English Version
English

هدف از آفرینش انسان

هدف از آفرینش انسان

مقاله در مورد وادی دوم و تأثیر آن روی من است. هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. در قرآن کریم خداوند می‌فرماید: آیا گمان کردید که ما شما را بیهوده آفریده‌ایم؛ فقط کافی است در مورد این آیه از قرآن کریم کمی بادقت فکر کنیم، متوجه می‌شویم قرآن براى آفرینش انسان اهدافى را بیان كرده است. ما انسان‌ها آفریده نشده‌ایم که فقط بخوریم و بخوابیم و تفریح کنیم و بدون هیچ هدفی، عمرمان را سپری کنیم. تفاوت ما با سایر موجودات کره زمین در این است که ما دارای قدرت اختیار و نیروی عقل و درایت هستیم. مشکلات زندگی برای همه انسان‌ها وجود دارد و مسیر زندگی برای هیچ انسانی هموار و آسان نیست.

بعضی از مشکلات را ما خود به وجود آورده‌ایم که نیاز هست برای حل آن ریشه‌یابی کنیم برای مثال؛ افراد دچار بیماری اعتیاد در مسیر زندگی ناامید می‌شوند و احساس پوچی می‌کنند. بعضی از آن‌ها چون نمی‌توانند، مشکلات زندگی خود را حل کنند؛ حتی به خودکشی هم فکر می‌کنند و همیشه خداوند و دیگران را مسبب مشکلات خود می‌دانند و چون نمی‌توانند از توانایی‌های خود برای حل مشکلات استفاده کنند در نتیجه سرخورده می‌شوند. آن‌ها باور ندارند که اگر به سمت ارزش‌ها حرکت کنند و از ضدارزش‌ها دوری نمایند، خدای متعال آن‌ها را در این مسیر کمک خواهد کرد؛ چون‌که واقعاً در زندگی ناامید هستند.

۲۴ سال پیش جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ تأسیس شد و خداوند یکی از بندگان خود را سر راه انسان‌هایی قرارداد که از زندگی ناامید و خسته شده بودند و برای درمان خود به بن‌بست رسیده بودند. جناب آقای مهندس دژاکام دستان توانمند خود را بدون هیچ چشم‌داشتی به‌سوی این افراد دراز کردند تا آنان را یاری نمایند و با کمک تجربه و دانش خود بتوانند پشت‌وپناه همه آن‌ها باشند. افراد زیادی در کنگره تعلیم دیدند، آن‌ها با آموزش‌هایی که کسب کردند، متوجه شدند روح، جسم و جهان‌بینی آن‌ها دچار مشکل شده است و پس از درمان به آن‌ها کم‌کم خدمت داده شد، اعتمادبه‌نفس نداشته را پیدا کردند و به توانایی‌ها و قابلیت‌های خود پی بردند و در جایگاه خدمتگزاران کنگره قرار گرفتند.

آنها یاد گرفتند که مشکل اصلی از خودشان است و توانمندی‌های بسیاری داشتند که در دوران اعتیاد اصلاً به آنها فکر نکرده بودند، کم‌کم در جسمشان تغییرات مهمی را احساس کردند و سیستم ایکس آنها راه‌اندازی شد. نگاه و احساس آن‌ها به زندگی تغییر کرد و مشکلاتشان به‌مرور حل شد؛ چون توان حل مشکلات را پیدا کرده بودند. خالصانه و توانمند در کنار خانواده قرار گرفتند و حس و حال خوب را به اطرافیانشان منتقل کردند و به معنای واقعی و با تفکری درست دریافتند که هیچ مخلوقی به سبب بیهودگی در این دنیا قدم نمی‌گذارد.

نویسنده: همسفر شراره رهجوی راهنما همسفر بهناز (لژیون دوازدهم)
رابط خبری: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر بهناز (لژیون دوازدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .