English Version
English

راهنما؛ راه‌بلد راه است

راهنما؛ راه‌بلد راه است

جلسه دوم از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی خواجو به استادی راهنمای تازه واردین، همسفر فاطمه با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
هفته راهنما را در ابتدا به اولین راهنمای کنگره ۶۰، آقای مهندس و به اولین راهنمای همسفر، خانم آنی بزرگ، خانواده‌شان و تمامی راهنمایان کنگره، تبریک عرض می‌کنم.
این دستور جلسه به ما عظمت کاری که راهنمایان انجام می‌دهند را یادآوری می‌کند. هنگامی که یک تازه وارد با ناامیدی وارد کنگره می‌شود، توسط راهنمای تازه وارد، راهنمایی می‌شود و زمانی که متوجه می‌شود مشکل فعلی او برای راهنما حل شده است، امیدواری را تجربه کرده و سفر خود را از تاریکی به طرف روشنایی آغاز می‌کند.
در بیرون از کنگره روش‌های گوناگونی از جمله؛ سم زدایی برای درمان اعتیاد توسط پزشکان صورت می‌گیرد. در این حالت، پزشک خودش مصرف‌کننده نبوده و نمی‌تواند درک درستی از یک مصرف‌کننده داشته باشد، اما یک راهنما خودش روزی مصرف‌کننده بوده، به درمان رسیده، تحت آموزش قرار گرفته و تجربه‌دار است؛ او سندی بی‌نقص برای رهجو است و به دلیل اینکه راه را رفته و به نتیجه رسیده است، می‌تواند رهجو را به رهایی برساند؛ او راه بلد کار است.
یک راهنمای تازه وارد باید بسیار آموزش بگیرد تا هنگامی که با یک تازه وارد برخورد می‌کند به گونه‌ای عمل کند که وارد تاریکی‌های او و مشکلاتش نشود، در عین حال بتواند با محبت و حس خوب، آگاهی را به او انتقال دهد. حس راهنما برای انتقال مطالب به رهجو بسیار مهم است. او باید به گونه‌ای عمل کند که رهجو را جذب کرده و پس از گذشت سه جلسه، تازه وارد را به دست راهنمایان شال نارنجی بسپارد؛ به طوری که رهجو احساس وابستگی به راهنمای تازه وارد نداشته باشد و با رضایت وارد لژیون شود.
در ادامه راهنماست که رهجو را می‌پذیرد و در طول سفر، راه را به او نشان می‌دهد.
آنچه که در کنگره درک کردم؛ انسان باید دائماً در حال آموزش باشد تا بتواند از دام اعتیاد و تخریب‌های آن رها شود‌ و به حال خوش برسد؛ مانند رودخانه در زندگی همیشه جریان داشته باشد و رشد و پیشرفت کند.
به خاطر اهمیت مسئله آموزش در کنگره، جایگاه راهنمایان بسیار با ارزش است؛ زیرا آن‌ها انسان مرده را تبدیل به انسانی سرزنده و شاد می‌کنند؛ اگر انسانی را احیاء کنی، گویی تمام انسان‌ها را احیاء کرده‌ای! به همین دلیل قدردانی از آن‌ها بسیار مهم است. رهجو همیشه باید به خاطر داشته باشد که توسط راهنمای خود از کجا به کجا رسیده است تا مبادا روزی ناسپاس شود.
در پایان از آقای مهندس، استاد امین و راهنمایان عزیزم، خانم زهره و خانم فرشته به خاطر آموزش‌هایی که به من دادند و تاریکی‌های درونم را به نور تبدیل کردم، سپاس‌گزارم.

به قلم همسفر فاطمه راهنمای تازه واردین
تنظیم و ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر بنفشه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .