English Version
English

گروه خانواده - جایگاه راهنما، جایگاه مربی است

گروه خانواده - جایگاه راهنما، جایگاه مربی است

جلسه سوم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر فرزانه در روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

کلیه موجودات هستی به‌سهولت در حال تکثیر هم نوع خودشان هستند؛ اما تکثیری که مشکل به نظر می‌رسد؛ تکثیر دانایی انسان است؛ زیرا خروج از ظلمت اعتیاد و دیگر ظلمات کاری است والا و ارزشمند.

هفته راهنما بر بزرگ راهنمای کنگره ۶۰ جناب مهندس و خانواده محترمشان و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ مبارک باد، خداوند را شاکرم که به‌عنوان راهنمای همسفر، قطره کوچکی هستم در این اقیانوس بزرگ؛ خداوند را سپاس می‌گویم که به‌خاطر تاریکی اعتیاد مسیری برای من باز شد تا بتوانم خود را پیدا کنم و بتوانم به هم نوع دردمند خودم یاری برسانم و معنای خدمت بلاعوض را با جان‌ودل لمس و حس کنم.

راهنما یعنی کسی که راه را نشان می‌دهد و بر اساس تجربه‌های خودش و علم کنگره کمک می‌کند تا دیگرانی که نیازمند کمک هستند از جهان تاریکی عبور کنند و به جهان نور و روشنایی برسند. جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر رهایی، علم و عشق است؛ عشق به رهایی انسان‌ها از ظلمت؛ عقل و علم به‌دست‌آمده از دام اعتیاد و با تمام وجود تلاش می‌کند تا طعم شیرین رهایی که چشیده است را به دیگران انتقال دهد. آموزش راهنمایان هم همان دروسی است که در کنگره فراگرفته‌اند کتاب، سی‌دی‌ها و جهان‌بینی.

کسانی که از دور شاهد فعالیت کنگره هستند باور این موضوع برایشان سخت است، مگر می‌توان بدون دریافت مزد سال‌ها خدمت کرد؟ آری، با دید حسابگرانه این عمل دیوانگی است؛ اما با دید عاشقانه این عمل مفهومی دیگر دارد. همه ما ابتدا برای آموزش و سپس خدمت پا به هستی گذاشته‌ایم و کسی که یک نفر را احیا کند، گویی کل نفوس را احیا کرده است. جایگاه راهنما، جایگاه مربی است و بر همه ما لازم و ضروری است این جایگاه را محترم شماریم و لکنود نباشیم.  باید سپاسگزار داشته‌هایمان باشیم و بر همه رهجوها واجب و ضروری است که به‌صورت قلبی، زبانی و پاکت دادن از راهنمای خود تقدیر و تشکر به عمل بیاورند.

ویراستار و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .