English Version
English

مورچه آب رفت در لانه‌اش گفت دنیا را آب برد

مورچه آب رفت در لانه‌اش گفت دنیا را آب برد

وادی دوم و تاثیر آن روی من؛ در این وادی گفته می‌شود که هیچ یک از موجودات کره‌ زمین بیهوده و بی‌هدف آفریده نشده‌اند. اکثر انسان‌ها گاهی اوقات به نقطه‌ای در زندگی می‌رسند که احساس پوچی می‌کنند، با خودشان می‌گویند که من را چرا به دنیا آورده‌اند، من که به هیچ دردی نمی‌خورم و در ناامیدی غرق می‌شوند اما ما در کنگره ۶۰ یاد گرفته‌ایم حتی یک کرم خاکی هم برای هدف معینی خلق شده است.

یک مصرف‌کننده که سال‌های زیادی از عمر خود را در اعتیاد گذرانده، به آخر خط رسیده و خواستار رهایی از اعتیاد است، زمانی که به کنگره می‌آید، سفرش را شروع و به این فکر می‌کند که چه تخریب‌هایی به خودش و اطرافیانش وارد کرده، حس‌های منفی گریبان گیرش می‌شوند و حس ناامیدی در او به وجود می‌آید، اما باید بداند که می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. ناامیدی یکی از اضلاع مثلث جهالت است، ناامیدی مثل موریانه به درون شخص نفوذ می‌کند و از درون باعث تخریب‌های زیادی می‌شود، اگر جلوی حس ناامیدی گرفته نشود گاهی اوقات ممکن است به خودکشی هم منجر شود.

مثالی که می‌توان برای وادی دوم زد، همان است که جناب مهندس می‌گویند: مورچه آب رفت در لانه‌اش گفت دنیا را آب برد. زمانی که ما انسان‌ها درگیر یک مسئله‌ای می‌شویم، آنقدر آن را بزرگ و غیرقابل حل می‌بینیم که تماما افکار پوچ و بیهوده به سراغ ما می‌آیند. من در کنگره ۶۰ آموزش گرفته‌ام که اگر گرفتار مسئله‌ای شدم، در ابتدا صورت مسئله را مشخص کنم، با تفکری که از وادی اول یاد گرفته‌ام روش حل مسئله‌ام را پیدا کنم و بعد حرکت را شروع کنم برای حل آن مسئله.

زمانی که انسان خلق می‌شود خداوند او را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد که یک راه خوبی‌ها و ارزش‌ها هستند و راه دیگر بدی ها و ضد ارزش‌ها. قدرتی به نام اختیار به انسان داده شده و او می‌تواند هر راهی را که دوست دارد، چه بد و چه خوب انتخاب کند و در آن مسیر قدم بگذارد. در هر مسیری که باشیم نیروهایی یاری رسان ما هستند. اگر می‌خواهیم خداوند ما را حمایت کند باید در مسیر درست و ارزش‌ها قدم برداریم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم.

انسان‌ها زمانی مفهوم و عظمت روشنایی را درک می‌کنند که در تاریکی‌ها قدم گذاشته باشند و همچنین اذن ورود به روشنایی‌ها را داشته باشند. مصرف کنندگانی هستند که بارها به کنگره آمده‌اند اما درمان نشدند چون اذن رهایی را نداشتند. زمانی که اذن رهایی را پیدا کنند می توانند بهترین بهره‌ها را از بودن در کنگره ببرند.

سپاس از خدمتگزاران عزیز سایت.


نویسنده: همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر نیره (لژیون یکم)
رابط خبری و ویراستار: همسفر دریا رهجوی راهنما همسفر نیره (لژیون یکم)
ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .