English Version
English

گروه خانواده - گفت‌وگو با راهنمایان نمایندگی قوچان

گروه خانواده - گفت‌وگو با راهنمایان نمایندگی قوچان

بهترین راه برای یافتن خود این است، که خود را وقف خدمت به دیگران کرد. زمانی که وجود انسان در مسیر خدمت به خلق خدا قرار گرفت؛ مورد انتخاب خداوند واقع می‌شود. انسان‌های بزرگ همواره در اندیشه دیگران‌اند و دل درگرو خدمت به مردم می‌دهند. راهنما همسفر محبوبه و راهنما همسفر عادله از جمله این انسان‌ها هستند که هر لحظه دل درگرو خدمت داده‌اند.

همسفر محبوبه به همراه مسافر خود با بیش از ۲۰ سال تخریب آنتی‌ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شدند، به راهنمایی، همسفر هانیه و مسافر مهدی بافنده به روش DST و داروی OT به مدت ده ماه سفر کردند و در حال حاضر ۱۰ سال و ۹ ماه است که آزاد و رها هستند. ایشان بعد از دو دوره مرزبانی و یک دوره پنج ساله خدمت راهنمایی در نمایندگی فردوسی مشهد، باز هم به عشق خدمت و کمک به انسان های دردمند تصمیم گرفتند سختی مسافت طولانی مشهد به قوچان را به جان بخرند و این عشق بلاعوض را نثار همسفران نمایندگی قوچان کنند و دو سال قبل با قرار گرفتن در جایگاه ایجنتی و راهنمایی اولین خشت همسفران نمایندگی قوچان را گذاشتند.

همسفر عادله هم به همراه مسافر خود علی با ۸ سال تخریب آنتی ایکس شیره و تریاک وارد کنگره شدند به راهنمایی همسفر فاطمه و مسافر محمد اختری به روش DST و داروی OT به مدت ۱۰ ماه سفر کردند و در حال حاضر ۴ سال و ۱۰ ماه و ۱۶ روز است که رها هستند. ایشان مسیر قوچان به شیروان را در کنار مسافرشان برای آموزش گرفتن و رسیدن به رهایی طی کردند و با وجود داشتن فرزند کوچک تصمیم گرفتند باز هم این مسیر را طی کنند و در جایگاه راهنمایی خدمت کنند و مدت یک سال و نیم در نمایندگی شیروان با عشق خدمت کردند و دو سال قبل با شروع بخش همسفران نمایندگی قوچان در کنار راهنما همسفر محبوبه در آغاز این عمل عظیم همراه شدند.

اینک ما به بهانه دستور جلسه «هفته راهنما» با دو راهنمای نمایندگی قوچان گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم؛ لطفاً با ما همراه باشید.

برای شرکت در آزمون چقدر زمان گذاشتید و چقدر مطالعه داشتید؟

راهنما همسفر عادله: من زمان زیادی برای مطالعه نداشتم به این دلیل که یک هفته بعد از رهایی من و مسافرم آزمون راهنمایی برگزار شد و من با حمایت و آموزش‌های راهنمای عزیزم تصمیم گرفتم در این آزمون شرکت کنم و در کمال تعجب خوشبختانه قبول شدم فکر می‌کنم دلیل قبول شدنم، نتیجه‌ مرتب آمدن به کنگره در سفر اول بود چون بدون غیبت هر جلسه حضور داشتم و مطالبی که در جلسات گفته می‌شد خیلی به من کمک کرد و از طرفی خواست خدا بود که قبول شدم تا به هم‌نوعان خود خدمت کنم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

راهنما همسفر محبوبه: سال‌های گذشته آزمون دو بار درسال برگزار می شد یک‌بار شهریور و یک‌بار بهمن‌ماه سالی که من تصمیم داشتم در آزمون شرکت کنم ، آزمون شهریور ماه برگزار نشد و من فکر می‌کردم بهمن ماه آزمون برگزار خواهد شد. از اول مهر ماه تصمیم گرفتم جدی بخوانم و برای بهمن‌ماه آماده شوم‌ که در آن سال آقای مهندس فرمودند آزمون آذر ماه برگزار می‌شود. من تمام منابع را تهیه و تقسیم بندی کردم که یک دور بخوانم و یک دور مرور کنم بعضی از منابع مثل کتاب ۶۰ درجه و عشق را دو بار و مقاله ها رو شاید چند بار خواندم و در دفتر ، نکته برداری می‌کردم احساس می‌کردم هر قدر بیشتر می‌خوانم، بیشتر به مطالبی بر می‌خوردم که برایم جدید بودند تا حدی که یک روز به راهنمای عزیزم خانم هانیه گفتم من هر چه می‌خوانم احساس می‌کنم کمتر یاد می‌گیرم اما روز امتحان با آرامش کامل جواب سوال ها را می‌دادم.

برای داوطلبان آزمون تیر ماه اگر مطلبی دارید عنوان کنید؟

راهنما همسفر عادله: دوستان عزیزی که تصمیم گرفتند در این آزمون شرکت کنند نگران نباشند و به خودشان استرس وارد نکنند، به نظر من کسی که مرتب به کنگره می‌آید و فرمانبردار خوبی است و تلاش می‌کند ان‌شاءالله قبول می‌شود و این را هم بگویم اگر هم قبول نشدند، ناراحت و دلسرد نشوند، چون درکنگره جایگاه‌های خدمتی زیادی وجود دارد، که می‌توانند خدمت کنند، خدمت در هر جایگاهی برای ما بار آموزشی دارد.

راهنما همسفر محبوبه: به نظر من عزیزانی که شرایط شرکت در آزمون را دارند از این فرصت الهی که در اختیارشان قرار گرفته استفاده کنند توصیه می‌کنم فقط متن کتاب‌ها را بخوانند و سراغ نمونه سوال و خلاصه مطالب نروند.

چرا بعد از درمان کنگره 60 را ترک نکردید؟ 

راهنما همسفر عادله: اولین جلسه‌ای که وارد کنگره شدم به دلیل تخریب‌های زیادم متوجه نبودم که در چه مکانی حضوردارم، و دلیل آمدن من فقط کنجکاوی بود ولی با اولین جلسه حسم با راهنمای عزیزم و کنگره وصل شد و تصمیم گرفتم که بمانم و بعد از رهایی هم برای رسیدن به حال خوش خدمت گرفتم و خوشحال هستم که کنگره را ترک نکردم، چون ده ماه برای آموزش و رسیدن به حال خوش زمان زیادی نیست و آموزش بیشتر در سفر دوم و خدمت کردن است. 

راهنما همسفر محبوبه: من تا قبل از رهایی مسافرم فکر می‌کردم آموزش‌های کنگره فقط برای درمان اعتیاد است اما در ادامه کم‌کم به عمق این آموزش ها بیشتر پی بردم و اینکه چقدر من به آن‌ها احتیاج دارم به همین علت هم‌چنان رهجوی کنگره هستم. 

دوست دارید هفته راهنما را به چه کسانی تبریک بگویید؟ 

راهنما همسفر عادله: هفته راهنما را اول از همه به آقای مهندس که راهنما‌ تمام افراد کنگره 60 هستند تبریک می‌گویم، همچنین به خانواده محترم‌شان که در کنار ایشان ماندند و خدمت کردند و در ادامه به راهنما خوبم خانم فاطمه عزیز، تبریک عرض می‌کنم و به خانم رقیه عزیز که زمان خدمتم در شیروان ایجنت بودند که از ایشان خیلی آموزش گرفتم، به خانم محبوبه عزیز ایجنت همسفران قوچان، و به خانم محبوبه ایجنت دوره قبل که در کنار ایشان خیلی آموزش گرفتم تبریک می‌گویم و در آخر به تمامی راهنمایان کنگره 60 تبریک می‌گویم.

راهنما همسفر محبوبه: در راس به آقای مهندس و خانم آنی عزیز که اولین راهنما برای تمامی اعضای کنگره هستند و استاد امین و خانم آنی کماندار عزیز ، راهنمای عزیزم خانم هانیه، خانم زارع عزیز که برای من خیلی الگو بودند راهنمای تازه واردینم خانم سارا، خانم اشگذری عزیز، خانم آرمیده عزیز،  خانم شهره عزیز ، خانم ندا عزیز، خانم جلالی عزیز، خانم محبوبه ایجنت شعبه قوچان و به (خانم گلثومه و خانم ملیحه و خانم الهه و خانم زهره) این عزیزان عضو لژیون نهم فردوسی بودند. دوست دارم به خانم عادله عزیز خانم مریم و خانم فاطمه و خانم طاهره عزیز این روز را تبریک بگویم.

از قبل از کنگره آمدنتان به کنگره بگویید.

راهنما همسفر عادله: قبل از آمدنم به کنگره وقتی متوجه اعتیاد همسرم شدم حال خرابی داشتم به دلیل اینکه در سن پایین ازدواج کردم، وقتی متوجه اعتیاد همسرم شدم بحث و درگیری‌های زیادی با همسرم داشتم و هر روز درگیری ما بیشتر می‌شد تا جایی که به جدایی فکر کردم و تصمیم گرفته بودم که جدا شوم ولی به خاطر فرزند نوزادم مجبور شدم سکوت کنم و همه چیز را به زمان بسپارم و خوش‌بختانه همسرم با کنگره آشنا شد و در ادامه من هم به کنگره آمدم و واقعا خوش‌حالم که با مکانی به نام کنگره آشنا شدم، تا درست زندگی کردن را یاد بگیرم و روز به روز زندگی‌ام بهتر شد و دیگه خبری از آن بحث ها وجود ندارد.

راهنما همسفر محبوبه: قبل از کنگره زندگی ما خیلی آرام و بدون چالش بود اما در عین حال، حال دل من خوب نبود و همیشه احساس می‌کردم جای یک چیزهایی در زندگی‌مان خالی است تا اینکه با کنگره آشنا شدم و دنیا را از دریچه علم کنگره نگاه کردم خیلی زیباتر بود.

چه چیزی باعث شد بعد از رهایی خودتان و مسافرتان به راهنما شدن فکر کنید؟

راهنما همسفر عادله: من اصلا تصمیمی جدی برای راهنما شدن نداشتم، و یکی از دلایل شرکت در آزمون، آشنایی با سوالات بود چون زمان زیادی برای مطالعه نداشتم، ولی زمانیکه اسمم را در لیست قبولی‌ها دیدم اصلا باورم نمی‌شد. واقعا خوشحالم در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنم و با رهایی رهجوهایم حال من خوب می‌شود و انرژی می‌گیرم و خوشحالم که می‌توانم به کسانی خدمت کنم که روزی خودم مثل آن‌ها بوده‌ام.

راهنما همسفر محبوبه: ابتدا که وارد کنگره شده بودیم جایگاه راهنما برای من خیلی جالب و ارزشمند بود چون می‌دیدم یک عده برای بهتر شدن دیگرانی که حتی آن‌ها را نمی‌شناسند چقدر زحمت می‌کشند و چقدر گذشت دارند من از اینکه راهنما باشم ترس داشتم، اما با راهنمایی‌های خانم هانیه عزیز  تصمیم گرفتم در این آزمون مقدس شرکت کنم و امروز از این بابت خیلی خوشحال و شاکر خدای مهربونم هستم.

اگر خیلی کوتاه تجربه چند ساله خود را در کنگره بخواهید به مخاطبتان بگویید چه می‌گویید؟

راهنما همسفر عادله: من نزدیک 6 سال است که در کنگره حضور دارم و از زمانی که وارد کنگره شده‌ام زندگی‌ام عوض شده‌است. همیشه سعی کردم اولویتم کنگره باشد، چون خیلی با مشکلاتی رو به رو شدم که اگر کنگره و آموزش‌های آن نبود هیچ کدام از آن مشکلات حل نمی‌شدند، و من هر بار ایمانم به کنگره بیشتر می‌شود و به دوستانی که در کنگره هستند می‌گویم، قدر کنگره و صندلی که روی آن هستید را بدانید.

راهنما همسفر محبوبه: به نظر من زندگی پر از اتفاق‌های عجیب، بزرگ و کوچک است که خیلی از آن ها را نه می‌شود پیش‌بینی کرد و نه دست خالی می‌شود از آن ها گذر کرد. علم جهانبینی کنگره به من کمک کرد تا از گذرگاه‌های خیلی سخت بتوانم عبور کنم. به نظر من به این دنیا آمده‌ایم که فقط عشق بورزیم و عشق بورزیم و عشق بورزیم.


انجام مصاحبه، تایپ و ویراستاری و ارسال: همسفر گیتی، خدمتگزار سایت
عکس: همسفر طاهره، رهجوی همسفر عادله (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .