English Version
English

راهنما؛ الگوی بی‌نقص کنگره ۶۰

راهنما؛ الگوی بی‌نقص کنگره ۶۰

کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی حافظ با استادی راهنما همسفر مهدیه با دستور جلسه: «هفته راهنما» در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

بنام راه گشای بی‌ھمتا، روشنی بخشِ قادر و تنھا
ابتدا فرا رسیدن هفته فرخنده راھنما را خدمت آقای مهندس و استادن پرمهرشان که استاد راھنمای خانواده بزرگ کنگره ۶٠ می‌باشند تبریک می‌گویم و سپس به راھنمای عزیزم خانم کماندار تبریک می‌گویم و ممنونم بابت تمامی زحمات و راھنمایی‌ھای ارزشمند ایشان‌که ھمواره روشنی راھم بوده و ھستند و قطعا در ادامه نیز خواھند بود. به ھمه راھنمایان با محبت و پرتوان کنگره ۶٠ تبریک می‌گویم، امید است ھمگی عزیزان در پیش‌گاه الله که مسئولیت را به من واگذار کردند سربلند باشم و خداوند خدمت ما را بپذیرد، سپاسگزارم از گروه مرزبانی محترم نمایندگی حافظ.

با یادآوری ھفته راھنما و در اندیشه  اینکه من راجع‌به این دستور جلسه مشارکتی داشته باشم ناخودآگاه این جمله از عارف بزرگ عین القضات ھمدانی به خاطرم آمد «که اگر عشق خالق نداری عشق مخلوق مھیا کن تا فھم این کلمات تو را حاصل آید» احساس من بر این است که اکنون من مھدیه نیز با خدمت در جایگاه راھنمایی در راستای عشق مخلوق قدم نھاده‌ام امیدوارم در اندیشه و قلب من عشق خالق پررنگ شده و عمق بیشتری بگیرد و فھم کلمات مرا نیز حاصل آید.

علم کنگره بسیار غنی می‌باشد و مطالبی که آموزش داده می‌شوند نیاز به فھم و درک عمیقی دارند و می‌بینیم ھر کلمه‌ای که به درستی شکافته می‌شود دنیایی از مسائل درون انسان نیز حل و گره‌ھای بسیاری نیز گشوده می‌گردد. استاد امین که استاد راھنمای علم جھان‌بینی ما می‌باشند، این عمل را بسیار زیرکانه و ھوشمندانه انجام می‌دھند و کلمات را می‌شکافند و به بطن آن رفته و اصل موضوع را بیرون می‌آورند به اعتقاد و باور من استاد امین یک شکافنده دانا با تفکر و توانمند ھستند؛ امیدوارم ھمواره شاد و سلامت باشند و مشعل محبتشان ھمچنان پر نور و راه گشای انسان‌ھای دردمند باشد.

جایگاه راھنما دو سر دارد، یک طرف آن راھنما و طرف دیگر رھجو، راھنما کسی است که راه را نشان می‌دھد، راھی را که رفته و از چند و چون آن مسیر آگاھی دارد و رھجو را تا رسیدن به سلامتی و آرامش به درستی ھمراھی می‌کند؛ رھجو کسی است که جوینده راه است و در پی رسیدن به سلامتی و آرامش می‌باشد و می‌بایست رھجو برای رسیدن به سلامتی در کنگره ۶٠ باشد تا به سلامت برسد. آرامش و حال‌خوش در مسیری که راھنما نشان می‌دھد می‌باشد و ھمچنین فرمانبردار قوانین، ھمان کاری که راھنمایان پیش از اینکه راھنما باشند انجام می‌دادند، فرمانبردار بودند و درست حرکت کردن که اکنون نیز راھنما شده‌اند به گونه‌ای دیگر حرمت‌ھا را به جا می‌آورند که راه گشای ما و قدمی که ما را به حال‌خوش نزدیک می‌کند.

تمامی خدمت‌ھا در کنگره‌۶٠ ارزشمند می‌باشد و ھر کدام به نوعی گره از انسان باز می‌کند از باور من جایگاه راھنمایی قدری متفاوت‌تر است چرا که تمرین و تکراری است برای قدرت و قوت بخشیدن به مفاھیم، کلماتی که آقای مھندس در جزوه راھنما و راھنمایی به آنانی که می‌خواھند راھنما شوند یادآور می‌شوند که اگر می‌خواھیم بعد از رھا شدن از دام اعتیاد و سایر مسائل در راستای رھایی سایر انسانھا قدم بر داریم لازم است صبر ایوب، مھر، تفکر و گذشت رسول خدا، عدالت علی و شجاعت حسین  را ھمیشه مد نظر داشته باشیم تا موفق گردیم.

بعد از مطرح شدن این مطلب شاید این فکر ذھن من مھدیه می‌آید که ھمه می‌توانند راھنما شوند اما آیا ھمه می‌توانند موفق شوند؟ راستی بدون داشتن علم راستین و استاد کار بلد چگونه انسان می‌تواند موفق عمل کند؟ اکنون با تجربه‌ای بیش از ۴ سال خدمت در این جایگاه به جسارت می‌توانم بگویم اکثر ھمکاران راھنمای کنگره ۶٠ به خاطر علم غنی و ناب کنگره ۶٠ و آموزش‌ھای راستین آقای مھندس و کارکردن خود راھنمایان و عملکرد خودشان معنا و مفھوم پر رنگتری را سعی کرده‌اند به این کلمات بدھند. چراکه؛ این سیستم ھر روز بھتر می‌چرخد و ما شاھد رھایی‌ھای بیشتر و‌ با کیفیت‌تری در بین مسافران و ھمسفران می‌باشیم.

آقای مھندس ھمواره یادآور می‌شوند که الگو باید بی‌نقص باشد و ھر راھنما و سفر دومی الگوھای کنگره۶٠ ھستند. آری دقیقا ھمین‌طور است الگو باید بی‌نقص باشد تا نظم در خانه، خانواده و جامعه برقرار باشد در غیراین‌صورت به قول استاد نظم در بی‌نظمی فرو می‌رود. الگوی تمامی راھنمایان و اعضای کنگره۶٠ آقای مھندس می‌باشند ایشان به نوبه خود کاملا بی‌نقص عمل کرده و اکنون بیش از ٢۵ سال است که شاھد چنین نظم و شکوفایی در سیستم کنگره ھستیم. ھر کدام از ما راھنمایان نیز مانند آقای مھندس بایستی بی‌نقص عمل کنیم تا شاھد شکوفایی و نظم بیشتری باشیم، مسیر تداوم پیدا کند و بتوانیم آنرا به درستی به آینده‌گان تحویل دهیم.

من در ادامه این مسیر و آموزش‌ھا متوجه شدم اینکه شخص توفیق پیدا کند و در جایگاه راھنمایی قدم بگذارد و در آن مسیر به درستی حرکت کند، محبت بزرگی است در حق خود شخص تا بتواند قدمی در راستای شناخت خود و عبور از دروازه خود بردارد، و من راهنما باید قدم‌ھای ارزشمندی بردارم و اکنون که این محبت شامل حالم شده است قدر و منزلت این جایگاه را بدانم به اعتقاد من در اصل راھنما بودن، لژیون داری کردن ھمان عشق مخلوق است که مھیا شده تا فھم این کلمات، صبر ایوب، مھر، تفکر و گذشت رسول عدالت علی و شجاعت حسین حاصل آید و در پی این عشق مخلوق؛ انسان قادر خواھد بود طبق یادآوری وادی چھارم از دروازه خود عبور کرده و خودش را بھتر بشناسد و در این شناخت پیش رفته و شناخت را از قدرت مطلق نظام دھنده ھستی بیشتر و بھتر کند.

به عینه می‌بینیم که ھر چه این شناخت بیشتر می‌شود تغییرات در جھت مثبت زندگی نیز بھتر و بیشتر ایجاد می گردد و باز ھم شاھد ھستیم که راھنمایان کنگره۶٠ به ھمان میزان که در سیستم کنگره در لژیون‌داری با بھره گرفتن از آموزش‌ھا و کاربردی کردن آنھا عمل می‌کنند در پرتو ھمین آموزش‌ھا در زندگی شخصی، اجتماعی، ارتباطات، کار، تحصیل، حرفه و در ورزش و سلامتی موفق هستند و ھمواره چھره‌ھایی آرام و مھربان دارند و روز به روز با سلابتتر می‌شوند اینھا از برکات کنگره و آموزش‌ھای راستین آقای مھندس نشات می‌گیرد به ھمراه کاربرد راستین.

بیرون از کنگره چه کسی باورش می‌شود؟ ھمین مصرف کننده مواد مخدری که زندگی را به کام خود و دیگران تلخ کرده بود و رعب وحشت در دل اعضای خانواده ایجاد می‌کرد اکنون خود در راستای جبران بر آمده و در حال آرام کردن و زدودن تلخی‌ھا از خود، خانواده، جامعه و سایر انسان‌ھا است. یا ھمسفری که در جایگاه ھمسر، مادر، فرزند، خواھر، برادر... که ناامید گوشه‌ای می‌نشست و شوق و شور خانه و خانواده رو به خاموشی بوده و فضای دلنشین و گرم خانه سرد و غیر قابل تحمل گشته بود؛ اکنون در پرتو آموزش‌ھا و کمک راھنمایان به زندگی بازگشته؛ درست مانند دانه‌ای که گرما و نفس‌ھای بھار به او رسیده باشد شکوفا شده و در حال سیقل دادن جسم و جان خویش است و راه بخشندگی را در پیش گرفته و ھر روز به طراوت و شادابی او در خانه و خانواده می‌افزاید.

آری ھمه اینھا در پرتو آموزش‌ھا و علم ناب کنگره و برکت خدمت در جایگاه راھنمایی ممکن شده است در نھایت تمامی مطالب این را به من یادآور می‌شوند که اگر من تمام مباحث کنگره را حفظ باشم اما در جمع قرار نگیرم و آن‌ھا را کاربردی نکنم به مفھوم ھیچ کلمه‌ای پی نخواھم برد اگر من در قلبم عشق مخلوقات را داشته باشم و برای رھایی و شادی سایر انسان‌ھا قدم بردارم و به قول استاد امین با بخشش خودم محبت را در خانواده احیا کنم قطعا عشق خالق را ھم خواھم داشت و فھم درستی نیز از مطالب نیز خواھم کرد، و به آرامش و بخشش، محبت را در تمام خانواده احیا کنیم و ھمگی به سلامتی و آرامش باز گردیم.

تایپ: راهنما همسفر مهدیه (لژیون هشتم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .