English Version
English

راهنما؛ عشق بلاعوض

راهنما؛ عشق بلاعوض

مشارکت همسفر طاهره؛
خداوند را هزاران مرتبه شکر که راه و مسیر کنکره را به من نشان داد زیرا این بالاترین لطفی بود که خداوند می‌توانست در حق من انجام دهد وقتی وارد کنگره شدم اول از همه با عزیزی آشنا شدم (راهنمای تازه‌واردین) که اول به من راهکارها و قوانین و برنامه‌های کنگره را یاد داد و بعد عزیزان دیگری را به من نشان داد تا بتوانم با حس خوبم یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. همان اول حس من شما را انتخاب کرد شمایی که با لبخند و وجود گرمتان و با آغوشی باز مرا پذیرفتید تا هدایتگر وجود پر از نیروهای‌ منفی و غرور و منیت من شوید و شما راهنمای من شدید. راهنما نوری در تاریکی است که من با دیدن آن نور راه خود را پیدا و ادامه می‌دهم تا به روشنایی برسم و با آموزش‌‌هایشان درست زندگی کردن را یاد بگیرم تا بتوانم مادر و همسفر خوبی در زندگی باشم. راهنما مثل فرشته‌ای در زندگی من ظاهر شد تا با راهنمایی و حرف‌ها او یاد بگیرم و از گناه و ضدارزش دوری کنم. چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف شما را که سرشار از عشق و یقین است. تشکر کردن نشانه محبت است ولی چگونه می‌شود محبت به کسی که برایت معرفت خرج کرد داشته باشی. راهنما همچون شمعی می‌سوزد و با نوری که از سوختنش پدید می‌آید من را هدایت می‌کند تا به رهایی برسم. به نظر من قدردانی از راهنما یکی از نشانه‌ها کاربردی کردن آموزش‌ها شما می‌باشد. خانم مهدیه عزیزم با شما یاد گرفتم که چگونه زنده باشم و چگونه زندگی کنم. چقدر خوش شانس هستم که شما را دارم خیلی‌خیلی ممنونم شما با بودنتان روزم را روشن‌تر کردید. از اعماق وجودم هفته راهنما را به شما و تمام راهنمایان محترم و عزیز کنگره۶۰ تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

مشارکت همسفر سارا؛
در ابتدا هفته راهنما را با آقای مهندس و خانواده محترمشان و راهنمایان بزرگوار شعبه کریمان به خصوص خانم مهدیه عزیزم تبریک عرض می‌کنم.
دلت را تا خدا تطهیر کردی
کمال عشق را تفسیر کردی
یکی هستی ولی مانند خورشید
خودت را بین ما تکثیر کردی
راهنمای عزیز و مهربان‌تر از جانم خانم مهدیه عزیز بسیار خوشحال هستم که خداوند بزرگ یک راهنما را برای من گذاشت تا من سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را در آرامش باشم و آغوش گرم و پرمهرتان را باز کردید برای من و با آغوش باز و پراز عشق، درس زندگی کردن را به من یاد دادید راهنمای عزیزتر از جانم شما درس الفبای زندگی کردن را به من آموختید از شما یاد گرفتم که چگونه زندگی کنم و زنده باشم. دعای خیرم همیشه بدرقه راهتان همیشه پایدار و موفق و سلامت باشین بمانید برای من و تمام عزیزانی که خواستار رهایی از بند تاریکی‌ها هستند. و از شما سپاسگزارم و تشکر و قدردانی می‌کنم که من تمام وجودم را تاریکی تسخیر کرده بود و شما راه نجات من شدید شما مانند فرشته‌ای هستید که بال‌های خود را باز کرده و من سارا را به اوج برسانید. شما بهترین نعمتی هستید که خداوند برای من قرار داده و چراغ راه من شدید درون وجود شما زیبایی نهفته است که می‌توانم با شما دردودل کنم. بخشش را از شما یاد گرفتم و شما مانند مادری برای من هستید که بال‌های زخم خورده‌ام را درمان کردین و از شما بسیار تا بسیار سپاسگزارم و این هفته راهنما را به شما راهنمای بزرگوارم تبریک عرض می‌کنم.

مشارکت همسفر سمانه؛
در ابتدا هفته راهنما را به معلم بزرگمان جناب آقای مهندس دژاکام و تمام راهنمایان و کمک راهنمایان و خانواده بزرگ کنگره ۶۰ و خصوصاً خانم مهدیه عزیزم تبریک عرض می‌کنم این هفته دستور جلسه در مورد راهنماست راهنما به معنی کسی است که راه را بلد است و می‌تواند به عنوان رب و یا مربی از او نام برد مسئله راهنما مسئله مهمی است و این افراد مراحل بسیار سختی را گذرانیده‌اند تا به این جایگاه رسیده‌اند‌ به گفته آقای مهندس راهنما از نظر اخلاق، جهان‌بینی و نگرش‌ به مرحله لازم رسیده باشد. بنابراین بايد يکسری اطلاعات داشته باشد با شمشیر چوبی نمی‌توان به جنگ اهریمن رفت. راهنما یعنی کسی که بهترین حس خوبی‌ها را به رهجوهایش انتقال می‌دهد و همیشه رهجوهایش را آزاداندیش می‌پروراند و رهجو هم برای ماندن تسلیم راهنما است. راهنما پرونده‌ای را قبول کرده است که هیچ کس آن را نپذیرفته بود و وظیفه رهجو این است که به معلم خود احترام  بگذارد. و راهنما کسی است که با دل خودشان و عشق خودشان دارند این کار را انجام می‌دهند و هیچ‌گونه چشم داشتی ندارند. ما باید به عنوان انسان قدرشناس و ارزش‌گذار باشیم و باید ارزش این زحمات را بدانیم. ارزش این زحمات را بدانیم زیرا ما در کنگره قدر‌شناسی و تشکر کردن را آموختیم حال چه به زبان باشد و چه مادی باشد به هر حال فرقی نمی‌کند مهم قدردانی و تشکر از آن‌ها است. راهنما مثل فرشته‌ای است از جنس خداوند که خداوند روحش را در آن‌ها دمیده است و من به این اشرف مخلوقات ایمان می‌آورم که آن فرشته مهربان در سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام بیشترین آرامش را به من داد اوست که با آغوش پر از عشق به رهجویانش درس زندگی می‌دهد و شایسته‌ترین تشکر و قدردانی به نظر من فرمان‌برداری از آن‌ها است و انجام و عملی کردن آموزش هاست.

مشارکت همسفر منصوره؛
در ابتدا این هفته زیبا و این روز را که یکی از باشکوه‌ترین روزهایی است که در کنگره است را در رأس به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان و همچنین راهنمای عزیزتر از جانم خانم مهدیه عزیزم و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ به خصوص راهنمایان شعبه کریمان و گنجعلی‌خان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. سپاسگزار خداوند هستم به‌خاطر این محبت‌ها و عشق‌های‌ نابی که نثار من می‌کند و به‌خاطر روزها، ساعت‌ها و لحظه‌های زیبا و به یاد ماندنی که برایم رقم می‌زند و من را لایق این مکان ارزشمند دانسته، تا بتوانم خودم را به‌ بهترین شکل پرورش دهم شکر می‌کنم باز هم سپاس از خداوند به‌خاطر خلق انسان‌هایی چون جناب مهندس و دیگر خدمتگزارن کنگره، می‌‌دانم خداوند این عشق‌ها، زیبایی‌ها، مهربانی‌ها، یک‌رنگی‌ها و...را از بیکرانه‌ هستی برای ما فرستاده تا طعم و لذت آن‌ها را در حیات مادی خود بچشیم و کمی بدانیم در جهان‌های دیگر چه در انتظار ماست. کجا می‌توانستم چنین مکتب خانه‌ای پر از عشق و محبت خالص پیدا کنم که خدمتگزاران عزیزش خصوصاً راهنمای عزیزم خانم مهدیه عزیز از عصاره جانشان بگذرند تا من همسفر ندانی را بدانم و علم درست زندگی کردن را بیاموزم. زمانی که پای صحبت‌های راهنمای عزیزم می‌نشینم و الفبای درست زیستن را به من می‌آموزد، دلم قرص می‌شود که در روزهای سخت زندگی، کسی را کنارم دارم که هر لحظه می‌توانم از او مانند چراغی روشن در مسیر سخت و تاریکم بهره ببرم. تو را می‌ستایم که لحظه‌ به‌ لحظه عشق نثارم می‌کنی. کمک راهنما مسلح  به مثلثی است که اضلاع آن عشق، ایمان و عقل می‌باشد. ما‌ باید بدانیم کمک راهنما چه جایگاهی دارد، همیشه باید یک فاصله بین راهنما و رهجو وجود داشته باشد. راهنما در مسیر تزکیه و پالایش قدم برداشته، سختی‌های بسیاری را تحمل کرده و بسیاری از قید و بندها را از دست و پای خود باز کرده است. در کنگره راهنما جایگاه بسیار با ارزشی دارد، البته هر جایگاهی ارزش خود را دارد، اما راهنما کسی است که با تمام وجود و با عشق حال بدی‌های من سفر اولی را می‌پذیرد، و از زندگی خود، از لحظاتی که می‌تواند مثل دیگران کار کند و پول دربیاورد می‌گذرد، بدون هیچ منت و چشم‌داشتی. چرا که او به این بینش رسیده که در این عشق الهی جاری شده و خالصانه در خدمت تک‌تک شاگردانش باشد. اما وظیفه من چیست؟ راهنما درخواستی از من ندارد، اما من با درست سفر کردن و انجام خدمت، می‌توانم قدردان ذره‌ای از زحمات راهنما باشم. راهنما یعنی عشق بلاعوض، راهنما یعنی یک متخصص.

نویسندگان:همسفر طاهره، همسفر سارا، همسفر سمانه، همسفر منصوره، راهنما همسفر مهدیه(لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر زهرا، راهنما همسفر مهدیه(لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر منصوره، راهنما همسفر مهدیه(لژیون یکم)
همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .