۰ سازمان مردم نهادی است که در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند و تمام پرسنلش از خودِ اعضای کنگره ۶۰ هستند و هیچ حقوقی نمی‌گیرند؛ آن‌ها زمانی خودشان مصرف کننده بودند و الان درمان شدند، همسفران هم همراهان مسافران هستند که آن‌ها هم در گروه خودشان فعالیت می‌کنند و در این مجموعه افرادی هستند که راهنما نام دارند و بعد از درمان اعتیاد به این جایگاه رسیده‌اند.

از نظر کنگره ۶۰ درمانِ اعتیاد یک علم است، مخصوصاً زمانی که صحبت از مهار، درمان، مراقبت و پیشگیری در میان باشد بنابراین فقط راهنمایی که آموزش صحیح، دانش و تجربه کافی داشته و از وضعیت متعادل ذهنی و فکری برخوردار باشد می‌تواند دست کمک خود را برای گرفتن دستانِ مصرف کنندگانِ نیازمند دراز کند؛ بنابراین، برای تعیین صلاحیت‌های فوق، در کنگره ۶۰ آزمون‌های کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. کنگره ۶۰ به دنبال رویکرد مناسب اخلاقی است. در کنگره ۶۰ به کسی راهنما گفته می‌شود که در گذشته مصرف کننده مواد مخدر بوده و پس از رسیدن به رهایی و درمان قطعی اعتیاد، در آزمون‌های فنی و جهان‌بینی قبول می‌شود، راهنمایی یعنی نشان دادن راه، راه و مسیر رهایی از اعتیاد و درمان آن، اساس کار راهنمایان کنگره ۶۰ محبت، عقل و ایمان است و مهم‌ترین مشخصه‌های یک راهنما نیز محبت، عقل و ایمان است که موضوع علم نیز زیر مجموعه عقل قرار می‌گیرد.

راهنمایان چند گروه هستند گروهی از آن‌ها راهنمایان تازه‌واردین هستند که با شال سبز مغز پسته‌ای مشخص می‌شوند و افرادی که سه جلسه اول به کنگره ۶۰ می‌آيند و مهمان محسوب می‌شوند در کنار این عزیزان آموزش و مشاوره می‌گیرند. گروه دوم راهنمایانی هستند که شال نارنجی دارند و لژیون دارند و تازه‌واردین بعد از سه جلسه با حس خودشان یکی از این عزیزان را به عنوان راهنمای خودشان انتخاب می‌کنند و در لژیون قرار می‌گیرند و آموزش خود را شروع می‌کنند و زمانی که به رهایی رسیدند و وارد سفر دوم شدند برای شرکت در آزمون راهنمایی، راهنمایشان با آموزش‌هایی که در لژیون می‌دهد آن‌ها را آماده می‌کنند. گروهی دیگر که با شال آبی روشن مشخص می‌شوند کسانی هستند که چهار سال راهنمایی خود را گذرانده‌اند و با تایید پنج راهنمای دیگر می‌توانند سِمت دیگری را داشته باشند. گروهی هم با شال سورمه‌ای مشخص می‌شوند که آن‌ها راهنمایان ویلیام وایت (درمان سیگار و قلیان) هستند که در گروه مسافران و همسفران این رنگ شال‌ها مشترک است. شال ارغوانی رنگ هم که برای آقای مهندس است که در جایگاه استاد راهنما هستند و فقط مختص آقای مهندس است.

مدّت زمان راهنمایی در کنگره ۶۰ چهار سال است که این امر بر پایه پویا نگه داشتن چرخه آموزش و تعلیم در کنگره ۶۰ است. راهنمایان در این چهار سال رهجوهایی که مثل روز اولِ خودشان با حال خراب وارد لژیون می‌شوند را با آغوش باز پذیرا می‌شوند و با دلگرمی و امید به این عزیزان آن‌ها را امیدوار می‌کنند، برنامه آموزشی خودشان را شروع می‌کنند و بعد از چند ماه، آن رهجویی که روز اول با حالِ خراب وارد شده بود می‌تواند با حال خوبِ خودش یک الگو برای تازه‌واردین باشد؛ چون ساختار کنگره ۶۰ الگویی است همه راهنمایان و سفر دومی‌ها الگوهایی بی نقص برای تازه‌واردین هستند.

یک راهنما با آموزش‌هایی که از طریق جزوات و سی‌دی‌های کنگره۶۰ است رهجوها را راهنمایی می‌کند، راه را به آنان نشان می‌دهد و بقیه کارها به عهدهء خودِ رهجو است که باید خواسته داشته باشد و حرکت کند به سوی هدفی که دارد. رهجو در سفر اول هدفش درمان اعتیاد است که با درست حرکت کردن و فرمانبرداری کردن از راهنمای خودش قطعاً به این امر می‌رسد. در سفر دوم که جهان‌بینی مهم است با خدمت کردن و در مسیر کنگره بودن به جهان‌بینی خوب و تعادل لازم می‌رسد.

لازمه رفتار راهنما برای رهجو هیبت پدر و محبت مادر است که اگر  این دو مقوله رعایت شود آن رهجو هم با عشق و فرمانبرداری به درمان قطعی می‌رسد. همه راهنمایان کنگره ۶۰ در تمام شعب یک آموزش را می‌دهند و آن آموزش همان است که آقای مهندس در سی‌دی‌ها و جزوات ارائه دادند.

من در جایگاه راهنمای تازه واردین به مدّت ۹ ماه خدمت کردم واقعاً انرژی بالایی دارد چرا که وقتی شخصی با حالِ خراب وارد کنگره ۶۰ می‌شود و بعد از شنیدن پیام کنگره ۶۰ توسط راهنمای تازه‌واردین نورِ امیدی در وجودش روشن می‌شود و این امر به وضوح در چشمان آن شخص دیده می‌شود که این خودش بالاترین انرژی و برکت است و همچنین راهنمای ویلیام وایت هم هستم به امید اینکه همسفرانی که مصرف سیگار و قلیان دارند وارد این لژیون شوند و سفر خودشان را شروع کنند؛ که در اینجا جا دارد به خانم جلالی عزیز تبریک بگویم که پایه‌گزار لژیون ویلیام برای همسفران ایشان هستند انشالله که همیشه پایدار باشند.

در حالِ حاضر من در جایگاه راهنمایی با شال نارنجی خدمت می‌کنم که بسیار تا بسیار جایگاه شیرین و پر از آموزشی است که به گفته آقای مهندس واقعاً راهنمایی اول آموزش است؛ چراکه راهنما با چالش هایی روبه رو می‌شود و باید در  آن چالش در کنار رهجو به موفقیت برسد امیدوارم همه راهنمایان در جایگاه‌های مختلفی که هستند چه تازه‌واردین چه شال نارنجی و چه راهنمای ویلیام از تمام برکات لژیون برخوردار باشند و همیشه پایدار باشند.

در آخر این هفته پرشکوه را به آقای مهندس عزیز و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ به ویژه راهنمایان خودم خانم لیلا عزیزم و خانم فریده و خانم سپیده عزیزم و همچنین راهنمای تازه واردینم، خانم شمسیان تبریک می‌گویم و از خداوند بهترین‌ها را برایشان خواستارم.

منابع: مقاله ششم از کتاب ۱۴ مقاله و جزوه راهنما و راهنمایی
رابط خبری و نویسنده: راهنما همسفر سمانه (لژیون هشتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .