English Version
English

اگرکسی بتواند در هنگام خشم خودش را کنترل کند یعنی او شخص قدرتمندی است

اگرکسی بتواند در هنگام خشم خودش را کنترل کند یعنی او شخص قدرتمندی است

جلسه چهاردهم از دور نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و هم‌سفران با دستور جلسه: وادی دوم و تأثیر آن روی من و همچنین تولد یک سال رهایی مسافر علی با استادی راهنمای محترم مسافر بهروز، نگهبانی راهنمای محترم مسافر غلامرضا و دبیری مسافر حسن روز پنج‌شنبه مورخ 1403/02/06 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان بهروز هستم یک مسافر و خدا را شکر می‌کنم که امروز در بین شما هستم.
زمانی که خداوند انسان را خلق کرد هدف خاصی داشت، که انسان به سعادت و تکامل برسد، اولین پله‌ی رسیدن به سعادت و تکامل انسان تفکر سالم است، ما دو نوع تفکر داریم، تفکر سالم و تفکر غیرسالم.
زمانی که ما تفکر می‌کنیم ساختاری شکل می‌گیرد، اگر تفکر سالم داشته باشیم ساختاری مثبت شکل می‌گیرد و اگر تفکر ما منفی باشد ساختاری که شکل خواهد گرفت هم منفی خواهد بود.
ما در وادی اول یاد گرفتیم که چگونه فکر کنیم، تفکر مبدأ مقصد و هدف دارد و وقتی ما هدفی مشخص می‌کنیم باید برای آن برنامه‌ای هم داشته باشیم چون‌که رسیدن به هدف بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست.
حالا بعد از تفکر می‌رسیم به وادی دوم که می‌خواهد به ما بگوید همه مخلوقات خداوند برای هدف خاصی آفریده‌شده‌اند نه‌فقط انسان بلکه تمام موجودات.
ما که اشرف مخلوقات هستیم این وادی دارد به ما امید می‌دهد که‌ای انسان تو بیهوده به این دنیا نیامده ای.
انسان برای 2 کار پا به این دنیا می‌گذارد اول خدمت و دوم آموزش، وقتی‌که اسم خدمت می‌آید فکر ما به سمت خدمت کردن به دیگران می‌رود اما منظور اصلی خدمت به خودت است، من اگر نتوانم به خودم خدمت کنم چگونه می‌توانم به دیگران هم خدمت کنم من اگر نتوانم به خودم کمک کنم چگونه می‌توانم به دیگران هم کمک کنم؟ همان‌گونه که در وادی هشتم می‌آموزیم جبران خسارت از خودمان شروع می‌شود.
شما اگر بتوانی خودت را ببخشی می‌توانی اعتیادت را هم درمان کنی. انسانی که تعادل ندارد ادب هم ندارد و نمی‌تواند درست رفتار کند یا درست صحبت کند، انسان باادب خودش ، انسان بی‌ادب را خلع صلاح می‌کند و همه ما اینجا جمع شدیم تا بتوانیم به تعادل برسیم.
وقتی‌که خشمگین می‌شوید سکوت کنید اگرکسی بتواند در هنگام خشم خودش را کنترل کند یعنی او شخص قدرتمندی است، انسان ضعیف خشمگین می‌شود و نمی‌تواند خودش را کنترل کند.

در مورد قسمت دوم دستور جلسه یعنی تولد علی باید بگویم که علی باحال بسیار خراب آمد و خیلی سخت حرف گوش می‌کرد و هر هفته از من سؤال می‌کرد و من هم همیشه به او می‌گفتم اول مشکل اعتیادت را حل کن تا به سایر مشکلاتت هم بتوانی برسی و همین‌طور هم شد شکر خدا بعد از رهایی اکثر مشکلات علی هم حل شد و من این تولد را به جناب آقای مهندس و اعضای کنگره 60 تبریک می‌گویم.

سخنان مسافر: سلام دوستان علی هستم مسافر، خدا را شکر می‌کنم که توانستم به یک سال رهایی برسم. از راهنمای عزیزم آقا بهروز تشکر می‌کنم همچنین از علی آقا راهنمای درمان سیگارم تشکر می‌کنم و مهم‌تر از همه از هم‌سفر عزیزم تشکر می‌کنم که 6 سال من را تحمل کرد با تمام کمی و کاستی‌ها از من جلوی خانواده‌اش حمایت کرد تا من بتوانم سفر کنم و به رهایی برسم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .