English Version
English

جهان بینی‌ کنگره‌، کاربردی است

جهان بینی‌ کنگره‌، کاربردی است

دهمین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی راهنما مسافر مسعود، نگهبانی مسافر موسی و دبیری مسافر علی اصغر با دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن بر روی من پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن بر روی من نام دارد. خیلی خوشحالم که امروز در خدمت شما عزیزان هستم. امیدوارم جلسه خوبی را داشته باشیم. همانطوری که می‌دانید محصولی که اعتیاد برای ما به ارمغان آورده در درجه اول ناامیدی است.

اینکه خودت را باور نداری و می‌گویی که من اصلا" برای چه به دنیا آمده‌ام؟ چرا به دنیا آمده‌ام که مصرف کننده‌ باشم؟ چرا هستم وجود من به چه دردی می‌خورد؟ ولی وقتیکه وارد کنگره می‌شوی، و در جریان این وادیها که قرار می‌گیری، وادی اول می‌گوید که تفکر کن راجب به آنچه هستی‌ ونیستی و تصویری از خودت بساز.

خیلی خوب است که آدم از وادی اول شروع کند در صفحه نقاشی و نقاشی خودش را بکشد. به زمان قبل آن، اصلا" کاری نداریم، تمام ما راهمان را گم کردیم، تمام ما اشتباه‌ کردیم، ولی آیا می‌خواهیم در گذشته بمانیم؟ خیر می‌خواهیم از آن گذر کنیم. ناامیدی چیزی نیست که در سفر اول بگوییم کلا" از بین می‌رود، حتی در سفر دوم هم گریبان بعضی‌ها را می‌گیرد، اگر شخص نخواهد در مسیر باشد، یا اینکه در صراط مستقیم نباشد، اگر نخواهد به حرف راهنمایش گوش دهد،از وادی‌ها این طوریکه باید و راهنمایش توقع دارد استفاده‌ نکند. جهان بینی‌ کنگره‌، کاربردی است.

مطلب تئوری را یاد می‌گیریم و با کاربردی کردن آن در زندگی خود استفاده‌ می‌کنیم. حرف ما این نیست که فقط بیاییم اینجا یاد بگیریم و همین جا پیاده‌ کنیم و با همدیگر حرف بزنیم و مطالب را دیکته‌ کنیم به هم و بگوییم که نه من کامل یاد گرفتم. اگر شما یاد گرفته‌اید، شخصیت و وجنات و دیسیپلین شما و زندگی شما نشان می‌دهد که یاد گرفته‌اید.

بیرون از کنگره نشان می‌دهد، داخل کنگره همه خوب هستند. داخل کنگره‌ آنقدر انرژی مثبت هست که حال همه خوب شود. ولی‌ آیا بیرون از اینجا چه؟ آیا بیرون از اینجا هم خوب هستید؟ تیتر وار خواندن وادیها و حفظ کردن انها و مشارکت کردن، نوشتن سی دیها و سر موقع بیاییم و سر وقت برویم؛ ولی حال ما خوب نباشد، یعنی یک مشکلی‌ درون ما هست.

آن مشکل پیاده‌ نکردن آموزش‌ها هست.تمام هدف اقای مهندس از سی‌دی نوشتن اینکه، مطالب را ملکه ذهن خود کنید و آنها را در زندگی خود پیاده کنید. می‌گویند: کارهایی را بکن که تا الآن نکرده‌اید. چون کارهایی را که تا الآن انجام داده‌ای که از آنها راضی‌ نیستی‌. از وضعیت مالی خود راضی نیستی، تلاش خودت را بیشتر کن. کارهای خطایی را که تا حالا انجام داده‌ای‌قطع کن.

تاریکی در سفر اول بسیار بالاست و شما تاریکی‌ راهنمای خودت را نمی‌بینی. راهنما هم تاریکی دارد و روی خودش کار می‌کند. راهنما فهمیده‌که خودش را در چه سطحی و در چه لولی‌نگه دارد. راهنما با آموزش‌هایی که می‌گیرد می‌تواند زندگی خودش را بسازد. رسالت من این است که بتوانم چند نفر انسان دیگر را نجات دهم.

این کار من را به آرامش می‌رساند. طبق گفته بنیان محترم کنگره‌: راهنما هیچ وقت آقا و سرور رهجو نیست، و برای خدمت آمده‌، و این باعث افتخار راهنماست. راهنما به عینه پی‌ برده‌ که خلقت او بیهوده نیست. برای رسیدن به رسالت گوش به فرمان بودن در درجه اول است. 

 

 

 

نگارش متن و تصویر بردار: مسافر فرامرز لژیون یکم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .