English Version
English

صراط مستقیم و آب زلال

صراط مستقیم و آب زلال

در ابتدا سی‌دی آقای مهندس در مورد حوض لجن و حوض زلال صحبت می‌کند و این تمثیلی است برای انسان، انسانی که خوب، خوش‌رو، با ایمان و در کل در صراط مستقیم قرار دارد مانند حوض زلالی هستند که وقتی دیگران او را می‌بینند از او انرژی می‌گیرند، خوشحال هستند و واقعاً همه دوستش دارند انسان‌هایی که اخلاق خوبی ندارند و دائم در حال کنایه زدن به دیگران هستند و راه شیطانی را ادامه می‌دهند مانند حوض لجن هستند. اگر بخواهم از تجربیات خودم بگویم هر سی‌دی که گوش می‌کنم تاثیر زیادی روی من می‌گذارد من همسفر باید یاد بگیرم که مانند آب پاک و زلال باشم و سعی کنم دل دیگران را به دست آورم حتی با یک لبخند زیبا، می‌توانیم به دیگران کمک کنیم و دستشان را بگیریم.

در گذشته طرز فکر من برای کمک کردن این بود که اول خودم، بچه ها و زندگی‌ بعد دیگران ولی در کنگره یاد گرفتم و به خودم گفتم که فردوس شاید همیشه فرصت برای کمک کردن نباشد و دیر شود همچنین شاید عمر من کفاف زندگی را ندهد بنابراین باید تا زمان هست کمک کنم. اگر بخواهم دو تا مانتو بخرم یکی می‌خرم و یکی را کمک می‌کنم این یعنی زلالی و پاکی به نظر من کسانی که در کنگره یک نفر را به رهایی می‌رسانند بهشت را از آن خود می‌کنند یک مصرف‌کننده در یک خانواده چه بر سر خانواده و اطرافیانش می‌آورد در همسایگی ما خانواده‌ای هستند که همسرش مصرف کننده شیشه است خانمش را دیدم که سر و صورتش سیاه و کبود شده بود دلیل حالش را که پرسیدم گفت: سرم به گلدون خورده، متوجه شدم که چه‌قدر در عذاب زندگی می‌کند اما تمام کسانی که در کنگره خدمت می‌کنند در صراط مستقیم قرار دارند و مانند آب زلال هستند.
دیروز یک نفر از ما کمک خواست با این‌که خودمان به یخچال نیاز داشتیم به مسافرم گفتم بعد هم می‌توانیم بخریم به او کمک کن تا بتواند ماشین بخرد تا مخارج زندگی‌اش را تآمین کند، واقعا ایمان دارم کمک به دیگران می‌تواند برکت را در زندگی ما چند برابر کند ما همه آموزش‌ها را از کنگره گرفته‌ایم و قبل از کنگره همان آب آلوده‌ای بودیم که دیگران از ما دوری می‌کردند. در این سی‌دی روی چیزی که تاکید شده است دروغ گفتن است، من به دلیل تخریب‌های زیادی که دیده بودم این کار را زیاد انجام می‌دادم به همین دلیل دیگران هم از من دوری می‌کردند اما امروز وقتی جایی می‌روم همه دوست دارند کنارم باشند از این موضوع خیلی خوشحال هستم آرامش باعث می‌شود که انسان وارد صراط مستقیم شود خیلی از افراد هستند که عصبانی می‌شوند و همه چیز را به زبان می‌آورند اما بعد خودشان پشیمان می‌شوند. اشراق به معنای نور است و اگر بخواهیم به نور تبدیل شویم باید تصفیه را از خودمان شروع کنیم ما در کنگره یاد گرفتیم  که قبل از هر کاری اول باید تفکر کنیم بعد کاری را انجام دهیم بنابراین با همین آموزش‌ها است که به دانش ما افزوده می‌شود.

نگارش: همسفر فردوس، راهنما همسفر بتول(لژیون چهار)
ویرایش: همسفر زهرا، راهنما همسفر بتول(لژیون چهار)
ثبت: همسفر مهدیه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .