English Version
English

سعی نماییم به اندازه‌ ظرفیت خود قول و قرار بگذاریم

سعی نماییم به اندازه‌ ظرفیت خود قول و قرار بگذاریم

اولین جلسه از دوره‌سوم کارگاههای آموزشی لژیون سردار با استادی مسافر دانیال، نگهبانی راهنما مسافر مسعود و دبیری موقت مسافر محمد رضا با دستور جلسه قول و قرار و وفای‌ به‌ عهد یکشنبه ۱۴۰۳/2/2 ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان دانیال هستم یک مسافر:
از نگهبان و دبیر لژیون سردار تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه قول و قرار و وفای به عهد نام دارد. قول و قرار و وفای به عهد، از فضائل اخلاقی‌ هست که در کلام الله و روایات به آن تاکید شده است. بطور مثال در احادیث داریم که وفای به عهد، اصل دین و نشانه‌ یقین و عصاره‌ تمام ادیان است. حضرت علی (ع) در نامه 53 به مالک اشتر می‌فرماید: چیزی میان واجبات الهی بالاتر از وفای به عهد نیست. سه نوع وفای به عهد داریم: عهد با خداوند؛ عهد با امام و عهد و پیمانی‌ که باخودمان یا پدر،مادر و دوستان و غیره می‌بندیم. در جامعه وفای به عهد باعث شکوفایی اعتماد عمومی‌ و خصوصی‌ می‌شود. از صفات بارز خداوند است، اینکه: چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است. من بواسطه دوستان با کنگره‌ 60، آشنا شدم. پس از مدتی با تعالیم کنگره‌ نیز آشنا گشتم، به تدریج تغییرات مثبتی را در خودم دیدم. با توجه به اینکه تا عمق تاریکیها رفته بودم، و جهت خروج از این وضعیت مدت ده سال در NGO های دیگر شرکت کردم. اما هیچ کدام موثر واقع نشد و من دوباره به مصرف مواد مخدر روی آوردم. این قضیه باعث شده بود که مصرف من روز به روز افزایش پیدا کند.

با ورودم به کنگره، کم کم دانش و اطلاعات من بیشتر شد. با خدای خودم عهد بستم که خدمتگزار خوبی برای کنگره‌ باشم. با خودم قول و قرار گذاشتم که دیگر به طرف مصرف مواد مخدر نروم. عهد کردم که به یاد داشته باشم که قبل از کنگره‌ چه وضعیتی داشتم. فراموش نکنم که از کجا آمدم و الآن کجا هستم. از نظر مالی، اگر بر سر قول و قرار خود با مردم باشیم، به عنوان یک شخص خوش حساب و دارای اعتبار از ما یاد می‌کنند. فرزندان ما با توجه به عهدی که با آنها می‌بندیم، اگر بر سر قول و قرار خود بمانیم از ما آموزش می‌گیرند. آموزشهای کنگره به من آموختن که باید به عهد و قراری که می‌بندم، پایبند باشم. قبل از ورودم به کنگره‌، حسابگرانه سر قول و قرار حاضر می‌شدم. کنگره‌60، دیدگاه من را عوض نمود. سعی نماییم به اندازه‌ ظرفیت خود قول و قرار بگذاریم. افزایش ظرفیت بر اساس تفکر و تجربه‌ و آموزش به تدریج صورت می‌پذیرد. در پایان امیدوارم،اعضای لژیون سردار،در وفای به عهدخود موفق شوند،و تعهداتی که مربوط به جشن گلریزان است را پرداخت نمایند. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن و تصویر بردار: مسافر فرامرز لژیون یکم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .