English Version
English

بالا رفتن سطح دانش و آگاهی همسفران با آزمون

بالا رفتن سطح دانش و آگاهی همسفران با آزمون

همسفر زیبا
در زمان مدرسه هیچ علاقه‌ای به درس، خواندن و نوشتن نداشتم اما به برکت وجود کنگره‌۶۰، سی‌دی‌های آموزشیِ آقای مهندس و کتاب‌های جالب و مفید ایشان که واقعاً دل هر خواننده‌ای را به‌وجد می‌آورد، من نیز عاشق خواندن کتاب‌ها و نوشتن سی‌دی‌ها شدم؛ زمانی که سی‌دی نمی‌نویسم یا گوش نمی‌‌دهم، سرگردان و حیران هستم. زمانی که در آزمون‌های داخلی کنگره شرکت می‌کنم، هرچند نمره برتری نمی‌گیرم اما همیشه با شوق این کار را انجام می‌دهم و واقعاً برایم مهم و دوست‌داشتنی است. من هر دفعه‌ای که در آزمون ‌شرکت می‌کنم خودم را با  مرحله قبل می‌سنجم‌ که در چه مرحله‌ای قرار دارم و چقدر پیشرفت کرده‌ام، چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و سطح آگاهی و اطلاعات من بالاتر می‌رود؛ حتی اگر شده هر دفعه یک نمره از آزمون قبلی بیشتر بگیرم. کسی که آزمون می‌دهد به نقاط ضعف و قوت خودش پی‌می‌برد و همچنین یک راهنما به میزان توانایی رهجویش پی‌می‌برد و در صورت نیاز سعی می‌کند که بیشتر با رهجوهایش کار کند و آموزش بدهد. شرکت در آزمون‌ها باعث می‌شود که من در امتحان راهنمایی به راحتی به سؤالات پاسخ بدهم و یک‌شبه نخواهم که همه مطالب را بخوانم.

همسفر باران
آزمون‌های داخلی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران در آخر هر ماه برگزار می‌شود. بعد از تمام شدن هر آزمون در کارگاه آموزشی‌ِ همان روز منابع و زمان امتحان بعدی توسط مسئول امتحانات اعلام می‌گردد و ما یک‌ماه فرصت داریم که برای آزمون بعدی، مطالعه و برنامه‌ریزی داشته‌ باشيم. یکی از هدف‌های برگزاری آزمون‌ها در کنگره۶۰ بالا بردن سطح آگاهی و دانش همسفران است و مرحله بعد نشان‌ می‌دهد که آیا رهجو آموزش کافی دیده است؟ همچنین رهجو می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و با نحوه سؤالات نیز آشنا شود. برگزاری آزمون‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای آزمون راهنمایی باشد. همسفران سفر اول و دوم می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند. منابع آزمون از کتاب‌های کنگره۶۰، جزوه‌ها، نوشتارها و سی‌دی‌ها می‌باشد. حضور مداوم در آزمون‌ها باعث کاهش استرس و ترس از امتحان شده و اعتمادبه‌نفس ما را بالا می‌برد. اگر هر فردی به آموزش‌هایی که به او داده می‌شود خوب گوش دهد و آن‌ها را کاربردی نماید به آرامش و تعادلی که می‌خواهد، می‌رسد.

همسفر سمیه
در هفته اولی که به کنگره آمده بودم، متوجه شدم، همسفران در آزمونی شرکت کرده و در مورد نمراتی که کسب کرده بودند، صحبت می‌کردند چون هیچ ذهنیت و شناختی نسبت به کنگره۶۰ و واژه راهنما نداشتم و تمام فکرم فقط درمان مسافرم بود؛ با خود گفتم مگر اینجا برای ترک اعتیاد نیست؛ پس شرکت در این آزمون‌ها برای چه هست و اصلاً چه لزومی دارد که همسفران در آزمون‌ها شرکت کنند؟ و سؤالات زیاد دیگری که مدام در ذهنم خطور می‌کرد که با راهنمایی‌ها و صحبت‌های راهنمای خوبم، پاسخ اکثر سؤالاتم را گرفتم و فهمیدم هدف کنگره۶۰ فقط در درمان اعتیاد مصرف‌کنندگان مواد مخدر خلاصه نمی‌شود و اهداف ارزشمند دیگری را هم دنبال می‌کند.
علاقمند شدم تا در آزمون‌ها شرکت کنم و خودم را محک بزنم و همچنین حس رقابتِ دوستانه و سالمی که بین همسفران جهت کسب نمره برتر نیز وجود داشت؛ جذاب بود و حس خوبی برایم به همراه داشت‌ ولی بعد از چند مرتبه آزمون دادن، هدفم را بیشتر روی یادگیری، بالا بردن دانایی و فهم عمیق مطالب گذاشتم؛ بنابراین منابع امتحانی که شامل کتاب‌ها و سی‌دی‌های آموزشی بود را با دقت بیشتری مطالعه کردم تا اطلاعات و دانش زیادی در مورد مقوله اعتیاد و انسان، جهانبینی و ابعاد دیگر زندگی بیاموزم. از فواید دیگرِ آزمون‌ها که می‌توانم به آن اشاره کنم؛ برنامه‌ریزی و نظمی بود که در کارهایم شکل گرفته بود؛ از جمله اینکه برای نوشتن ۴۰سی‌دی توانستم هماهنگ با آزمون‌ها پیش بروم و به موقع نوشتن سی‌دی‌ها را تمام کنم. یکی از اهداف برگزاری آزمون‌ها در کنگره۶۰، آماده‌سازی افراد برای امتحان راهنمایی است که اگر واقعاً فردی خواسته‌ خدمت در جایگاه راهنمایی را داشته باشد، می‌تواند با شرکت در آزمون‌هایی که هر ماه در شعبه‌ها برگزار می‌شود، آمادگی لازم را برای قبولی در امتحان راهنمایی پیدا کند. شرکت در آزمون‌ها باعث شد تا با مطالعه بیشتر، تمرکز و تفکر بیشتری روی مطالب داشته باشم و حتی توانستم به یک‌سری از توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی که در من وجود داشت و از آن‌ها آگاهی نداشتم، پی‌ببرم و اعتمادبه‌نفسم برای انجام کارهای دیگر روزمره‌ام بالا برود و به خودم ایمان بیاورم که من توانایی آن را دارم که به هدف‌های بزرگتری در زندگی فکر کنم و در جهت رسیدن به آنها تلاش نمایم. إن‌شاءالله که بتوانم با کسب دانایی بیشتر، خودِ واقعی‌ام را پیدا کنم و بیهوده و بی‌جهت، اوقات زندگی را نگذرانم. خدای خود را سپاس‌گزارم که در این مسیر ارزشمند قرار گرفتم و از آقای مهندس بابت این بستر گرانقدر و سرشار از آموزش قدردانی و تشکر می‌کنم.

گردآوری: رابط خبری همسفر زهرا. ط لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)

ویرایش: همسفر سمیه لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر افضل

همسفران نمایندگی وکیلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .