English Version
English

خلاصه سی‌دی صلح

خلاصه سی‌دی صلح

در جسم انسان، سی و هشت هزار و دویست میلیارد سلول وجود دارد که این رقمی بسیار بزرگ است، به عنوان مثال اگر ما بخواهیم از رقم یک تا یک میلیارد بشماریم، سی و سه سال طول می‌کشد و این نشان‌دهنده‌ی بزرگی و عظمت این عدد می‌باشد.

هر کدام از این سلول‌های جسم انسان، مانند یک شهر می‌باشند، بنابراین مشاهده می‌کنیم که جسم انسان چه عظمتی دارد، ولی متأسفانه ما در اکثر مواقع به صورت ظالمانه و جاهلانه با این جسم برخورد می‌کنیم؛ نگرش و تفکر ما راجع به جسم خود این است که فکر می‌کنیم جسم انسان تنها از یک سری پوست، گوشت و استخوان تشکیل شده است و به دلیل همین نادانی و جهالتی که داریم، به صورت وحشتناکی با جسم خود برخورد می‌کنیم و به آن صدمات و تخریب‌های فراوانی وارد می‌سازیم.

به عنوان مثال برای لاغر شدن برش نیم دايره‌ای در شکم می‌زنند و کل چربی‌ها را تخلیه می‌کنند و با این کار، باعث  تخریب جسم می‌شوند؛ یا مثال دیگر این است که به لب‌ها که بیشترین عصب حسی را دارند، ژل تزریق می‌کنند و باعث از بین رفتن حس و عصب‌های موجود در آن می‌شوند؛ ما نباید جسم خود را فقط یک سری گوشت و پوست در نظر بگیریم و بایستی به جسم خودمان بیشتر توجه نماییم تا آن را سالم نگاه داریم.

برای اینکه جسم قوی و سالمی داشته باشیم، بایستی غذاهای سالم بخوریم و از مصرف غذاهایی با مواد افزودنی و نگهدارنده خودداری نماییم، برای یک سرماخوردگی کوچک نباید از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنیم، به دلیل اینکه با انجام این کار، باعث نابود شدن باکتری‌های مفید در جسم خود می‌شویم، نابودی باکتری‌های مفید سبب ضعف و ناتوانی در جسم ما می‌شود.

جسم انسان حدود شصت برابر سلول هایی که دارد، باکتری دارد و این باکتری‌ها، باعث زنده بودن و حیات انسان هستند؛ اگر در طول بیست و چهار ساعت، باکتری‌های جسم انسان نابود شوند، منجر به مرگ او می‌شود، اکثر بیماری‌ها و امراضی که انسان با آن درگیر و مواجه می‌شود، به خاطر از بین رفتن همین باکتری‌های مفید است.

همان‌گونه که انسا‌ن‌ها، صور آشکار و پنهان دارند؛ بیماری‌ها هم صور آشکار و پنهان دارند، به عنوان مثال یک تومور مغزی صور آشکار است و با جراحی از بین می‌رود؛ اما عاملی که باعث پدید آمدن تومور مغزی می‌شود، صور پنهان آن بیماری است و ما بایستی به دنبال صور پنهان آن که دلیل به وجود آمدن آن است، باشیم و در پی درمان و برطرف کردن آن باشیم.

ما بایستی همواره مراقب تعادل جسم و تناسب اندام خود باشیم؛ خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که چاقی به خاطر پرخوری پدید می‌آید، اما چاقی و اضافه وزن به دلیل این پدیده می‌آید که ما روش صحیح تغذیه و غذا خوردن را نمی‌دانیم؛ خوشبختانه در کنگره کاهش وزن به خوبی و اصولی انجام می‌شود.

اگر انسان به خود شناسی نرسد، بالطبع به خداشناسی نیز نخواهد رسید، برای شناخت خود بایستی تزکیه و پالایش نماییم؛ آیات الهی و کلام خداوند انسان را به خود شناسی نزدیکتر می‌کند؛ از آیه‌ی  "الحمدالله رب العالمین " در می‌یابیم که بایستی به مربی و راهنمای خود احترام بگذاریم و همواره قدردان و سپاسگزار او باشیم.

خداوند در کلام‌الله شریف به ما توصیه می‌کند که: راستگو و صادق باشیم، از دارایی و ثروت خود انفاق کرده و کم فروشی نکنیم و عدالت‌خواه و عدالت‌طلب باشیم؛ از سخن‌چینی و تمسخر پرهیز کنیم و به دیگران طعنه نزنیم و کسی را آزار ندهیم؛ خوش‌رو و گشاده‌رو باشیم، عمل صالح انجام دهیم و با دیگران دشمنی نکنیم؛ اگر انسان‌ها به این موارد و توصیه‌ها عمل نمایند، به آرامش و آسایش می‌رسند و در صلح خواهند بود، انسان نباید با عصبانیت و تند خویی با دیگران رفتار کند، عصبانی شدن و تند خویی نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که انسان در صلح و آرامش نیست.

خدمتگزاران سایت نمایندگی زنجان:
نگارش: مسافر حسن از لژیون هشتم
ویراستار: مسافر شهرام از لژیون ششم
ارسال: مسافر مرتضی مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .