English Version
English

با دیگران اعمال صلح آمیز داشته باشیم

با دیگران اعمال صلح آمیز داشته باشیم

سلام دوستان مریم هستم همسفر مهدی
بیماری‌ها هم صور پنهان دارند و هم صور آشکار صور آشکار مثل‌اینکه در مغز شخصی تومور مشاهده‌شده و تنها کاری که انجام می‌گیرد با شیمی‌درمانی تومور را از بین می‌برند. صور پنهان این است که بفهمیم این تومور از کجا آمده و چه چیزی باعث به وجود آمدن آن شده است. یا شخصی که موادش را قطع کرده ولی همیشه حالش خراب است به خاطر این است که صور پنهان او درمان‌نشده است.

ما در بیماری‌ها اگر به دنبال پیدا کردن و حل صور پنهان نباشیم قادر به درمان نخواهیم بود مانند ام‌اس و آلزایمر که می‌گویند درمان ندارد. در بدن یک سری باکتری‌ها داریم که در سلامت آنان باید کوشا باشیم در جامعه ما افراد روی آوردند به مواد غذایی که مواد افزودنی دارد و غذاهای فریزری این باعث از بین بردن باکتری‌های لازم و خوب بدن می‌شود. انسان به علت بلد نبودن غذا خوردن دچار چاقی می‌شود چاقی تنها مربوط به پرخوری نیست بلکه از طریق بلد نبودن غذا خوردن پدید می‌آید.

برای شناخت خود باید تسویه و پالایش انجام دهیم و خداوند بسیاری از مطالب را برای انسان آشکار ساخته که ما به کلام خداوند توجهی نداریم. خداوند می‌گوید به مربی و رب خود احترام بگذار. انسان موجودی هست که به رب و مربی خود ناسپاس است. به‌طور مثال یک نمونه رب و مربی من پدر و مادرم هستند من چه‌کاری برای آن‌ها انجام می‌دهم؟ اگر زحماتی که پدر و مادر برای فرزند می‌کشند آیا فرزند حاضر است برای مادر و پدر انجام دهد خیر مگر آنانی که ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهند.

رفتاری که خداوند دوست دارد خوبی‌هاست و رفتاری که دوست ندارد ضد ارزش‌هاست. رعایت کردن فرامین الهی باعث می‌شود در برخورد و صحبت با دیگران عمل صلح‌آمیزی داشته باشیم. هوشیار باشیم وقتی مشکلی درست می‌کنیم نشان‌دهنده این است که عمل ما صلح‌آمیز نبوده است. عمل صلح‌آمیز این است اگر من در خیابان خوراکی خوردم زباله خود را در خیابان رها نکنم اگر یک درخت بریدم به‌جای آن سه درخت بکارم. در مقابل کار اشتباه عذرخواهی را یاد بگیرم.

اگر این جسم سالم باشد ما می‌توانیم از آرامش و آسایش برخوردار باشیم اگر سالم نباشد ما دچار مشکلات می‌شویم و دائماً در رنج و عذاب به سر می‌بریم شخصی بدبخت است که تا ساعت ۳ شب به رختخواب می‌رود و ساعت ۱۱ صبح از خواب بیدار می‌شود این اشخاص دارای انرژی پایینی هستند و عمر آن‌ها کوتاه و دچار انواع و اقسام مریضی‌ها می‌شوند.

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر

جناب مهندس در مورد شهر وجودی و عظمت انسان صحبت می‌کند. ما در بدن خود سی‌وهشت هزار و دویست میلیارد سلول داریم که هرکدام از این سلول‌ها کار خود را انجام می‌دهند. انسان‌ها نسبت به خود شناختی ندارند و در اثر جهل و ناآگاهی این سیستم را دچار تخریب می‌کنند. گاهی اوقات انسان‌ها دست به اعمال خطرناکی می‌زنند ازجمله این اعمال، عمل‌های زیبایی هستند.

جسم انسان هرروز در حال بازسازی است ما با این اعمال خطرناک باعث نابودی مطلق آن می‌شویم دست‌کاری کردن اعضای بدن مساوی با ازکارافتادن حس‌های آن بخش است. ما در جسم خود صور آشکار و پنهان داریم. بعضی از بیماری‌ها برای ماناشناخته و غیرقابل درمان است زیرا ما هنوز به آن دانش و آگاهی نرسیده‌ایم که علت پیدایش بعضی از بیماری‌ها را بشناسیم به همین علت نمی‌توانیم آن‌ها را درمان کنیم بلکه می‌توانیم با استفاده از داروهای خاصی جلو پیشرفت آن را بگیریم.

در جسم شصت برابر سلول بدن خود باکتری داریم و این باکتری‌ها باعث زنده ماندن بدن ما می‌شود ولی ما براثر بی‌توجهی و ناآگاهی باعث از بین رفتن باکتری در بدن می‌شویم. مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و باکتری‌های مفید می‌شوند و اگر باکتری‌ها نابود شوند انسان ظرف ۲۴ ساعت از بین می‌روند.

اگر انسان بخواهد خود را بشناسد نیازی نیست که ریاضت بکشد و مراسم خاصی برگزار کندو یا انرژی‌درمانی شود زیرا اولین قدم برای خودشناسی این است که انسان باید دانایی و تزکیه را از خود شروع کند. انسان اگر خود را نشناسد امکان ندارد که خدا و هستی را بشناسد. برای این خودشناسی، تزکیه و پالایش و کلام خداوند بسیاری از راه‌ها را برای ما نشان می‌دهد.

انسان‌ها نسبت به رب خود ناسپاس هستند مگر کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند. عمل صالح از صلح می‌آید یعنی عملی که صلح‌آمیز است و یا آرامش و آسایش و مهربانی همراه باشد. اگر انسان آشکارا دست به عمل صالح بزند چشمان ابلیس نابینا خواهد شد. ما در همه مواقع باید عمل صالح انجام دهیم و سعی و تلاش خود را بکنیم که به طبیعت و هستی و خود آسیب نزنیم. ولی متأسفانه اکثر کارهای ما صلح‌آمیز نیست.

ویرایش: مریم همسفر مهدی (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .