English Version
English

دنور بودن یعنی بخشنده بودن

دنور بودن یعنی بخشنده بودن

جلسه پنجم از دوره اول جلسات لژیون سردار کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک با استادی دنور محترم مسافر اکبر، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه « دنور » پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی تشکر می‌کنم از نگهبان لژیون سردار اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و خوشحالم در جمع شما عزیزان هستم. دستور جلسه این ماه دنور است. واژه دنور و واژه‌های دیگر در کنگره ۶۰ را خیلی به‌جا و درست آقای مهندس طراحی کردند. هرکدام از این واژه‌ها معنا و مفهوم خاص خودش را دارد.

قشنگ‌ترین چیزی که من در کنگره یاد گرفتم این بود، آقای مهندس ماهیگیری را به‌جای ماهی دادن به رهجو آموزش داده و این واژه دنور مفهوم خیلی قشنگی دارد. بااحساس این معنی متوجه می‌شوم که دنور بودن یعنی بخشنده بودن و گذشتن از چیزی که برایم خیلی ارزش دارد.

من قبل از کنگره نه معنی بخشنده بودن را می‌دانستم و نه انجام می‌دادم و آدمی بودم که مشتم همیشه بسته بود و این از عدم آگاهی و دانش و تفکر بود؛ ولی خوشبختانه این واژه‌های سردار، دنور و پهلوان در کنگره به زیبایی گفته و اجرا شد و این دانه اولیه رشد کرد و ثمره‌اش شد این جمع و من با این حس و حال خوب اینجا نشسته‌ام.

من هنگام ورود به کنگره مشکلات مالی فراوانی داشتم، نمی‌دانستم ضعف کارم از کجا است، برنامه‌ریزی و پس‌انداز نداشتم و نمی‌دانستم که کجا باید خرج کرد و یا کجا باید بخشید. سال ۹۴ که عضو لژیون سردار شدم حتی برای ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان هم با مشکل روبرو بودم ولی عشق این کار در من وجود داشت، می‌دانستم راه درست را می‌روم و بخشنده بودن را طی مرور زمان با آموزش‌ها آموختم.

پول شاید در زندگی همه‌مان مهم باشد ولی اینجا یاد گرفتیم که کجا و چگونه خرج کنیم. با یکی از دوستان صحبت می‌کردم حرفی زد که به دلم نشست، گفت اگر ما بخواهیم برویم یک کشور دیگر پول ما پذیرفته نیست و باید تبدیل به پول آن کشور شود و من اگر باور داشته باشم و ایمان داشته باشم متوجه می‌شوم که برای بعدهای بعدی یک‌چیزهایی لازم داریم و آن همین تبدیل کردن با خدمت درست و عدالت و معرفت و عمل صالح به وجود می‌آید که انجام می‌دهیم و قطعاً امروز باید بکاریم که در جهان‌های بعدی برداشت کنیم. همیشه قدردان عزیزانی هستم که قبل از من در کنگره خدمت کردند و چراغ کنگره را روشن نگه داشتند و امیدوارم اتفاقات خوب برای همه ما بیفتد و در این مسیر باشیم. با تشکر از همه دوستان و عزیزان، ممنون که به صحبت های من توجه کردید.

تایپ متن: مسافر امیر (دبیر لژیون سردار)
عکس، ویراستاری و ارسال: مسافر فرید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .