English Version
English

عشق چیزی جز ظهور مهر نیست

عشق چیزی جز ظهور مهر نیست

هشتمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی راهنما همسفر فریبا با دستور جلسه «هفته راهنما» روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ما همه راهنمایان، همه با هم کمر خم کردیم و زانوان خود را بر خاک نهادیم و سجده‌ای آغاز نمودیم برای شکرگزاری از انجام این عمل عظیم که همانا خروج از جهان ظلمت بود و پیوستن به جهان نور و روشنایی؛ در ابتدا هفته راهنما را خدمت بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس و استادان گرانقدرشان تبریک می‌گویم. همچنین این هفته با شکوه را خدمت سرکار خانم آنی بزرگ اولین راهنمای گروه خانواده، استاد امین، خانم آنی کماندار، خانم شانی و تمامی راهنمایان در همه شعب کنگره 60 تبریک می‌گویم.

برای توضیح و تفسیر دستور جلسه هفته راهنما از دیدگاه خودم دوست دارم که از کلید واژه‌های وادی هفتم استعانت بگیرم. در وادی هفتم آموختم که رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یک یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. اصولا انسان طبق اصول و تعاریف موفقیت برای اینکه بتواند در هر امر یا شاخه‌ای مانند تجارت، ورزش، هنر و.. به موفقیت و مدارج بالا برسد نیاز به یک مربی راه بلد و راهنمایی کاردان دارد تا با استفاده از تجربیات او بتواند راه رسیدن به تعالی و سر منزل مقصود را پیدا نموده و در جهت آن حرکت کند و بدون شک اگر وجود و دانش این مربی و راهنما نباشد رسیدن به موفقیت کاریست دست نیافتنی.

در مورد اعتیاد و مسائل مربوط به آن یکی از زیباترین و قابل توجه‌ترین نکات حضور راهنما برای راهنمایی رهجو می‌باشد، راهنما که خود روزی به عنوان تازه وارد و با حالی خراب و تفکری افیونی و ناامید از همه جا وارد کنگره 60 می‌شود و شروع به سفر و دریافت آموزش‌های لازم برای رسیدن به درمان می‌گردد و با توجه به آموزش‌های کسب شده و تغییر در جهان‌بینی و روش منحصر به فرد درمان کنگره 60 بعد از درمان در می‌یابد که با خدمت در کنگره 60 می‌تواند باعث حرکت در مسیر ارزش‌ها و رسیدن به حال خوش باشد و هم می‌تواند با انتقال آموزش‌های دریافتی باعث نجات و رهایی درماندگان منطقه 60 درجه زیر صفر باشد.

اساس کار راهنمایان کنگره 60 بر مبنای محبت، عقل و ایمان است و مهمترین مشخصه یک راهنما عشق و محبت اوست و در حقیقت راهنمایان ادامه دهنده زنجیره‌ی عشق و محبت هستند همان عشقی که از راهنمای خود گرفته و آن را به صورت بلاعوض به رهجوی خود هدیه می‌دهد. راهنما مثل شمع است که به رهجو نور می‌دهد و منظور از شمع انرژی درونی راهنما است که با عشق از آن استفاده می‌کند تا آگاهی و اطلاعات را به صورت نور به رهجو منتقل کند تا رهجو به منبع نور و روشنایی که همان رهایی از بند اعتیاد، افکار منفی و ضدارزش‌ها است برسد. راهنمایی یعنی صبر، استقامت، آرامش و صراط مستقیم و این خصوصیات راهنما است که رهجو را در کنگره ماندگار می‌کند تا بماند و به جایگاه راهنمایی و  حال خوش برسد و روزی بتواند این حال خوش را انتقال دهد، این همان پرداخت ذکات رهایی و حال خوش اوست.

هزاران بار خداوند یکتا را سپاس می‌گویم که در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که علی‌رغم انواع و اقسام مسائل ریز و درشت زندگی و روزهای پر استرس حال حاضر، حضور در کنگره 60 و گرفتن آموزش‌های ناب در کنگره 60 از طریق راهنمایی دلسوز و دوست داشتنی قسمتم نموده است.

در آخر قدردان و سپاسگزار راهنمای سفر اولم خانم منا عزیز و راهنمای سفر دومم خانم شکوفه مهربان هستم و دستان پر مهرشان را می‌بوسم که با بودنشان در کنگره و راهنمایی‌های خوبشان مرا به حال خوش رساندند و عشق خدمت کردن را در من جاری کردند امیدوارم همیشه شاد، سلامت و سرفراز باشند.

ای که می‌پرسی نشان عشق چیست
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست
عشق یعنی مهر بی‌چون و چرا
عشق یعنی کوشش بی‌ادعا
عشق یعنی مشکلی آسان کنی
دردی از درمانده‌ای درمان کنی
عشق یعنی ظاهر باطن نما
باطنی آکنده از نور خدا
هر کجا عشق آید و ساکن شود
هر چه ناممکن بود ممکن شود


رابط خبری و ویراستار: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .