English Version
English

راهنما نشان‌دهنده راه و چراغ راه است

راهنما نشان‌دهنده راه و چراغ راه است

دهمین جلسه از دوره هشتاد و پنجم از کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد به استادی راهنمای محترم همسفر علی و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر وحید با دستور جلسه  «هفته راهنما » در روز شنبه مورخه 8 اردیبهشت 1403 رأس ساعت 16:45 شروع به کارکرد.

سلام دوستان علی هستم یک همسفر.

به نام خداوند بلند مرتبه و باشکوه.

هفته ی راهنما را که یکی از هفته‌های پر خیر و برکت و یک جشن پر از آموزش و آگاهی می‌باشد را به همه راهنمایان کنگره ۶۰ به ویژه راهنمایان شعبه شادآباد و همسفران گروه خانواده و همینطور جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم.
در نظر داشته باشید برای تعمیر ماشین خود احتمال می‌دهید که در مغازه نانوایی بتوانید آن را تعمیر کنید؟ یا اینکه به هر شخصی اعتماد کنید و تعمیر ماشین خود را به او بسپارید تقریبا این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد و برای انجام این کار به دنبال فرد متخصص می‌گردید. آشکار و روشن می‌باشد که برای حل  و رفع هر موضوعی نیاز به یک متخصص می‌باشد و اصولاً به دنبال متخصص‌ترین فرد نیزمی‌گردیم. در کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد و سیگار و آموزش جهان‌بینی این تخصص به شخص راهنما سپرده شده است. تمام این فرایند بر عهده راهنما می‌باشد، آموزش‌ قوانین  کنگره ۶۰ بر عهده راهنما می‌باشد، این خود یکی از نعمت‌های خداوند می‌باشد که بر دوش یک راهنما گذاشته شده است. راهنمایان توانسته اند شایستگی خود را نشان دهند تا شال راهنمایی را دریافت کنند وبه خود و رهجویانش خدمت کنند.
در جزوه جهان بینی استاد امین اشاره می‌کنند: هر بازی قوانین خاص خود را داردبه عنوان مثال قوانین بازی فوتبال کاملاً با بازی والیبال متفاوت می‌باشد. زندگی قوانین خود را دارد، درمان اعتیاد قوانین خود را دارد. درست است که مسئله اعتیاد در کنگره حل شده است اما حل موضوع اعتیاد همواره گره‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. راهنما بودن در کنگره ۶۰ یک امر تخصصی می‌باشد، شاید در ابتدای سفر یک رهجو آموزش‌های راهنما را جدی نگیرد و خوب گوش ندهد و یا اینکه آموزش‌ها را به خوبی دریافت نکند و احساس کند که آموزش‌های کنگره خوب نیست ،در حالی که وقتی رو به جلو پیش می‌رود و حس‌های او باز می‌شود می‌فهمد که اشکال از درون خودش است.
در چهارچوب درمان اعتیاد و قوانین کنگره باید گفته‌های راهنما مو به مو اجرا شود ،چرا که راهنما این مسیر را خود رفته است، راهنما همانند دو چشم تیزبین هوشیارانه دست رهجو را گرفته و او را  از مسیرهای سخت و صعب العبور می گذراند.
در ابتدای ورودم به کنگره تمام اختیار خود را به راهنمایم  سپردم تا من را به حال خوش برساند، اگر بخواهیم حال خوش را تجربه کنیم باید تمام و کمال به گفته‌های راهنما گوش کنیم و آنها را اجرا کنیم.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید سپاسگزارم.

 

تایپ، ارسال عکس: واحد سایت نمایندگی شادآباد
لژیون خدمتگزار: لژیون همسفران آقا
مرزبان کشیک: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .