English Version
English

در آفرینش همه موجودات و هستی فلسفه عظیمی وجود دارد

در آفرینش همه موجودات و هستی فلسفه عظیمی وجود دارد

سلام دوستان سمیه هستم راهنما یک همسفر:

وادی اول یکی از وادی‌های بسیار مهم و زیر بنای همه وادی‌ها بود که در ابتدا آموزش دیدیم. ما در وادی اول دریافتیم که قبل از شروع حرکت باید تفکر و تمرکز لازم را کرده باشیم، زیرا یک سخن، یک قدم، یک مسیر می‌تواند روی سرنوشت ما اثر منفی یا مثبت بگذارد. اما وادی دوم به ما می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ یعنی هر انسانی برای تکمیل کردن رسالت خود پا به هستی می‌گذارد، گاهی ما خیال می‌کنیم، نه تنها  یکسری افراد بیهوده آفریده شده‌اند بلکه برای اذیت و آزار ما به این دنیا قدم گذاشته‌اند اما اگر به صورپنهان و هسته درونی مسئله بپردازیم، خواهیم دانست این فرد پیامی را برای من و زندگیم دارد که برای تکامل بخشیدن من پا به هستی گذاشته است؛ ما بایستی ابتدا بر روی خودمان تمرکز کنیم تا خود را بیابیم، زیرا همگی ما گم گشتگان هستیم که راه و مسیر زندگی خود را گم کرده‌ایم.

تفکر غلط و ضدارزشی‌ها باعث شده ساختار جسمی و روانی ما بر هم بریزد اما برای عبور از این مشکلات بایستی قدرت‌های درونی خود را بیابیم و بدانیم این مشکلات اتفاقی در مسیر زندگی من قرار نگرفته است و حتما پیامی را برایم دارد. اگر انسان تاریکی‌ها را تجربه نکند، هیچ‌گاه نمی‌تواند عظمت روشنایی‌ها را درک کند، فراموش نکنیم که در صراط مستقیم خداوند همواره حامی و پشتیبان ما است و یکسری نیرو بصورت خودکار ما را مورد حمایت و رحمت قرار می‌دهند.

سلام دوستان رقیه هستم یک همسفر:

وادی دوم می‌گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچکدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم؛ اما انسان باید بداند قبل از انجام کاری تفکر را از یاد نبرد تا ذره‌ذره به آرامش و آسایش نزدیک شود. اگر منِ همسفر تفکر نکنم از تعادل کافی برخوردار نخواهم بود زیرا همه مشکلاتی که اکنون در زندگیم است بر اثر تفکر نکردن است، بنابراین پایه و اساس وادی دوم در وادی اول است. همه‌ مطالب‌ در‌ درون‌ و برون‌ ما است‌ که‌ مانند‌ قله‌های‌ بلند‌ آتشفشان‌ هستند‌ اما‌ آرام‌ و بی‌صدا‌ اما به یاد داشته باشیم در‌ جهان‌هستی‌ تنها‌ و بدون‌ پشتیبان‌ نیستیم‌ و نیروی‌ عظیم‌ و شگفت‌انگیزی‌ به‌ نام‌ قدرت‌ مطلق‌ یا‌ خداوند‌ وجود‌ دارد که‌ یاری‌‌رسان‌ ما است‌ که ما‌ را‌ حمایت‌ می‌کند‌. فلسفه‌ وجود‌ی ما‌ و خلقت‌ انقدر‌ عظیم‌ است‌ که‌ حتی‌ به‌ ذره‌ای‌ از‌ شناخت‌ آن‌ پی‌نبرده‌ایم‌؛ باید‌ به یاد داشته‌ باشیم‌ که‌ پایان‌ شب‌ سیاه‌ سفید‌ است.

سلام دوستان سارا هستم یک همسفر:

قبل از ورود به کنگره زمانی مشکلات را بیش از حدِ تحمل خود می‌دیدم، دائما در حال گلایه کردن، غم و غصه بودم با خود می‌گفتم چرا من برای این مشکلات آفریده شده‌ام؟ چرا من؟ اما پس از ورود به کنگره و در ادامه با آموزش‌هایی که در این مسیر دیدم، فهمیدم که آفریده شدن من بی‌دلیل و بی‌حکمت نیست و حتما خداوند مهربان من را برای رسالتی آفریده است. وادی دوم به من امید می‌دهد که بعد از تفکر درست امیدوار باشم و احساس بیهودگی نکنم، من بعد از این وادی دیگر زندگی را غم و غصه و بی‌ارزش نمی‌دانم، می‌دانم زندگی بسیار ارزشمند است، حیات دوست داشتنی و قشنگ است و در آفرینش همه موجودات و کل هستی فلسفه عظیمی وجود دارد. همه این پستی‌ها و بلندی‌های زندگی برای آموزش دادن به من است؛ یعنی منِ سارا باید یاد بگیرم هر سختی درسی دارد و کنار این درس‌ها باید صبور باشم و به خداوند مهربان توکل کنم.

سلام دوستان پروین هستم یک همسفر:

در وادی اول فهمیدم با تفکر ساختار‌ها آغاز می‌شود و در وادی دوم ما تلاش می‌کنیم که مشکلات را حل نمائیم تا زندگی‌ ما به آرامش نزدیک شود و بدانیم که هیچ فردی به بیهودگی پا به حیات نمی‌گذارد، یعنی خداوند هر چیزی را بر مبنای عدالت در این جهان هستی قرار داده است. ممکن است انسان‌ها مفهوم عدالت را ندانند و یک سری تفکرات غلط داشته باشند این تفکرات در ادامه باعث بیماری‌های‌ روحی، روانی و جسمی می‌شود و ما را به سمت ناامیدی می‌برد اما بایستی انسان تاریکی‌ها و یکسری حس‌ها را تجربه کند برای پی بردن به عظمت روشنایی! انسان نیز باید بداند که برای رسیدن به روشنایی باید سخت تلاش کرد.

تایپ و ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون سوم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .