English Version
English

نقش تعالیم کنگره60 در افزایش ظرفیت انسان‌ها

نقش تعالیم کنگره60 در افزایش ظرفیت انسان‌ها

دوازدهمین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان همسفر در نمایندگی آکادمی، با استادی راهنمای محترم همسفر عطا، نگهبانی همسفر محمد و دبیری همسفر فرزاد، با دستور جلسه « ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه)»، پنجشنبه 30 فروردین ۱۴۰3 ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

  امروز هم شاهد یک جشن بودیم که من هنوز سرمست آن جشن هستم. دهمین سال رهایی آقا امین را اینجا و در جمع راهنمایان و همکاران محترم و سایر خدمتگزاران کنگره برگزار کردیم. این رهایی را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم.
کنگره یک خبر مسرت‌بخش هم در روز ۲۲ فروردین‌ماه داشت که آقای مهندس اعلام کردند؛ بخشی از مقالات کنگره دوباره موردپذیرش محافل علمی قرارگرفته و قرار است آقای مهندس در آنجا سخنرانی‌هایی داشته باشند.
اما دستور جلسه امروز؛ ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه است. اگر بخواهم در مورد این دستور جلسه صحبت کنم شاید ۵ الی ۱۰ ساعت بتوانم صحبت کنم، آنقدر که این دستور جلسه غنی است و رد پای تمام وادی‌ها و جهان‌بینی کنگره در آن دیده می‌شود.
وادی‌های تفکر و به‌طور مشخص وادی چهارم و نهم که بحث ایجاد نقطه تحمل هست در این دستور جلسه کاملاً مشهود است.
مسئولیتی که به انسان داده می‌شود، قطعاً بایستی با ظرفیت انسان متناسب و مرتبط باشد. هر انسانی که ظرفیتش کمتر از مسئولیتش شکل‌گرفته باشد؛ قطعاً جایگاه آن مسئولیت و خود آن فرد درواقع تخریب می‌گردد. این یک اصل مسلم است.
مفاهیمی که در کنگره آموزش داده می‌شوند نه‌تنها در ذاتشان کاربردی طراحی می‌شوند؛ بلکه به‌گونه‌ای تعریف و بیان می‌شوند که برای تک‌تک کسانی که می‌خواهند با این مفاهیم آشنا بشوند قابلیت درک راحتی داشته باشند.
این مفاهیم کاربردی هستند و در افزایش ظرفیت انسان به او یاری می‌دهند. با این مکانیسم که درواقع توانمندی‌های درونی انسان را بازیابی می‌کنند؛ یعنی این تعالیم و آموزش‌ها فرصت می‌دهند که انسان یک بازنگری بر روی خود داشته باشد، بتواند توانایی‌هایش را شناسایی کند، آن‌ها را به کار بیندازد و او را برای مسئولیت‌های فردی و اجتماعی آماده ‌می‌کنند.
روش‌های دیگری هم هستند که می‌گویند ما کاربردی هستیم؛ انسان می‌تواند به‌راحتی آن‌ها را اجرا کند و مشکلی هم نداشته باشد؛ اما چون نمی‌توانند بازیابی را انجام بدهند قطعاً به موفقیت نمی‌رسند.
یک نکته دیگر اینکه می‌گویند: مانعی برای ایجاد ظرفیت در انسان وجود دارد که برجسته‌ترین مانع است. آن‌ هم اینکه یک مقاومتی فطرتاً در انسان در برابر تغییر وجود دارد؛ یعنی من به‌عنوان یک انسان همیشه با تغییر جبهه مخالفم و نمی‌گذارم تغییر در من صورت بگیرد.
مثل‌اینکه یک آقا یا خانمی با همسر خودش ۴۰ سال زندگی کرده باشد؛ اما حاضر به طلاق گرفتن از او نیست. ملالت دیده، رنج‌کشیده، لاابالی‌هایش را تحمل کرده؛ ولی الآن که می‌خواهند از هم جدا بشوند، نمی‌تواند. چرا؟ چون می‌داند که درد جدایی و طلاق بیشتر از درد شرایط فعلی‌اش است.
برتراند راسل یک حرف خیلی جالبی دارد، می‌گوید: من چگونه به پاهای تاول‌زده خودم بگویم مسیری را که طی کرده‌ام اشتباه است. خب من همین‌جا صحبت‌هایم را تمام می‌کنم به‌افتخار خودتان دست بزنید.

رهایی 40 سی‌دی:
در ادامه جلسه همسفر امید با گرفتن رهایی 40 سی‌دی وارد سفر دوم شدند. این رهایی را به ایشان و راهنمای محترمشان تبریک می‌گوئیم. تا باد چنین بادا.


تایپ و ویراستاری: همسفر فرزاد (لژیون اول)
تصویربردار: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)
تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .