English Version
English

پی بردن به خلقت با شناخت انسان

پی بردن به خلقت با شناخت انسان

هر بار که وادی‌ها تکرار می‌شود مطالب جدیدی به آموخته‌های ما اضافه می‌شود. عنوان وادی دوم: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. با مطالعه این وادی‌ها با مطالبی آشنا می‌شویم که قبل از آن؛ حتی به آنها، فکر نمی‌کردیم و تا زمانی که انسان خودش را نشناخته باشد و جهان به این عظمت را نشناخته باشد، پی به چرایی خلقت خودش نمی‌برد و دائماً در این فکر است که آیا خلقت انسان غیر از این است که با خودخواهی، فساد، دروغگویی، تزویر و ریا زمین را به نابودی بکشاند و باعث ازبین‌رفتن گونه‌های جانوری و گیاهی شود.

شاید بارها برای همه ما اتفاق افتاده باشد که در مواجهه با مشکلات و ناراحتی‌ها لب به شکایت باز کرده‌ایم که اصلاً خداوند برای چه من‌را آفریده است. دلیل این شکایت‌ها نشناختن خود انسان از خودشاست. در وادی اول ما آموختیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود؛ یعنی اگر بخواهیم ساختار خوب و محکمی را به وجود بیاوریم؛ باید ابتدا درست تفکرکردن را بیاموزیم در غیر این صورت تفکری که درست نباشد ساختار درستی هم به بار نمی‌آورد و اگر مشکلی در زندگی پیش می‌آید که قادر به حل آن نیستیم و از نظر جسمی و روانی دچار آسیب شده‌ایم دلیل بر این نیست که انسان بیهوده آفریده شده باشد؛ بلکه این است که خودش را خوب نشناخته است.

زمانی که انسان تصمیم بگیرد خودش را بشناسد در وهله اول باید آگاهی و دانایی خودش را بالا ببرد و این کار؛ فقط با تفکر، تجربه و آموزش امکان دارد با تفکر درست می‌تواند ساختار خوبی را به وجود بیاورد وبا تجربه می‌تواند استعدادهای نهفته درون خودش را پیدا کند و با آموزش درست به این استعدادها و حرکت درست در جهت ارزش‌ها می‌تواند آنها را شکوفا کند و به مرحله عمل برساند؛ چون ما در این وادی آموخته‌ایم که همه مطالب در درون و برون ما است که مانند قله‌های بلند آتشفشان هستند؛ اما آرام و بی‌صدا. اگر به آن‌ها توان حرکت بدهیم حتماً می‌دانید چه می‌شود! خاصه در جهت ارزش‌ها و یا صراط مستقیم باشد.

نویسنده: همسفر ربابه رهجوی راهنما همسفر فهیمه ( لزیون یازدهم)
رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون یازدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .