English Version
English

هر یک از ما در این جهان مسئولیتی‌ داریم و باید آنرا انجام دهیم

هر یک از ما در این جهان مسئولیتی‌ داریم و باید آنرا انجام دهیم

یازدهمین جلسه از دوره پنجم کارگاه‌‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، نمایندگی دامغان، با استادی راهنما مسافر مسعود،نگهبانی مسافر موسی و دبیری مسافر حبیب با دستور جلسه وادی‌ دوم و تاثیر آن بر روی من یکشنبه 2 اردیبهشت۱۴۰۳ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر:

از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این جایگاه‌ را در اختیار من گذاشتند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن بر روی من نام دارد. امیدوارم که حال همه شما خوب باشد خدا را شکر روزهای خوبی را سپری می‌کنم. قبل از ورودم به کنگره، برای ترک مواد به کمپهای زیادی‌ رفتم، و در آنجا طبق وادی اول فکر می‌کردم، که‌ اکثرا" افکار منفی‌ باعث می‌شد احساس پوچی و بیهودگی‌ به‌ من دست دهد. بطور مثال: چرا خداوند من را آفریده‌ است؟ چرا من باید تا این میزان بدبختی را تحمل کنم؟ چرا پس از ده بار مراجعه‌ به کمپ نمی‌توانم مصرف مواد را ترک نمایم؟ و یا چرا شرایط مالی من خراب شده‌ است؟ این افکار همراه‌ با ناامیدی اکثرا" در ذهن من وجود داشت. چرا من پیشرفتی‌ در کارهایم ندارم؟ البته‌ حدود پانزده‌ سال طول کشید که وارد کنگره‌ 60 شدم . پس از ورود با توجه به تعالیم کنگره‌، وگذشت دوره‌ درمان، به درمان رسیدم. بسیاری از سوالاتی‌ که در ذهن من بود با آموزشهای کنگره برطرف شد، و به جواب آنها رسیدم. در ابتدای ورودم کمی‌ ترس داشتم، با آشنایی با وادی اول، وادی تفکر، اینکه‌ من همیشه‌ فکر می‌کردم ولی‌ تا به وادی دوم برسم، نا امید می‌شدم.

این وادی دوم بود که به من کمک کرد تا بتوانم پله‌های ترقی‌ را طی‌ کنم و توقف نکنم. در وادی دوم بیان شده‌ که خیلی‌ از افراد دچار بیهودگی‌ و پوچی‌ می‌شوند. حالت افسردگی‌ باعث می‌شود نتوانیم بطور صحیح افکار خود را متمرکز نماییم. تازه‌ وقتیکه با وادی‌ دوم مواجه می‌شویم، درک می‌کنیم که چقدر عقب افتادگی‌ داریم، چقدر تخریب در این سالها داشته‌ایم. به فکر می‌افتیم چه‌ کسی قرار است اینها را درست کند؟ این موارد باعث می‌شوند تا بطرف ناامیدی‌ و یاس برویم. در این وادی بیان شده‌ که هیچیک از مخلوقات خداوند بیهوده‌ آفریده‌ نشده‌اند. هر یک از ما در این جهان مسئولیتی‌ داریم و باید آنرا انجام دهیم. تاثیر این وادی‌ بر روی من بخاطر افسردگی‌ شدیدی‌ که داشتم، اینکه باعث درمان من شد. به هر دکتری که مراجعه می‌کردم، می‌گفتند که شما مشکل روانی‌ داری. من سعی نمودم 14 وادی رابصورت عملی بر روی خودم پیاده‌کنم. طبق این وادی تک تک ما تعهداتی‌ داریم، مسئولیتهایی‌ داریم که باید آنها را به نحو احسن انجام دهیم. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

نگارش متن: مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر احسان لژیون سوم
تهیه‌ و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .