English Version
English

هیچ‌کدام از ما به هيچ نیستیم حتی اگر خود هیچ فکر کنیم

هیچ‌کدام از ما به هيچ نیستیم حتی اگر خود هیچ فکر کنیم

جلسه دوم از دوره پنجاه و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی سلمان فارسی به استادی مسافر عباس، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه وادی دوم و تاثیر آن روی من یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در این جایگاه قرارگرفته‌ام تا آموزش بگیرم و خدمت نمایم دستور جلسه وادی دوم می‌باشد: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته، هیچ‌کدام از ما به هيچ نیستیم حتی اگر خود هیچ فکر کنیم. ما در این وادی آموزش می‌بینیم، هر کس به حیات و هستی قدم می‌گذارد‌ هدفی دارد و هیچ خلقتی بیهوده نمی‌باشد حتی اگر خودمان‌ براين باور باشیم که هیچ ارزشی نداریم. همه مخلوقات خداوند باارزش هستند و انسان با تفکر و اندیشه جایگاه خود را انتخاب می‌کند و خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرارداد و به‌واسطه اختیاری که به او عطا نمود، همیشه بر سر دوراهی قرار می‌گیرد، یکی راه روشنایی و ارزش‌ها و دیگری راه تاریکی و ضد ارزش‌ها که کدام مسیر را انتخاب نماید. زمانی که انسان با اختیار خودش در مسیر ضد ارزش‌ها قرار می‌گیرد، با مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل به جسم خود، خانواده و جامعه تخریب وارد می‌نماید. انسان مصرف‌کننده مانند یک نارنجک است وقتی‌که منفجر گردید هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رساند. انسان‌هایی که در مسیر تاریکی قرار می‌گیرند دائماً فریاد می‌زنند که براي چه چیزی آفریده‌شده‌ایم؟ چرا زندگی و حیات این شکلی می‌باشد و به‌ زمين و آسمان گیر می‌دهند. برای آموختن هیچ زمانی دیر نمی‌باشد آقای مهندس دژاکام فرمودند من در سن پنجاه‌سالگی کنگره۶۰ را تأسیس نموده و برای بیست سال آینده نیز برنامه‌ریزی نموده‌ام. انسان باید برای بقا و زندگی همواره برنامه داشته باشد و خداوند نیز تمام نیروهای هستی را برای این کار در اختیار او قرار داده ولی انسان‌ها در اکثر موارد ناسپاس و نافرمان هستند و شاید این دلیل ورود آن‌ها به تاریکی‌ها باشد. افراد در تاریکی‌ها بهتر قدر روشنایی‌ها را می‌شناسند، قدر عافیت را کسی می‌داند که به مصیبتی دچار شده  باشد. تمام سختی‌هایی که در مسیر زندگی برای ما به وجود می‌آید برای این است که ما بتوانیم پیشرفت کنیم و قدر و ارزش خوبی‌ها را بدانیم، مصرف‌کنندگان مواد مخدر، الکل، قرص و نیکوتین بسیاری در کنگره۶۰ تاکنون به درمان رسیده‌اند و تعدادی از آن‌ها هم‌زمان مشغول به خدمت در کنگره۶۰ و نیز آموزش گرفتن می‌باشند که بسیار ارزشمند است و به جایگاه واقعی خود دست پیداکرده‌اند من در زمان مصرف مواد مخدر مسیر و قبله خود را گم‌کرده بودم و دائماً در حال ناسپاسی بودم، اما در ادامه مسیر با کنگره۶۰ آشنا شده و آموزش زندگی کردن سالم و لذت بردن از نعمت‌های خداوند را فراگرفتم. باید یاد داشته باشیم که در چه نقطه‌ای بوده و الان در کجا قرار داریم، انجام کارهای ضد ارزشی مخصوص مصرف‌کننده‌های مواد مخدر نمی باشد و افراد زیادی در سطح جامعه هستند که به علت ندیدن آموزش در تاریکی‌ها هستند. بنابراین قدر آموزش‌های کنگره 60 را بیشتر از پیش باید داشته باشیم

دستور جلسه

مرزبان کشیک

پیام OT: ( مسافر احمد)

1) با توجه به تعطیلی شنبه 15 اردیبهشت 1403 رهجویان باید با در دست داشتن نامه جهت دریافت دارو، یک هفته قبل در تاریخ 8 اردیبهشت در همان ساعت کاری کلینیک جهت دریافت دارو مراجعه نمایند بدیهی است پس از زمان تعیین‌شده شورای OT انجام نمی‌شود.


2) دوستان سفر دوم توجه داشته باشند در صورت داشتن فالوآپ حتماً در تاریخ تعیین‌شده به کلینیک مراجعه کنند و حداکثر تا یک ماه برگه آزمایش خود را به قسمت0T تحویل دهند در غیر اینصورت باید خودشان جواب فالوآپ را به تهران تحویل دهند.
 

پیام نشریات: (مسافر مهران )

سی دی هفته: اشراق

دستورجلسه هفتگی: وادی دوم و تاثیر آن روی من

سی دی های مرتبط با دستور جلسه: ظرفیت و پذیرش، عناصر معرکه گیری، ظرفیت و شخصیت

دستور جلسه هفته آینده: هفته راهنما

سی دی های مرتبط با دستور جلسه هفته آینده: جایگاه راهنما، رب و مربی، معلم

عکاس: مسافر حمید چلمغانی لژیون 12

نگارش: مسافر حسین مظاهری لژیون 12، مسافر محمد دادگستر لژیون 10

کاور: مسافر سجاد سنابادی لژیون 23

ویرایش: مسافر رسول طباطبایی لژیون 26

تنظیم: مسافر مجید دولت آبادی لژیون 1

از طرف خدمتگزاران سایت شعبه سلمان فارسی تقدیم نگاه زیبایتان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .