English Version
English

راهنما یعنی احیا دوباره انسان

راهنما یعنی احیا دوباره انسان

جلسه اول از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی ملاصدرا بااستادی همسفر زکیه و بادستور‌جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بابت قرار گرفتن در این جایگاه شاکر و سپاسگزار هستم. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان بابت فراهم کردن این مکان امن و مقدس، همچنین از راهنما خود خانم زهرا که جایگاه امروز خود را مدیون آموزش‌های ایشان هستم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

دستورجلسه این هفته «راهنما» است. پیش از هر سخن، ابتدا هفته راهنما را خدمت بنيان‌ و نگهبان کنگره۶۰، تمامی راهنمایان و راهنما خود همسفر زهرا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. حرفه معلمى، مهری است که از روز ازل با گل آدمی سرشته شد تا مردم از ظلمت‌های جهل به نور دانایی رهنمون شوند. جایگاه راهنما در سیستم کنگره۶۰، موضوع بسیار مهمی است؛ زیرا راهنما از ویژگی‌های مثبت بالایی هم‌چون عشق، محبت، صبر، ایمان، استقامت و بردباری برخوردار بوده و از صفات نام برده شده در مثلث کنگره۶۰ که معرفت، عمل‌سالم و عدالت است نیز برخوردار می‌باشد. راهنما به شخصی که راه را برای ما انسان‌ها نمایان می‌کند گفته می‌شود. در کنگره کسی می‌تواند به درجه راهنمایی نائل شود که مصرف کننده مواد مخدر و یا همراه او باشد که با متد DST، دانش و تجربه یک راهنما کارآزموده درمان شده باشد، سپس در آزمون راهنمایی شرکت کرده و از آقای مهندس نمره قبولی را دریافت کند.

عزیزانی که توسط سیستم کنگره۶۰ آموزش دریافت کرده‌اند و به درجه راهنمایی رسیده‌اند؛ برای راهنمایی، درمان و انتقال دانش کنگره به دیگران مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و گاهی‌اوقات وقت خود را تا چند روز بیرون از خانه و به دیگران اختصاص می‌دهند؛ آن‌ها بدون هیچ چشم‌داشت و دریافت مزدی برای رهجویان و هم‌نوعان خود زمان می‌گذارند تا دانش و تجربه خود را برای آن‌ها بازگو کنند. 

راهنما با عشقی که رهجو دارد، از خودگذشتگی‌ می‌کند. اگر در این‌باره نگاهی به گذشته خود بیندازم؛ درمی‌یابم که هیچ‌گاه حاضر نبودم به دنبال کسب دانش و آگاهی بروم و یا اگر قصد داشتم تجربیات جدیدی را کسب کنم، شاید سال‌ها طول می‌کشید؛ اما اکنون که در این مکان مقدس هستم، متوجه شدم که راهنمایان با دانش و تجربه‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهند، باعث پیشرفت چندین ساله و کسب حال خوش ما شده‌اند.

در کلام الله آمده است که اگر شخصی یک نفر را احیا کند، این عمل او مانند این است که هزاران نفر را  احیا کرده است؛ به‌عنوان مثال: نگهبان کنگره۶۰ آقای مهندس با از خودگذشتگی‌ای که انجام داده‌اند، میلیون‌ها نفر را احیا و جان آن‌ها را نجات داده‌اند، زندگی دوباره را به مصرف‌کنندگان و خانوادهایشان بخشیده‌اند؛ بنابراین بنده به‌عنوان یک همسفر وظیفه خود می‌دانم که مجدد از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر و قدردانی کنم. 

من رهجو اگر قصد داشته باشم از راهنما خود تشکر و قدردانی کنم، بایستی فرمانبردار خوبی باشم؛ زیرا با فرمانبرداری ابتدا به خودم کمک کرده‌ام و سپس با گرفتن رهایی، راهنما احساس شادی و نشاط می‌کند. در کنگره در هفته راهنما، تشکر کردن از راهنما با یک پاکت که بستگی به شرایط فرد دارد صورت می‌گیرد. معلمی عشق است و شغل نیست؛ می‌خواهم بیان کنم که جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و تا زمانی‌که آن جایگاه را لمس و تجربه نکنیم، نمی‌توانیم درکی از آن داشته باشیم.

تایپ، ویرایش و ویراستار: همسفر زکیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
تصویرگر: همسفر فاطمه (ا) رهجوی راهنما همسفر مهری (لژیون اول)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .