English Version
English

تفکرات گذشته کلید طلایی رویداد کنونی زندگی

تفکرات گذشته کلید طلایی رویداد کنونی زندگی

چهاردهمین جلسه از دوره هشتم سری کارگاه‌های خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی صادق قم به نگهبانی همسفر ندا و دبیری همسفر زهرا و استادی همسفر سودابه، با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که روزی من قرار داد که در این جلسه حضور داشته باشم و از تک تک شما آموزش و انرژی بگیرم همچنین از ایجنت، مرزبانان، نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم.
وادی دوم می‌گوید که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، اگر به تیتر وادی دقت کنیم می‌گوید هیچ مخلوقی، نمی‌گوید هیچ انسانی در واقع این دارد نشان می‌دهد که نه تنها هیچ انسانی بیهوده خلق نشده بلکه تمام اجزای هستی هدفمند خلق شده‌اند پیام وادی دوم سراسر امیدواری است و آن حس مفید بودن و ارزشمند بودن را به من انسان القا می‌کند در وادی اول یاد گرفتیم که برای انجام هر کاری ابتدا باید تفکر نماییم و شروع هر کاری ابتدا با یک فکر است و اکثریت اتفاقات و رویدادهای زندگی ما حاصل تفکرات گذشته ما است و اگر من امروز در زندگی دچار یک‌سری مشکلات هستم به خاطر آن  تفکرات غلط و عدم تفکر من است.
شاید هر کدام از ما همسفران زمانی که وارد کنگره شدیم، اگر تفکر کنیم مشکلات زندگی خود را تنها به اعتیاد مسافرانمان ربط می‌دادیم؛ ولی در ادامه با آموزش‌های مستمر و شناخت صور پنهان انسان و آغاز سیر و سفر درونی متوجه این موضوع می‌شویم که من همسفر به دلیل آن جهل و نادانی خود و اختیاری که داشته‌ام تخریب‌هایی را در جسم و زندگی خود وارد کرده‌ام و خواسته یا ناخواسته به دنیای تاریکی‌ها ورود کرده‌ام.
زمانی که خداوند انسان را آفرید او را بر سر یک دوراهی هدایت کرد که یکی از آن دوراهی‌ها مسیر ارزش‌ها و دیگری مسیر ضدارزش‌ها است به هر حال خواسته یا ناخواسته وارد مسیر ضدارزش‌ها شده‌ایم و ممکن است خیلی  چیزها را از دست داده باشیم چه مادی و چه معنوی و دچار شکست، ناامیدی، کینه، نفرت و خشم شده‌ایم.

موضوعی که حائز اهمیت است؛ این است که کنگره در مسیر زندگی ما قرار گرفته است و در واقع کنگره60 همان نقطه عطف و مسیر نور و ارزشی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و این نشان دهنده این است که اگر ما به هر دلیل در مسیر ضدارزش‌ها گرفتار و سردرگم باشیم یک نیرو برتر وجود دارد که ما را تنها نمی‌گذارد و او می‌خواهد ما را متوجه این موضوع مهم کند که نیروهای عظیمی در درون ما نهفته است که ما خودمان را از آن‌ها محروم ساخته‌ایم و برای رهایی از شکست و ناامیدی به دنبال عوامل بیرونی هستیم و می‌خواهیم از طریق آن‌ها مسائل خود را حل نماییم.
شاید گاهی به صورت مقطعی موفق شویم ولی بعد از مدت کوتاهی به نقطه ابتدایی بازگشت داده می‌شویم و شاید حتی ناامیدتر و افسرده‌تر هم بشویم چرا این اتفاقات برای انسان رخ میدهد؟ به این دلیل که مشکلات انسان به خاطر انعکاس افکار و اندیشه انسان است و در واقع مرتبط با دنیای درونی انسان است اگر دنیای  درون من پر از تلاطم و ناخالصی باشد در صور آشکار زندگی من خود را به شکل امواج ناملایمات نشان می‌دهد و آن زمان است که من به جای توجه به دنیای درون خود از زمین و زمان گله‌مند هستم و شکایت می‌کنم و دیگران را مسبب مشکلات خود می‌دانم و گاهی حتی ممکن است از خداوند هم شکایت داشته باشم که چرا این همه سختی برای من قرار داده است.
چرا این حال بد برای انسان رخ می‌دهد؟ به این دلیل است که انسان راهش را گم کرده است و به خاطر ناکامی‌های زندگی آن احساس پوچی به ما دست داده است و ما می‌مانیم و ناامیدی و انواع و اقسام بیماری‌های روحی و روانی و این دقیقا همان تیر زهرآگین شیطان است که به سمت ما پرتاب شده است و نیروهای منفی می‌دانند که می‌توانند با استفاده از این ابزار انسان را از پای در بیاورند و با استفاده از نیروی درونی خود انسان به درون انسان ضربه محکمی بزنند و این جنگ نرمی است که در درون ما اتفاق افتاده است.
در قبال نیروهای منفی که ممکن است بسیار نیرومند هم باشند نیروهای الهی وجود دارند که خواست آنها موفقیت، رشد و تکامل انسان است و کاری که در وهله اول انسان برای رهایی از دام گرفتاری‌ها باید انجام بدهد این است که؛ مسئولیت مشکلات خود را بپذیریم و به صورت واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم و از مشکلات فراری نباشیم و آگاه باشیم که موانع برای رشد و تکامل انسان است.
در مرحله بعد به شناخت خودمان بپردازیم اگر خواهان رهایی باشیم با تلاش کردن و آموزش‌های مستمر و کاربردی کردن آن‌ها بر روی خودمان آرام آرام موانع را از سر راه برمی‌داریم و هر قدمی که ما به سمت نور برمی‌داریم نیروهای خفته درون ما ذره ذره بیدار می‌شوند؛ پس به ارزش وجودی خودمان اعتماد داشته باشیم و بدانیم نه تنها ما بیهوده آفریده نشده‌ایم بلکه هر یک ازما برای  رسالتی آفریده شده‌ایم و هر کدام از ما نسخه منحصر به فرد خودمان هستیم.
رسالت ما همسفران در کنگره احیای خودمان و انسان‌ها و عشق به تمام  هستی و موجودات هستی است پس اگر من همسفر می‌خواهم به احیای دیگران کمک کنم ابتدا باید بتوانم به خودم کمک کنم و به خودم عشق داشته باشم و از نو متولد بشوم تا بتوانم به احیای  مسافرم و انسان‌های دیگر که با من همدرد هستند کمک کنم پس اگر تلاش کنم قطعا به این جایگاه دست پیدا خواهم‌‌کرد.

و در ادامه اعلام نفرات برتر آزمون شماره (۴) «نمایندگی صادق قم»؛

اسامی نفرات برتر آزمون شماره ۴؛

نفر اول آزمون:
همسفر ایران با کسب نمره ۱۷/۷۵، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
نفر دوم آزمون:
همسفر راضیه با کسب نمره ۱۷/۵ ، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفر معصومه آژینه با کسب نمره ۱۷/۵، راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
نفر سوم آزمون:
همسفر زهرا با کسب نمره ۱۷/۲۵، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفر آرزو با کسب نمره ۱۷/۲۵، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

تایپ: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
عکس: همسفر اکرم (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .