English Version
English

در خصوص اهمیت وجود راهنما باید بگویم که انسان از بدو تولد نیاز به راهنما جهت یادگیری و آموزش دارد.

در خصوص اهمیت وجود راهنما باید بگویم که انسان از بدو تولد نیاز به راهنما جهت یادگیری و آموزش دارد.

اولین جلسه از دوره اول سری جشن های هفته راهنما کنگره ۶۰ نمایندگی رضوی ویژه مسافران با استادی ایجنت محترم مسافر حسن، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه ((جشن هفته راهنما)) در روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ رأس ساعت ۱۷ آغاز شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسن هستم یک مسافر. خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما عزیزان را به من داد.
دستور جلسه امروز هفته راهنما است. در ابتدا هفته راهنما را به آقای مهندس و خانواده محترمشان و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم.
در خصوص اهمیت وجود راهنما باید بگویم که انسان از بدو تولد نیاز به راهنما جهت یادگیری و آموزش دارد و خداوند نیز برای هدایت بشر راهنمایانی فرستاده است. اگر در زندگی ما راهنمایی وجود نداشته باشد ما قادر به انجام هیچ کاری نبودیم و حتی قادر به تکلم نیز نبودیم و اگر راهنما را از زندگی انسان‌ها حذف کنیم، انسان با سایر موجودات تفاوت چندانی نداشته و سیر تکاملی خود را طی نخواهد کرد.


جایگاه راهنما در کنگره بسیار حائز اهمیت بوده در واقع راهنماها کسانی هستند که این راه را تجربه نموده و با کسب علم و دانایی و با چاشنی عشق و محبت قدم در راه کمک به همنوعان خود گذاشته‌اند و در این راه هیچ چشم داشتی نداشته و فقط به دنبال خدمت به انسان‌های دردمندی است که نیازمند کمک هستند.
در مسیر کنگره و درمان اعتیاد سختی‌های زیادی وجود دارد و این راه پر از فراز و نشیب‌های فراوان که اگر راهنمایی وجود نداشته باشد هر لحظه امکان سقوط وجود دارد کمااینکه اغلب ما این شرایط را قبل از ورود به کنگره تجربه نموده‌ایم.
نیروهای منفی و خواسته‌های نفس همیشه در کمین ما بوده و بسیار قدرتمند هستند و بدون آگاهی و دانایی قادر به شناخت آن‌ها نخواهیم بود و حتماً در دام آن‌ها گرفتار خواهیم شد. راهنما همانند چراغی که مسیر انسان‌ها را روشن می‌کنند.

چاه این بادیه از نقش قدم بیشتر است بی چراغ دل‌آگاه در این را مرو
ظلمات است بترس از خطر گمراهی ترک این مرحله بی همرهی خضر مکن

نکته قابل‌اهمیت خصوصاً در سفر اول این است که هیچ‌وقت بافکر خود، قدم در این مسیر نگذارید و کاملاً گوش‌به‌فرمان راهنما باشید.

وظیفه رهجو در قبال راهنما چیست؟ راهنما هیچ انتظاری جز اجرای قوانین و حرمت‌ها از رهجو نداشته و هر خدمتی که به رهجو ارائه می‌دهد بدون هیچ منتی و فقط بابت وظیفه انجام می‌دهد.
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریق عشق، کافریست رنجیدن

ولی وظیفه من به‌عنوان یک رهجو این است که قدردان زحمات راهنما باشم که قدردان بودن یکی از جورچین‌های تکامل ما است که اگر ناسپاس باشیم یکی از ابعاد زندگی ما ناقص خواهد بود. مقدمه تشکر و سپاس‌گزاری از خداوند، سپاس‌گزاری از بندگان خداست. هر چقدر ما این قدردانی و سپاس‌گزاری را با حس بهتری انجام دهیم بازتاب ان برای ما نیز بیشتر خواهد بود


اجرای قوانین توسط انسان شرایطی را برای او به وجود می‌آورد تا در بهترین حالت به زیستن ادامه دهد یکی از مهم‌ترین این قوانین سپاسگزاری و دیدن لطف و محبت دیگران است که اگر ما این کار را درست انجام دهیم در این بعد نیز به تکامل خواهیم رسید و شرایط زیستن برای ما بهتر خواهد شد.
این مطلب را باید همیشه بدانیم که ما با هر وضعیتی وارد کنگره شویم راهنما ما را با آغوش باز می‌پذیرد و با جاذبه و علمی که در اختیار دارد و به درمان می‌رساند.
در ادامه جشن هفته راهنما با حضور پرشور مسافران در شعبه رضوی برگزار گردید.

 

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنونم.

 

تصویربردار: مسافر جلیل
تایپ و ویرایش و ارسال خبر: مسافر رضا
مرزبان خبری: مسافر رضا
ارسال خبر: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .