English Version
English

ناامیدی مانع تفکر و حرکت

ناامیدی مانع تفکر و حرکت

هفتمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی وکیلی یزد به استادی همسفر باران، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر سمیه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در تاریخ دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ در محل نمایندگی آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان جلسه ممنونم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و در کنار شما آموزش ببینم. همانطور که می‌دانید وادی اول، وادی تفکر است؛ اگر این وادی را درست درک کرده و خوب یاد گرفته باشیم، می‌توانیم تفکرِ درست و غلط را تشخیص دهیم، تفکر به این معنی است که فکر باید شروع و پایانِ مشخص داشته باشد و انسان برای دست یافتن به صلح و آرامش برای هر کاری باید تفکر و اندیشه کند.
عنوان وادی دوم این است که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد؛ وقتی کلمه مخلوق در این وادی گفته می‌شود منظور هرچیزی است که در این دنیا خلق شده؛ حتی کوچک‌ترین ذره هستی هم برای مأموریتی آمده و از آفرینشش هدفی در کار بوده است. یکی از بزرگترین هدف‌ها از خلقت انسان، از دیدگاه قرآن و عقل، عبودیت و رسیدن به مرتبه‌ی کمال و استفاده از رحمتِ بی‌پایان الهی است؛ ما برای رسیدن به کمال باید آموزش، آگاهی و دانایی خود را بالا ببریم. در ادامه وادی  آمده است که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم؛ وقتی در مسیر زندگی به مشکلی برمی‌خوریم زود ناامید می‌شویم و احساس پوچی و ناچیز بودن به ما دست می‌دهد. نا‌امیدی حالِ آدم را از درون آشفته می‌کند و مانند بیماری است که بدون علامت است و ما از آن حالِ بدمان گله و شکایتی نداریم؛ ناامیدی یک نیروی منفی است که فقط سدِ راه و مانع تفکر و حرکت ما در مسیر درست می‌شود. انسانِ ناامید، سرد و راکد است و گرما و انرژی‌اش را از دست می‌دهد. اگر کسی نا‌امید و خسته بود باید سعی کنیم امید و انگیزه‌ای خوب به او بدهیم تا حالش خوب ‌شود و شاید این کارمان دو برابرِ راهکار ديگران کارساز باشد. من خودم قبل از آمدنم به کنگره همین‌طور بودم؛ از مشکلاتِ کوچک خود کوهی می‌ساختم و نمی‌توانستم برایش راه‌ حلی پیدا کنم؛ به همین دلیل رابطه‌ام با اطرافیانم سرد شده بود و احساس می‌کردم به بن‌بست خورده‌ام و به خاطر تفکراتِ غلطی که داشتم اعتماد به نفس خود را از دست داده بودم.

آقای مهندس در سی‌دی وادی اول می‌فرمایند: وقتی آب، قطره قطره روی سنگ می‌چکد، سنگِ سخت را متلاشی می‌کند و ما چیزی از آب نرم‌تر و چیزی هم از سنگ سخت‌تر نداریم پس هر مشکلی هم که داشته باشیم از سنگ سخت‌تر نیست و از آب هم کم طاقت‌تر نیستیم؛ از این‌رو می‌توانیم مشکلات خود را به آرامی حل کنیم. هیچ وقت در دنیا بن‌بست وجود ندارد ممکن است ما راهش را بلد نباشیم. اگر همه دنیا بگویند این مشکل راه‌حل ندارد گوش ندهید! همیشه در دنیا راه‌حلی وجود دارد و اگر امید داشته‌باشیم قطعاً راه‌حل آن مشکل را پیدا می‌کنیم و می‌توانیم مشکلات را با صبر، اندیشه و تفکر حل کنیم.
اگر از درونِ خود بخواهیم و خواسته داشته باشیم، می‌توانیم همه‌چیز را عوض کنیم. در دل سختی‌ها آسانی و خوبی هم وجود دارد، وقتی ناامید شُدید این را به یاد بیاورید که هزاران سلول در بدنتان وجود دارد که تلاش می‌کنند تا زنده بمانید.
من خیلی مشکل داشتم و الآن هم دارم ولی دیدگاه من نسبت به مشکلات عوض شده و با استفاده از وادی دوم و آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیرم می‌توانم از پایین‌ترین نقاط به بالا‌ترین مکان‌ها بروم.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید از شما سپاسگزارم.

در حین کارگاه آموزشی نفرات برتر آزمون فروردین ماه معرفی و مورد تشویق همسفران قرار گرفتند:
همسفر افسانه از لژیون راهنما همسفر فهمیه (نفر اول)
همسفر سمیه از لژیون راهنما همسفر زینب (نفر دوم)
همسفر لیلا.ق از لژیون راهنما همسفر فهمیه (نفر سوم)

تایپ: همسفر باران لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
ویرایش: رابط خبری همسفر زهرا.ط لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
ارسال: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .