English Version
English

نا امیدی یکی از ابراز شیطان است.

نا امیدی یکی از ابراز شیطان است.

سومین جلسه از دور چهاردهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛  نمایندگی اردستان با استادی مسافر پژمان و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه "وادی دوم و تاثیر  روی من" پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


وادی دوم می‌گوید هيچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و مال انسان‌هایی است که جرقه‌ای در وجود آنها پدیدار شده و این وادی می‌گوید از ذرات جرقه می‌توان به نور رسید یعنی انسان باید حواس خود را جمع کند و اتفاقات روزانه که برایش می‌افتد و مشکلات و مسائلی که برایش روی می‌دهد را با بصیرت و آگاهانه به آنها نگاه کند و طبیعت و کل هستی، بهترین آموزگار انسان است و ما هرچه که یاد می‌گیریم از طبیعت یاد می‌گیریم.


اگر خداوند مخلوقی را خلق می‌کند، حتما آن مخلوق یک وظیفه‌ای بر عهده دارد و آن مخلوق باید تکامل پیدا کند. مثلا اگر ما یک دانه گندم را می‌کاریم وظیفه‌اش این است که رشد کند و تکامل پیدا کند و تبدیل شود و به هفتاد دانه گندم تبدیل شود و اگر بخواهد نسبت به انجام وظیفه خود کوتاهی بکند نابود می‌شود.


تک تک مخلوقاتی که خداوند خلق کرده، هر کدام وظیفه‌ای بر عهده دارند و من در جایگاه انسان بودن باید به این موضوع فکر کنم که آیا وظیفه خود را درست انجام داده‌ام یا درست انجام نداده‌ام. نیروهای منفی هم وظیفه دارند و خیلی وقت‌ها نیروهای منفی به بهترین شکل وارد می‌شوند و وظیفه خود را در حد کمال انجام می‌دهند. اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، انسان‌ها و نیروهای مثبت معنی ندارد و ما زمانی متوجه می‌شویم که اضداد وجود داشته باشد و شرط توجه کردن به این که وظیفه نیروی منفی و مثبت چه هست این است که من نسبت به آنها آگاهی داشته باشم و با آن آگاهی در مسیر هستی زندگی کنم.


خیلی وقت‌ها هست که ما آگاهی را دریافت نمی‌کنیم و آن رشد در ما اتفاق نمی‌افتد. علت آن به جسم انسان بر می‌گردد. جسم انسان از میلیاردها سلول تشکیل شده است و این سلول‌ها قرار است که رشد پیدا کنند و تکامل پیدا کنند و در مسیر آگاهی حرکت بکنند. اگر این رشد متوقف شود و یا مسیر آن تغییر کند یک سری مشکلات برای جسم انسان به وجود می‌آید. یک مصرف کننده مواد مخدر، کل سلول‌های بدن خود را در بستر مواد مخدر رشد داده است و برای همین ما نمی‌توانیم به یک مصرف کننده بگوییم در مدت یک هفته مواد مخدر را کنار بگذارد. اگر مواد مخدر را قطع کنیم این سلول‌ها هنوز به مواد مخدر احتیاج دارند و ما آن محیط را از آنها می‌گیریم و نتیجه این است که این خمر در درون انسان وظیفه‌ای دارد. آنها وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.


فردی که مصرف کننده مواد مخدر باشد، سیستم ایکس را به هم ریخته و حالش بد است و وقتی که وارد خانه می‌شود، آرام آرام حال اعضای خانواده هم بد می‌شود و زمانی که حس‌ها بد می‌شود، این خراب شدن حس‌ها در نتیجه انجام یک عملی می‌باشد و ما زمانی که هیچ عملی انجام ندهیم هیچ حسی به ما دست نمی‌دهد و هر عملی که انسان انجام دهد حس جدیدی را در انسان ایجاد می‌کند و این حس چون گیرنده و فرستنده است آرام آرام یک خواسته را در درون انسان شکل می‌دهد مثلا ما تا زمانی که مواد مخدر مصرف نکرده باشیم، اصلا خواسته مواد مخدر نداریم.

 

در طول روز فکرهای زیادی از ذهن انسان می‌گذرد و فکری می‌ایستد که خواسته آن در درون انسان وجود داشته باشد. جایی که در این وادی از جنگ نرم صحبت می‌کند، میگوید ما زمانی که قصد جنگ داریم نیاز به ابزار و اسلحه داریم و در اینجا منظور از اسلحه، دانایی است که من دانایی پیدا کنم و بدانم در ابتدا عملی که انجام می‌دهم چی است. چون اولین عملی که انجام دهیم از آن عمل یک حس را دریافت می‌کنیم و این حس یک گیرنده است و با تکرار شدنش می‌تواند خواسته‌های انسان را تقویت بکند و یا یک سری از خواسته‌ها را کم کند.


برای فردی که در کنگره حضور دارد و قرار است که داروی اوتی مصرف کند و یا سی‌دی بنویسد و این اعمال را انجام دهد، قرار است در درون او یک حس جدید به وجود بیاید و یک گیرنده جدید در او به وجود بیاید و این گیرنده‌های جدید همان ذرات جرقه است که این وادی به آن توجه می‌کند و ذرات جرقه، با اعمال ارزشی و با اجرای قوانین، خود را به نور می‌رساند و به جایی می‌رسد که خواسته‌ها در درون انسان تغییر پیدا می‌کند و زمانی که خواسته‌ها تغییر پیدا کرد، یک سری از اعمال را اتوماتیک وار انجام نمی‌دهد چون اصلا خواسته‌‌ای در درون انسان نیست.

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم

عکاس: مسافر میلاد لژیون دوم

تنظیم وارسال‌: مسافر محمدرضا لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .