English Version
English

به مرور زمان و انجام کارهای خوب می‌توانم به زلالی درون برسم.

به مرور زمان و انجام کارهای خوب می‌توانم به زلالی درون برسم.

خلاصه سی‌دی" اشراق" به قلم مسافر مهدی لژیون چهاردهم



سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر.
خداوند را سپاس می‌گویم در زمانی پا به حیات گذاشتم که بتوانم با مطالب آقای مهندس و آموزش در کنگره ۶۰ از دام اعتیاد رهایی یابم.
همچنین از راهنمایان عزیزم کمال تشکر را دارم.حوضی که آب کثیف، تیره و پر از لجن داشته باشد با یک حوضِ تمیز که از چشمه‌ای جوشان سیراب می‌شود، فرق بسیاری دارد.
آقای مهندس در "اشراق CD" انسان‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ کسانی که با دروغ‌گفتن، غیبت‌، کم‌فروشی، قضاوت و ... حوض درون خودشان را تیره و کثیف کرده‌اند و آن‌هایی که با دانایی، آگاهی و ارزش‌ها توانسته‌اند با دیگران ارتباط سالم برقرار کنند، اشتباهات دیگران را ببخشند و دنبال توبیخ کردن دیگران نیستند.
برای تمیز کردن لیوانی که آب کثیف دارد؛ فقط لازم است آب زلال به آن اضافه کنیم.
منِ مسافر نمی‌توانم یک‌مرتبه از کارهای ضدارزشی فاصله بگیرم، ولی به مرور زمان و انجام کارهای خوب می‌توانم به زلالی درون برسم.
ما سعی و کوشش می‌کنیم، در مسیر درستی که به آن ایمان راسخ داریم حرکت کنیم و در این راه باید کاری به تقدیر نداشته باشیم، جلو برویم، عبور کنیم و اگر اجازه دهیم تقدیر هم کار خودش را می‌کند.
سالیان درازی است، از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده استفاده می‌کنیم
و هیچ متوجه نیستیم، ولی وقتی برای‌مان مشکل به‌وجود می‌آید تازه قدرِ داشتن آن نعمت را درک می‌کنیم.
مانند؛ فردی که برای تنگی نفس، به بیمارستان می‌رود، بعد از بهبودی هزینه بیمارستان ۵۰۰ دلار می‌شود به گریه می‌افتد که چرا سال‌هاست از اکسیژنی که خداوند رایگان در اختیارش گذاشته، استفاده کرده ولی اصلاً قدردان این نعمت نبوده ولی الان بابت چند ساعت دریافت اکسیژن بایستی پانصد دلار پرداخت کند.
نکته پایانی؛ باید خداوند را بابت تمام نعمت‌هایی که به ما داده و یا نداده شکر کنیم، زیرا فقط اوست که صلاح کار ما را می‌داند.

تایپ، تنظیم و ارسال: مسافر حسن لژیون دوم

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .