English Version
English

باید فلسفه وجودی انسان را بشناسیم

باید فلسفه وجودی انسان را بشناسیم

نهمین جلسه از دور بیستم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسلامشهر با استادی مسافر محمد،  نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من" روز چهارشنبه‌ ۵ اردیبهشت ماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم، از راهنمای محترم خودم آقای مرتضی انصاری که این فرصت را در اختیار من قرار دادند که امروز آموزش بگیرم بسیار متشکرم. دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن روی من می‌باشد، هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، دو جلسه درباره این دستور جلسه صحبت شده است و دوستان به خوبی مشارکت کرده‌اند و من هم خیلی کوتاه می‌خواهم درباره این دستور جلسه از تجربه خودم بگویم.

زمانی که در تاریکی‌ها به سر می‌بردم و در یاس و ناامیدی بودم بسیار انسان گوشه‌گیر و کاملأ افسرده‌ای بودم و هر قدر هم موادمخدر مصرف می‌کردم که از این حالت خارج بشوم، بیشتر در عمق ظلمات فرو می‌رفتم، من قبل از اینکه وارد کنگره بشوم در یک ان.جی.او دیگر نیز حضور داشتم و مدتی مواد مخدر را به صورت سقوط آزاد ترک کرده بودم و همین امر باعث شده بود که کاملاً در ناامیدی به سر می‌بردم و هر روز حالم بدتر می‌شد و نگران این بودم که این حال بد و این بیماری را تا کی قرار است با خود حمل نمایم به لطف خدا زمانی که با کنگره‌۶۰ آشنا شدم و از عمق ظلمات رهایی یافتم، توانستم معنی حال خوب را درک نمایم.

 در کنگره۶۰ علاوه بر اینکه جسم من درمان شد بلکه به واسطه خواندن همین وادی‌ها توانستم از لحاظ جهان‌بینی هم کمی رشد نمایم، دوستان وادی دوم را زمانی مطالعه کردم که در اوج ناامیدی بودم و خواندن این وادی بسیار به من کمک کرد تا به زندگی امیدوار شوم، بارها در زمان مصرف تصمیم به خودکشی گرفته بودم ولی خوشبختانه موفق به انجام این کار نشدم.

 به لطف خدا توانستم در مسیر کنگره قرار بگیرم و بدانم که انسان چه جایگاهی دارد و هیچ موجودی بیهوده نیست، چه برسد به انسان که اشرف مخلوقات است، وادی دوم ما را با فلسفه وجودی انسان آشنا می‌کند و متوجه می‌شویم یک انسان چقدر می‌تواند در طول حیات خود موفق باشد و علاوه بر خود به دیگران نیز کمک نماید اتفاقی که در کنگره ۶۰ شاهد آن هستیم و باید همگی خداوند را شاکر باشیم که در این مکان مقدس حضور داریم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما دوستان سپاسگزارم.

تنظیم، ویرایش، ارسال: مسافر میثم 

عکس: مرزبان محترم مسافر علی 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .