English Version
English

وادی دوم برای شناخت خودمان است

وادی دوم برای شناخت خودمان است

جلسه دهم از دوره بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی کاسپین، با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» سه شنبه 4 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

 


سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر ایشان تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و اولین مشارکت را داشته باشم. خدا را شاکرم که به من توفیق داد تا برای اولین بار این جایگاه را تجربه کنم. قبل از صحبت‌هایم از راهنمای خودم، اکبر آقا تشکر می‌کنم که به من فرصت را داد تا در این جایگاه قرار بگیرم.

اگر بخواهم از دستور جلسه صحبت کنم، ابتدا باید به وادی اول که وادی تفکر است اشاره‌کنم؛ اگر ما وادی اول را درک کرده باشیم، متوجه می‌شویم که تفکر ایجاد حرکت می‌کند و هر حرکت، قطعاً تغییراتی را به همراه دارد؛ و با این تفکر وارد وادی دوم شدیم که حکایت از چگونگی آفرینش انسان و سایر مخلوقات است و به هدف از خلقت مخلوقات پی ببریم.

آقای مهندس با یک مثال ساده این را بیان می‌کند و در این مثال از درخت گردو نام می‌برد که با کمترین امکانات، بیشترین سود را می‌رساند و اما وقتی به انسان که می‌رسیم این سؤال پیش می‌آید که چرا انسان به این صورت نیست. یک درخت گردو تمام تلاش خود را می‌کند که به حیات خود ادامه دهد ولی برخی انسان‌ها تلاش می‌کنند که به خودشان با مصرف مواد، الکل صدمه و آسیب برسانند.

وادی دوم وادی امیدواری است و به انسان‌ها این امید را می‌دهد که حتی اگر در تاریک ‌ترین نقطه قرا داشته باشید می‌توانید با سعی و تلاش به نور برسیم. البته در این راه عنایات و الهامات الهی هم شامل حال ما خواهد بود. باید بدانیم که چرا انسان با توجه به اینکه اشرف مخلوقات نام‌گرفته، به سمت ضد ارزش‌ها می‌رود. باید این را بدانیم که انسان هم صفات و ویژگی‌های الهی و هم شیطانی دارد. هم در صور پنهان و هم آشکار برای حرکت به هر دو سو ابزاری وجود دارد.

صور آشکار همان پیامبران الهی و راهنمایان هستند؛ در صور پنهان هم برای ما عقل قرار داده تا ما راه را از چاه تشخیص دهیم؛ و شیطان هم همین ابزارها را در صور آشکار و پنهان دارد. ویژگی منحصر به فردی که خداوند به انسان داده است؛ حق انتخاب و اختیار است. پیام جالبی که این وادی دارد این است که می‌گوید انسان‌هایی که حال خوشی ندارند، دو راه بیشتر ندارند؛ یا باید به نیروهای راستین که خواستار حق هستند بپیوندند که نتیجه آن صلح و آرامش و عاقبت به خیری است و یا صبر کنند تا نیروهای تخریبی آن‌ها را به عمیق‌تری مناطق تاریکی بکشانند. با مصرف مواد مخدر، حس و عقل ماتحت تأثیر عقل قرارگرفته و درنتیجه قدرت تشخیص ما پایین آمده است.

 


تایپ: مسافر سعید
تنظیم: مسافر رامین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .