English Version
English

راهنما، الگو و چراغ راه است

راهنما، الگو و چراغ راه است

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر:
در ابتدا هفتۀ راهنما را به کنگرۀ ۶۰، آقای مهندس و خانم آنی، اولین راهنمای همسفران و خانوادۀ محترمشان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. در کنگرۀ ۶۰ به فردی راهنما گفته می‌شود که بعد از قطع مصرف مواد مخدر، رسیدن به رهایی و درمان اعتیاد با روش DST، جسم، روان و جهان‌بینی آن به تعادل رسیده باشد و بعد از شرکت در آزمون داخلی کنگرۀ ۶۰ و به‌دست‌آوردن نمرۀ قبولی باید توسط راهنمای خودش و مرزبانان مرزبان پارک تأیید شود؛ در صورت داشتن شرایط قانونی و پس از مصاحبۀ حضوری و انجام پیمان راهنمایی موفق به دریافت شال زیبا و خوش‌رنگ نارنجی از دستان پر عشق و محبت آقای مهندس دژاکام می‌شود.
اولین و اساسی‌ترین مشخصۀ یک راهنما، عشق و محبت است. راهنما باید عاشق کاری که انجام می‌دهد، عاشق رهجوها و تشنۀ به رهایی رسیدن آنها باشد و به قول آقای مهندس؛ سیاه‌وسفید، غنی و فقیر برایش فرقی نداشته باشد. راهنما موظف است به شاگردهای خود به شکل امانت نگاه کند، نمی‌تواند خود را مالک و صاحب‌اختیار رهجو بداند. رهجوها امانتی هستند که به راهنما سپرده شده‌اند و راهنما باید این امانت را به بهترین صورت ممکن به کنگره تحویل دهد. کسانی که از راه دور عملکرد کنگره و راهنمایان را مشاهده می‌نمایند، باورش برایشان خیلی سخت است؛ مگر بدون دریافت مزد و پاداشی می‌شود فعالیت و خدمت کرد؟ با دید حسابگرانه این عمل غیرمنطقی به نظر می‌آید، اما اگر عاقلانه بنگریم مفهوم دیگری دارد، مفهومی که باید در جریان کنگره و خدمت‌کردن باشیم تا بتوانیم مفهوم آن را درک کنیم.
راهنما یک الگو و یک چراغ راه است؛ راهی که خودش قبلاً با تمام وجودش آن را طی کرده است، الان از تمام پیچ‌وخم‌های آن آگاهی دارد، راه‌بلد آن جاده است و می‌خواهد گروهی را به آن مسیر که مسیری است از ظلمت به نور، از نفرت به عشق، از قهر به مهر و در نهایت به مسیری که هدف آن آرامش و تعادل است، برساند. در این هفته همۀ اعضای کنگره به‌رسم قدردانی از راهنمای خود و به نشان کاربردی‌کردن آموزش‌ها، در حد توان خود پاکتی به راهنمای خود تقدیم می‌کنند.
عبادت به جز خدمت خلق نیست/به تسبیح و سجاده و دلق نیست
راهنمایان کنگرۀ ۶۰ هفته‌تان پر شگون باد.

تایپ: همسفر اعظم (راهنمای لژیون یازدهم)
تنظیم و ویرایش: همسفر زیبا، راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)
ارسال: همسفر مطهره، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .