English Version
English

انرژی یعنی انجام کار در واحد زمان

انرژی یعنی انجام کار در واحد زمان

یکی از اصطلاحات غلطی که در مورد مواد مخدر به کار می‌رود انرژی کاذب مواد، خصوصا تریاک می‌باشد.
این اعتقاد وجود دارد که می‌گویند مواد مخدر به انسان انرژی کاذب می‌دهد اگر ما به تعریف انرژی و معنای لغت کاذب نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که انرژی، کاذب و دروغین نمی‌شود چون طبق قانون فیزیک انرژی یعنی (انجام کار در واحد زمان) پس ما واقعا کاری را انجام می‌دهیم و انرژی برای آن صرف می‌کنیم و این دروغین نیست بلکه این انرژی از درون خود ما است که بیشتر از حد مصرف می‌شود و این چیزی است که باید طی سال‌ها نیاز ما را برطرف کند ولی مواد مخدر و الکل باعث می‌شود که این انرژی بیشتر برداشت شود و زمان مصرف را کوتاه می‌کند‌؛ یعنی عمر انسان را کوتاه می‌کند و این انرژی از پوست و گوشت انسان صرف می‌شود.
مصرف مواد مخدر مثل چراغ نفتی است که با بالا کشیدن فتیله چراغ نور بیشتر می‌شود ولی فتیله می‌سوزد و نفت آن زودتر تمام می‌شود.
مواد مخدر هم اگر به انسان انرژیی خارج از جسم می‌داد پس مصرف کننده باید به نشاط و سرزندگی می‌رسید در حالی‌ که ما می‌بینیم که این افراد تبدیل به انسان‌های تکیده با شانه‌هایی افتاده می‌شوند که زیر چشم‌هایشان حلقه بسته و صورتی خشکیده و بی‌روحی دارند.
اینها اگر انرژی دریافت می‌کنند چرا ضعیف هستند! نتیجه می‌گیریم که این انرژی از درون افراد تأمین می‌شود و کاذب نیست، این مسئله در مورد داروهای اعصاب و روان هم صدق می‌کند و این داروها هم اگر بدون نسخه پزشک و بی‌اندازه مصرف شوند باعث تخریب می‌شوند.
داروها نیز مانند مواد مخدر هستند؛ ولی فرهنگ استفاده از آن‌ها فرق می‌کند؛ مثلا کسی که دچار بی‌خوابی یا افسردگی شده باشد باید علت را پیدا کند با پناه بردن به قرص‌های آرام‌بخش مثل افرادی که به مواد مخدر پناه می‌برند عمل کرده آن‌ها هم برای تسکین درد و اضطراب خود به تریاک یا مواد دیگر روی می‌آوردند پس هر دو راه غلط است.
چیزهایی که به انسان انرژی می‌دهند مواد غذایی سالم، میوجات تازه، گوشت تازه و نان گندم هستند و همچنین دوری از ضد ارزش‌هایی مثل کینه وحسادت  پرداختن به ارزش‌هایی همچون داشتن افکار مثبت و ورزش کردن به انسان انرژی مثبت می‌دهد تا انسان در صراط مستقیم به تعالی برسد.

تایپ و نگارش: همسفر فیروزه، راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
رابط خبری: راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
عکس: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .