English Version
English

با درک وادی دوم، دیگر احساس پوچی نمی‌کنیم

با درک وادی دوم، دیگر احساس پوچی نمی‌کنیم

دوازدهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰  لژیون الیگودرز با دستور جلسه 《وادی دوم و تاًثیر آن روی من》به استادی مسافر فرج  و نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر حسین در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد

ابتدا از نگهبان عزیز و دبیر محترم و راهنمای عزیزم آقای وحید که اجازه این خدمت را به من داده اند تشکر می‌کنم. پیشاپیش هفته راهنما را خدمت آقای مهندس و همه راهنمایان کنگره ۶۰ بالاخص راهنمایان شعبه الیگودرز تبریک می‌گویم. انشالله هفته آینده جشن خوبی را برگزار کنیم و آن‌طور که شایسته است از این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

دستور جلسه امروز وادی دوم و تاثیر آن روی من است. وادی دوم می‌گوید، هیچ موجودی جهت بیهودگی آفریده نشده است یعنی خداوند بی‌جهت انسان‌ها و موجودات دیگر را خلق نکرده است. قبل از این‌که به این وادی بپردازیم مثلث درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ سه ضلع دارد، جسم، روان و جهان‌بینی.

جسم و روان با شربت ot و روش DST به درمان می‌رسد؛ و جهان‌بینی با آموزش‌هاو این جلساتی که حضور پیدا می‌کنیم، تقویت می‌شود آقای مهندس برای اینکه جهان‌بینی ما رشد کند، ۱۴ تا وادی را قرار دادند که این ۱۴ وادی، ستون‌های اصلی جهان‌بینیِ ما را تشکیل می‌دهند، ما در دستور جلسه قبلی، وادی اول را پشت سر گذاشته‌ایم، در وادی اول که وادی تفکر است، ما تفکر کردن را یاد گرفتیم و آموختیم که به چیزهای بیهوده نباید فکر کنیم؛ و زمانی‌که می‌خواهیم کاری را انجام بدهیم یا تصمیم بزرگی که می‌خواهیم در زندگی بگیریم قبل از آن باید به چگونگی انجام آن و نتیجه آن فکر کنیم.

استاد امین در جزوه جهان بینی راجع به تفکر صحبت می‌کند و می‌گوید تفکر با فکر کردن خیلی فرق دارد تفکر یک حرکتی است که از یک نقطه مجهول شروع می‌شود و به یک نقطه معلوم می‌رسد، تفکر، یک حرکت درونی است که نشان دهنده رفتار بیرونی ما می‌شود، اگر ما تفکرمان مثبت باشد، رفتارمان هم درست است اما اگر تفکرمان منفی باشد روی رفتارمان هم تاثیر می‌گذارد؛ و رفتارمان بد می‌شود در نتیجه حالمان هم بد می‌شود.
مسافری که سفرش را شروع کرده است، وقتی وادی اول را پشت سر می‌گذارد، با خودش فکر می‌کند؛ که گذشته اش چه بوده و آینده‌اش چیست چه اتفاقاتی برایش افتاده است؛ و چه ضربه‌هایی به خودش، زندگی‌‌اش و به اطرافیانش زده است، ممکن است با خود بگوید، راه درمان برای من خیلی سخت است، من نمی‌توانم درمانم را انجام بدهم؛ و این خسارت‌ها را جبران کنم.

در این‌جا احساسی نا امیدی و پوچی به سراغش می‌آید و ممکن از از مسیر خارج شود، در این‌جا آقای مهندس، وادی دوم را قرار داده است؛ که یک تابلو راهنما برای ما است که می‌گوید، ناامید نشو و به راهت ادامه بده، و می‌فرمایند: هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، حس امید در درون ما زنده می‌شود،  آموزش‌ها ادامه پیدا می‌کند، و نه تنها انسان دیگر احساس بیهودگی و پوچی نمی‌کند بلکه متوجه می‌شود که وجود او خیلی هم مؤثر بوده است.

وادی دوم می‌گوید، اگر ما به کل هستی نگاه بکنیم، امکان ندارد که یک موجودی را ببینیم که بیهوده آفریده شده باشد، حتی تمام لوازمی که به دست خود انسان ساخته شده است به دست انسان ساخته شده است می‌بینیم که هر کدامشان بهر کاری ساخته شده‌اند. پس ما باید بدانیم که موجود با ارزشی هستیم، در قرآن هم خداوند راجع به فلسفه آفرینش صحبت میکند، می‌فرماید: ما جن و انس را نیافریده‌ایم مگر برای عبادت کردن.

آقای مهندس درباره این موضوع می‌فرمایند: عبادت کردن جز خدمت به خلق نیست، به تصبیح و سجاده و دلق نیست.
از آقای مهندس  درمورد عبادت سوال می‌کنند، ایشان درجواب می‌فرمایند: عبادت کردن خدمت کردن به مردم است، دوباره سوال می‌شود، پس نماز و روزه برای چه هستند؟ می‌فرمایند: اینها طاعات خدا هستند. پس اگر ما بخواهیم به خدا نزدیک بشویم باید آنها را به جا بیاوریم.

نتیجه ای که من از وادی دوم می‌گيرم این است که اولاً به خودم ارزش بدهم و به دیگران هم احترام بگذارم، و ظاهر کسی را قضاوت نکنم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید متشکرم.

تایپ: مسافر سامان
ویرایش: مسافر امیرحسین
ویراستاری: مسافر احمد
عکس‌: مسافر احمد
تنظیم و ارائه: مسافر احمد

مسافران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .