English Version
English

خلق‌وخوی بد و گم کردن راه

خلق‌وخوی بد و گم کردن راه

خلق‌وخو مهم‌ترین مسئله‌‌ای است که در زندگی همه ما وجود دارد بعضی انسان‌ها خلق و خوی نامناسبی دارند، بداخلاق هستند و زبان تند و تیزی دارند که قطعا در رنج و عذاب خواهند بود این‌ها مانند حوضی می‌مانند که آب آن کثیف شده است همچنین آنها انسان‌های خودبینی هستند که دچار منیت شده‌اند اما برعکس آن، افرادی هم هستند که دارای خلق و خوی خوب و نیکو هستند و خیلی ملایم با همه برخورد می‌کنند همچنین به همه محبت می‌کنند و تمام انسان‌ها را دوست دارند؛ این  به خاطر آگاهی، دانایی و شناخت آنها است. افرادی که همیشه دروغ می‌گویند و کاری جز بدی و زشتی ندارند مانند حوضی می‌ماند که پر از لجن و آلودگی است.
من در کنگره یاد گرفتم که هر مقامی داشته باشم باید خلق و خوی خوبی داشته و روش صحبت کردنم با همه خوب باشد به همه احترام بگذارم و خودم را بالاتر از کسی نبینم تا بتوانم از منیت دوری کنم و این حوض یا همان شهر وجودی خود را تمیز و روان کنم، در صراط مستقیم باشم و از ضدارزشها دوری کنم.
خداوند مسیر زندگی را برای من مشخص کرده و این من هستم که باید راه خود را انتخاب کنم انسان همواره بر سر دوراهی انتخاب قرار می‌گیرد یک راه به سمت خوبی، زیبایی و راه دیگر به طرف بدی‌ها و زشتی‌ها؛ اگر من اخلاق خوبی نداشته باشم، در راه مستقیم نباشم یا رفتار بدی داشته باشم و مسیر زشتی‌ها را انتخاب کنم شریک شیطان می‌شوم، کسی که خلق‌وخوی خوبی نداشته باشد راهش را گم می‌کند، از صراط مستقیم خارج می شود و به هدف و مقصد نمی‌رسد.
کنگره ۶۰ در مسیر درست و صراط مستقیم است اگر من در این مسیر قرار بگیرم، به فرمان الهی گوش دهم و فرمانبردار خوبی باشم به هدف و نتیجه سالمی می‌رسم. تمام کسانی که در این راه خدمت صادقانه انجام می‌دهند از وقت و زندگی خود می‌گذرند و انرژی خود را صرف من همسفر و مسافرم می‌کنند و بدون مزد و منت خدمت می‌کنند قطعا در مسیر صراط مستقیم و فرامین خداوند حرکت می‌کنند.
هر چیزی در هستی برمبنای ضد خود شناخته می‌شود خوبی در مقابل بدی، راستی در مقابل دروغ و نور در مقابل تاریکی است. در جهانی که ما زندگی می‌کنیم هم قطب مثبت و هم منفی وجود دارد اگر قطب منفی نباشد اتفاق مثبتی  نمی‌افتد یعنی هر دو در جهت تکامل هم حرکت می‌کنند؛ این‌ها همه برای آزمودن انسان است تا راه درست را انتخاب کند بنابراین من باید یاد بگیرم که در مسیر ارزش‌ها باشم تا بتوانم به آرامش برسم.
  وظیفه خود می‌دانم از جناب مهندس و خانواده ایشان همچنین تمام اعضای کنگره به‌ خصوص راهنمایان عزیز و راهنمای خوبم همسفر زینب تشکر کنم که برای آرامش ما خیلی زحمت می‌کشند و در آخر، هفته راهنما را به همه راهنمایان عزیز به ویژه راهنمای خوب خودم تبریک می‌گویم انشاالله بتوانم با خدمت در کنگره ذره‌ای از خدمات آنها را جبران نمایم.

نگارش: همسفر منیره، راهنما همسفر زینب (لژیون هشتم)
ویرایش: همسفر مژگان، راهنما همسفر زینب (لژیون هشتم)
ثبت: همسفر مهدیه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .