English Version
English

یاس و ناامیدی‌ جلوی حرکت انسان را می‌گیرند

یاس و ناامیدی‌ جلوی حرکت انسان را می‌گیرند

دهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰،نمایندگی‌دامغان،با استادی مرزبان مسافر امید،نگهبانی مسافر فرامرز،و دبیری مسافرفتح الله،بادستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن بر روی من سه شنبه 4 اردیبهشت۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان امید هستم یک مسافر:

از نگهبان و دبیر بابت اینکه این جایگاه را در اختیار من قرار دادند، تا آموزش بگیرم و خدمت کنم، تشکر می‌کنم. دستور جلسه امروز وادی دوم و تاثیر آن بر روی من نام دارد. پس از وادی اول، وادی تفکر، وادی دوم را داریم که می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌نهد. هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم،حتی اگر خود به‌ هیچ فکر کنیم. در وادی اول آموختیم که برای انجام هر کاری باید تفکر کنیم. در زمانی که فرد مصرف کننده‌ وارد کنگره‌ می‌شود،سوالات زیادی ذهن او را درگیر می‌کند.من وقتی که به کنگره‌ آمدم، به نکات زیادی فکر می‌کردم. بطور مثال: در ذهن خودم می‌گفتم: خدایا آیا با این همه تخریب و مشکلاتی‌ که برای خودم و خانواده‌ام درست کرده‌ام،می‌توانم در کنگره‌ درمان شوم؟ با اینکه مدتها جسم خودم،یا همان شهر وجودی،را تخریب کرده‌ام، آیا می‌توانم سلامتی خودم را بدست آورم؟ تاثیر تخریبی مصرف مواد مخدر،به قدری زیاد است که بیشتر سلولهای انسان را ضعیف و ناتوان می‌کند. من برای درمان به کمپهای مختلفی رفتم، اما موفق به درمان نشدم. این تجربیات ناموفق باعث ایجاد ناامیدی و یاس در انسان می‌شوند.ناامیدی مانند دیوار بلندی است که اجازه نمی‌دهد رحمت الهی شامل حال شخص شود.

مصرف مداوم مواد مخدر و حرکت در مسیر ضد ارزشها،باعث شده بود،احساس پوچی نمایم. گاهی وقتها از خداوند سوال می‌کردم، خدایا چرا من را آفریدی؟ به قدری درمانده شده بودم که باور نمی‌کردم روزی به درمان برسم. وقتیکه وارد کنگره‌ شدم،صحبت از درمان شد،با خودم فکر می‌کردم مگر امکان دارد یک فرد مصرف کننده‌، با گذشت ده ماه تا یکسال به درمان برسد؟ این سوالات به قدری فکر من را مشغول نموده‌ بود که‌ حتی با دیدن الگوهای درمان شده باور نمی‌کردم، به نتیجه برسم. نیروهای منفی و بازدارنده‌ با قدرت بسیار زیاد، تلاش می‌کنند تا انسان را از مسیر ارزشها خارج کنند. این نیروها با القاء افکار منفی،سعی می‌کنند حس ناامیدی و پوچی را به انسان منتقل نمایند. بارها در طول سفر،انسان را دچار شک و تردید می‌کنند. اگر به نیروهای درونی خود اعتماد کنیم،و گوش به فرمان اساتید کنگره‌ باشیم،به راحتی دوره درمان را طی می‌نماییم. یاس و ناامیدی‌ جلوی حرکت انسان را می‌گیرند، این وادی،باعث امیدواری فرد می‌شود، اینکه می‌توان در مسیر درست حرکت نمود. باید دانست که قدرت مطلق بعنوان یک پشتیبان انسان را هدایت می‌کند به‌ شرط آنکه، در صراط مستقیم حرکت نماییم. انجام خدمت در کنگره‌، هر چند کوچک باعث می‌شود حال خوش را تجربه‌ نماییم. وادی دوم بهترین وادی برای ماندن در صراط مستقیم است. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن: مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر علی لژیون ششم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .