English Version
English

خلقت هیچ‌چیز در دنیا بیهوده نیست

خلقت هیچ‌چیز در دنیا بیهوده نیست

همسفر عزت به همراه مسافر خود با تخریب آنتی‌ایکس تریاک، شیره و الکل وارد کنگره شدند؛ مدت ده ماه است که با راهنمایی راهنمایان، همسفر عفت و مسافر حسن نظیفی به روش DST، همراه با داروی OT سفر می‌کنند و اکنون در پله BID هستند، ایشان در رشته ورزشی دارت و شنا فعالیت می‌کنند و رشته ورزشی مسافرشان پیاده‌روی است.

اینک در باب دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من)» با ایشان گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم؛ لطفاً با ما همراه باشید.

با توجه به وادی دوم، دلیل افکار و اندیشه‌های مخرب یک مصرف‌کننده ازجمله اینکه تصور می‌کند همه‌چیز تمام‌شده و دیگر نمی‌تواند به زندگی برگردد، چیست؟

یک مصرف‌کننده به دلیل تخریب‌های زیادی که به خود وارد کرده است، نمی‌تواند جسم و روانش را به‌خوبی فرماندهی کند و همین مسئله باعث می‌شود در او حس ناامیدی و بیهودگی به وجود بیاید، اعتماد‌به‌نفس خود را از دست می‌دهد، در تاریکی‌ها غرق‌شده و دست از تلاش برای رهایی برمی‌دارد.

لطفاً بفرمایید یک همسفر برای مقابله با ناامیدی که یکی از مخرب‌ترین حس‌های منفی است چه‌کاری باید انجام دهد؟

یک همسفر برای مقابله با حس‌های منفی باید آموزش بگیرد، فرمان‌بردار باشد، خدمت کند، وظایف خود را به‌درستی انجام دهد، مشارکت کند و تفکر و اندیشه خود را تغییر دهد تا حس ناامیدی، منیت و ترس در او کمرنگ شود و با کسب انرژی به آرامش و آسایش در زندگی برسد.

آیا این تفکر که در جهان هستی بعضی موضوعات بیهوده هستند، صحیح است؟

خیر چون خداوند قدرت مطلق است و آفرینش همه موجودات بر پایه نظم، قانون و برنامه‌ای حساب‌شده از قبل است و اتفاقی نیست. ما انسان‌ها به دلیل عدم آگاهی و شناخت خداوند تصور می‌کنیم بعضی چیزها در هستی بی‌فایده است؛ به‌طور مثال من بارها با خود فکر می‌کردم که وجود سوسک در هستی چه فایده‌ای دارد؟ بعد از آشنا شدن با این وادی و کمی تفکر و مطالعه متوجه شدم که خلقت این حشره نه‌تنها بی‌فایده نیست بلکه مفید هم هست؛ بنابراین به این باور رسیدم که خلقت هیچ‌چیز در دنیا بیهوده نیست.

لطفاً بفرمایید وادی دوم چه تأثیراتی در فکر، اندیشه و زندگی شما داشته است؟

تأثیری که این وادی در زندگی، افکار و اندیشه من داشت این بود که یاد گرفتم در زندگی برای هر کاری، هدف و انگیزه داشته باشم و برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم؛ همچنین باعث شد خلأهایی که در اثر ناامیدی در من به وجود آمده بود از بین برود، با دید بهتری به زندگی نگاه کنم و از زندگی لذت ببرم، آموختم که اندیشه خود را نسبت به هستی و انسان‌ها تغییر دهم.

لطفاً برای ما توضیح دهید یک همسفر چگونه می‌تواند حس پوچی و بیهودگی را درون خود سرکوب نماید و به خود ارزش و بها بدهد؟

درجایی از زندگی، هر فردی شاید احساس پوچی نماید، اما باید دانست که فقط فکر کردن و عمل نکردن و آگاهی کسب نکردن به چنین احساسی ختم می‌شود؛ انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند که خداوند نیروی عظیمی در درون آن‌ها قرار داده و آن‌ها می‌توانند با تفکر سالم از این نیروها استفاده کنند، به ارزش وجودی خود پی ببرند، به جایگاه همسفر بودن خود افتخار کنند و با گرفتن آموز‌ش‌های ناب، انرژی مثبت دریافت کنند و حس‌های منفی و پوچ را از وجود باارزش خود دور کنند.

به نظر شما، آیا درست است که وادی دوم، وادی امیدواری است؟

بله وادی‌ها قصد دارند که راه را به من نشان دهند تا در صراط‌‌مستقیم قدم بردارم و بتوانم خود را از دنیای جهل و ناامیدی خارج کنم؛ من را با حقایق زندگی آشنا می‌کنند؛ همان‌طور که می‌دانید ناامیدی، سلاحی قدرتمند و بزرگ‌ترین ابزار نیروهای منفی است برای اینکه انسان را از مسیر و هدفش دور کند. هدف اصلی آموزش‌های کنگره این است که ما را از دنیای تاریکی‌ها و ناامیدی‌ها نجات دهد؛ ناامیدی، همانند پیله‌ای است که به دور انسان می‌پیچد و اجازه حرکت نمی‌دهد؛ من باید با تفکر و تلاش این پیله را از خود جدا کنم و بدانم که برای رسیدن به هدف‌های بزرگی پا به این هستی گذاشته‌ام.

آیا در وادی دوم وقتی می‌گوید: «هیچ موجود و مخلوقی بی‌جهت و بیهوده قدم به حیات نمی‌نهد»، منظور فقط انسان است؟

خیر، هر موجودی ارزش خود را دارد و بی‌هدف آفریده نشده است و تمام موجودات در این جهان رسالتی دارند که باید به فلسفه آن دست پیدا کنند؛ راز خلقت بدون حساب‌وکتاب نبوده و هر موجودی برای انجام کاری آفریده‌شده است؛ همه ما در برابر خواسته قدرت مطلق هیچ هستیم؛ به قول استاد سردار: «انسان آفریده‌شده است تا آموزش بگیرد و خدمت کند و وجود خودش را در هستی بشناسد و وظیفه خود را به‌خوبی انجام بدهد»؛ انسان به خاطر داشتن عقل و اختیار، از حیوانات برتری دارد ولی این دلیل بر بیهودگی حیوانات، گیاهان یا جامدات نیست.

و کلام آخر...

از آقای مهندس عزیز و خانواده محترمشان برای فراهم کردن این بستر تشکر می‌کنم و امیدوارم روزبه‌روز به وسعت آن افزوده شود. از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که من را لایق این خدمت دانستند؛ امیدوارم بتوانم رهجوی لایق و فرمان‌برداری باشم و با تمام وجود به کنگره خدمت کنم.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید صمیمانه سپاسگزاریم.


طراح سؤال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون هفتم)
انجام مصاحبه: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون چهاردهم)
رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر عفت (لژیون چهارم)
عکاس: همسفر لیلا، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر صفورا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .