English Version
English

تعهد، وفای به عهد است

 تعهد، وفای به عهد است

جلسه هفتم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی لژیون سردار کنگره‌ 60 ویژه همسفران نمایندگی شمس با استادی راهنما همسفر منیر (دنور) و نگهبانی همسفر فاطمه (دنور) و دبیری همسفر زهرا بادستور جلسه «قول و قرار، وفای به عهد» روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403 رأس ساعت 15:00 در محل نمایندگی شمس آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد
در فرمول غنی‌شدن ما مثلثی داریم که اضلاع آن پس انداز ، بخشش و شکرگزاری است. مبحث شکرگزاری از قانون اهمیت‌دادن نشئت می‌گیرد؛ یعنی اگر آن رحمت‌ها و نعمت‌هایی که در زندگی‌ من lست را موردتوجه قرار بدهم و آن‌ها را ببینم و نسبت به آنها معرفت داشته باشم، افزونی پیدا می‌کند؛ چون نظام هستی دقیقاً بر این اصل پایه‌گذاری شده است. مراتب شکرگزاری باید عملی، زبانی و قلبی باشد و کاربردی‌کردن خیلی مهم هست؛ ولی زمانی من می‌توانم بگویم که آن پکیج اخلاص را در دستم دارم که به آن مرحله رسیده باشم که از نظر قلبی نیت من خالص شده باشد.

در مبحث بخشش هم ما مراتب داریم. وقتی رهجو می‌آید با آن حداقلی حرکت می‌کند و به آن حقانیت کلام‌الله شریف می‌رسد که می‌گوید تو یک واحد ببخش من ده واحد به تو می‌بخشم، در آن مختصات و آن نقطه یک اتفاق جالب می‌افتد که من از خیلی دوستان می‌شنوم که می‌گویند که ما در لژیون سردار گره‌هایمان باز شد؛ چون من وقتی یک واحد می‌بخشم، خداوند ده واحد به من می‌بخشد و آن جا است که طمع اتفاق می‌افتد و این اتفاق بدی نیست؛ چون وقتی من گره‌هایم را می‌بینم، شروع می‌کنم آن‌ها را با تزکیه و پالایش باز می‌کنم. حالا بحث امروز ما تعهد، وفای به عهد است.

ما اگر می‌خواهیم به اوج انفاق برسیم زمانی است که من دیگر حساب‌گرانه بخشش رو انجام ندهم؛ یعنی یک واحد دادم دیگر منتظر اینکه ده واحد برگردد، نباشم و فقط با نیت خالص و به‌خاطر نفسم این کار را انجام بدهم. خداوند برای تعهد همراه گذاشته است که می‌گوید تو دوستداری انفاق کنی؟ هیچ عیبی ندارد؛ ولی باید ظرفیت آن حرکتی که می‌خواهی انجام بدهی را داشته باشی. اگر ما اصولی حرکت کنیم دقیقاً در آن مختصات به آن چیزی که می‌خواهیم می‌رسیم و غنی‌شدن را واقعاً با تمام وجودمان به‌صورت تدریجی تجربه می‌کنیم. اصلاً برای این قضیه دیر نمی‌شود، نوبت باران برای همه سر جای خودش محفوظ است.

اگر من تعهدم نسبت به آن ضعفم بیشتر باشد آن‌وقت؛ باید استرس داشته باشم. به همین دلیل من باید اصولش را طبق آن برنامه‌ای که خداوند برای ما چیده است جلو برویم و در مبحث حساب‌گرانه نبودن هم یک داستانی است که یک فردی پیش یک عالمی می‌رود و می‌گوید که من می‌خواهم انفاق کنم و هیچ‌کس هم نفهمد بعد آن عالم می‌گوید که انفاقی خوب است که خودت هم متوجه آن نشوی؛ یعنی نشماری و چرتکه نیندازی. تو کاری که باید رو انجام بده، تو نیکی می‌کن و در دجله انداز، خداوند خودش می‌داند که کی، کجا و چقدر برای تو جبران کند. ان‌شاءالله بتوانم مراتب دانایی را چه به‌صورت زبانی، قلبی و  عملی به‌صورت خالصانه طی کنم و این حساب‌گرانه نباشد.

همسفر مینا
در واقع این دستور جلسه همان نظم‌وانظباط است که پایه و اساس کنگره ۶۰ هست. وقتی که ما قدم می‌گذاریم در لژیون سردار و یک قول و قراری می‌بندیم، یادمان باشد هفته گلریزان که آن بالا می‌رویم و قول و قراری می‌زاریم، قول و قرارمان مثل روز الست با خداوند است نه با افراد؛ پس طبق آن چیزی که در کنگره یاد گرفتم من باید سعی کنم این قرارم را انجام بدهم و چقدر خوب است که ما این حسی که از سردار و بخشش دریافت می‌کنیم را نشکنیم.

همسفر مریم
به نظر من در کنگره ۶۰ لژیون سردار مانند ورود به  سفر اول و سفر دوم مرحله‌ای است که باید طی شود؛ وقتی که ما وارد سفر دوم می‌شویم به نظر من لژیون سردار یکی از بایدها است. آقای مهندس در یکی از سی‌دی‌هایشان می‌گفتند ما وقتی روی دوچرخه‌سوار می‌شویم اگر رکاب نزنیم این‌طور نیست که دوچرخه بایستد،حتماٌ می‌افتد.بنابراین؛ باید حرکت کرد و اگر در کنگره حرکتی نداشته باشیم قطعاً نابود می‌شویم. پس ما باید حرکت کنیم و به‌واسطه این حرکت در ابتدا خودمان پیشرفت کنیم. وفای به عهد در لژیون سردار بسیار ارزشمنده و با به موقع پرداخت کردن تعهدات خودمان می‌توانیم باعث پیشرفت خود و کنگره شویم.

همسفر سمیه
دررابطه‌با دستور جلسه به نظر من لژیون سردار یکی از شیرینی‌های کنگره است. در مورد اتفاق در قرآن خیلی تأکید شده است و خدا رو شکر می‌کنم که در مسیر کنگره این انفاق‌کردن یک معنای خیلی بالاتری برای من پیدا کرد و بدون هیچ چشم‌داشتی این کار را انجام می‌دهم و از آن لذت می‌برم. من از این کاری که انجام دادم حس‌های خیلی خوبی دریافت می‌کنم، اینکه فکر می‌کنم مفید بودم و توانستم من هم وارد این کشتی بشوم. امیدوارم همه به قول و قرارهایی که گذاشتیم وفا بکنیم.

عکس: مرزبان خبری همسفر زهره
تهیه گزارش و تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون هشتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .