English Version
English

برای قوی تر شدن شخصیت باید احساس ارزشمندی کنیم.

برای قوی تر شدن شخصیت باید احساس ارزشمندی کنیم.

بنام قدرت مطلق

یازدهمین جلسه از دوره سی‌‌ و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی صالحی، به استادی راهنمای محترم مسافر پیام ، نگهبانی مسافر کیان و دبیری مسافر مصدق با دستور جلسه "وادی دوم و تاثیر آن روی من" در روز شنبه 1 اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان پیام هستم مسافر، خوشحالم که به‌واسطه تولد هوشمند عزیز امروز در خدمت شما هستم و از آقا احسان راهنمای سفر دوم هوشمند تشکر می‌کنم. جای تشکر دارد از عزیزانی که به رهایی می‌رسند و در کنگره می‌مانند و خدمت می‌کنند و قبلاً هم گفتم که حلقه اتصال راهنماهایی که دوره خدمتشان تمام‌شده با کنگره همین دوستان هستند و تشکر می‌کنم از این دوستان که باعث می‌شوند افرادی مثل من که دوره خدمتشان تمام‌شده است دوباره در این جمع حضور پیدا کنند و آموزش ببینند. دستور جلسه امروز در قسمت اول وادی دوم و تأثیر آن بر روی من است و در قسمت دوم تولد اولین سال رهایی هوشمند عزیز است. کلیه آموزش‌های کنگره و نشریات کنگره و جهان‌بینی و.... همه سلسله وار به هم متصل هستند.

داشتم فکر می‌کردم که وقتی‌که وارد کنگره شدم قبل از آن پنج بار سابقه خودکشی ناموفق داشتم و کاملاً ناامید بودم. دو عامل باعث شد که من در کنگره بمانم ، در همان اوایل سفرم یک‌هفته‌ای دستور جلسه جهان‌بینی بود درحالی‌که وقتی در ابتدا وارد کنگره می‌شویم تا چند ماهی نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم و حس را برقرار کنیم و اصلاً متوجه نمی‌شویم که چه چیزی گفته می‌شود.  یک مقدار که توجه کردم وقتی دستور جلسه در مورد مثلث جهالت که صحبت می‌کرد دیدم که تمام دلایلی که باعث نابودی من بوده به‌طور کامل در من شکل‌گرفته بود. جلوتر که می‌آییم می‌بینیم که تمام آموزش‌های کنگره تلاش بر این دارند که مثلث جهالت در من تعدیل شود و دانایی در من شکل بگیرد و وقتی از وادی‌های تفکر عبور می‌کنیم و آموزش می‌گیریم و تفکر کردن را یاد می‌گیریم و وادی‌ها تجربه کردن را هم به ما می‌آموزد، که مطلقاً فقط تفکر کردن نیست و باید حرکت کنیم. تمام دروس کنگره باهم ارتباط دارند برای اینکه من آموزش صحیح بگیرم و تجربه درست داشته باشم و تفکر درست انجام دهم تا دانایی در من شکل بگیرد. وقتی‌که فکر می‌کنم می‌بینم که علت خودکشی‌های من این بوده که احساس ارزشمندی نمی‌کردم و ارتباطش با سی دی مثلث شخصیت استاد امین خیلی زیاد است که اگر من احساس ارزشمندی کنم قطعاً یکی از اضلاع مثلث شخصیتم قوی می‌شود و کمک می‌کند تا بتوانم بقیه اضلاع را هم قوی کنم و شخصیت من شکل بگیرد. انسان تا زمانی که احساس ارزشمندی در اول بیدار نشود و از احساس پوچی دور نشود به دنبال درمان اعتیاد نمی‌رود و شاید دلیل اصلی اینکه خیلی از دوستان در کنگره نمی‌مانند به خاطر این است که فکر می‌کنند به هیچ هستند و برای خودشان ارزش قائل نیستند و احساس لیاقت و ارزشمندی نمی‌کنند.

استاد امین می‌فرمایند که اگر من بخواهم شخصیت درستی داشته و در تلاطم زندگی درست رفتار کنم حتماً باید احساس ارزشمندی و احساس لیاقت کنم. این وادی به ما یادآوری می‌کند که ما به‌عنوان یک موجود رسالتی داریم و هرکدام ما به‌تنهایی برای دلیلی به این دنیا آمده‌ایم. اگر من سردرگم هستم و به‌واسطه ضد ارزش‌ها مشکلات فراوانی برای خودم بوجود آورده‌ام طبیعتاً بااحساس ارزشمند بودن و احساس اینکه من لایق هستم و پوچ و بیهوده نیستم اولین قدم را برمی‌دارم یعنی وقتی ناامیدی کم‌رنگ می‌شود به‌تدریج از این زندان نامرئی خارج می‌شویم. ما در تمام طول عمرمان در حال آموزش دیدن هستیم از هرجایی و از هرکسی چه  در دوران کودکی و چه در دوران مدرسه و... در حال آموزش دیدن هستیم. ناامیدی و پوچی باعث می‌شود که آموزش‌هایی را که دیدم نتوانم تجربه کنم و با از بین رفتن ناامیدی و احساس ارزشمند بودن نزدیک شویم به‌تدریج می‌توانیم این آموزش‌ها را به تجربه تبدیل کنیم. در طول مدتی که در کنگره هستیم همیشه در حال یادگیری تفکر و زندگی صحیح هستیم و تجربه‌هایمان را چگونه تجزیه‌وتحلیل کنیم تا دانایی در ما شکل بگیرد. در بخش دوم جلسه به هوشمند عزیز اولین سال رهایی را تبریک عرض می‌کنم. هوشمند رهجوی آقای زرکش بودند که بعدازاینکه ایشان لژیون را تحول دادند هوشمند به لژیون من آمدند. یکی از بستگانش قبل از ایشان به کنگره آمده بود و الگوی بسیار خوبی برایش بود. در کل مسافر بی حاشیه بود هرچند که در ابتدا یک بی‌نظمی‌هایی داشت ولی به‌تدریج فرمان‌بردار شد و به‌درستی سفر کرد و بعد از رهایی در کنگره ماند و خدمت کرد. خیلی خوشحالم که امروز خدمت می‌کند و همچنین با توجه به اینکه خیلی اقتصادی فکر می‌کرد ولی عضو لژیون سردار شد و امیدوارم که جایگاه‌های بالا در کنگره را تجربه کند.

در ادامه گل رهایی برای مسافر غلامرضا از لژیون نهم :

در ادامه جشن اولین سال رهایی مسافر هوشمند برگزار گردید :

خلاصه سخنان مسافر هوشمند:

سلام دوستان هوشمند هستم مسافر، خداوند را شاکرم که امروز در این جایگاه قرار دارم و حس بسیار خوبی دارم و امیدوارم که نصیب تمام سفر اولی‌ها گردد. ما با ورود به کنگره 60 یاد گرفتیم که چگونه بازی کنیم و چگونه زندگی را بازی کردن را یاد بگیریم تا درست زندگی کنیم چون من شدیداً درگیر ضد ارزش‌ها بودم و وقتی وارد کنگره شدم با آموزش‌های ناب کنگره درست زندگی کردن را یاد گرفتم. اگرچه کنگره 60 را با عنوان درمان اعتیاد می‌شناسند ولی کوچک‌ترین کاری که در کنگره انجام می‌شود درمان اعتیاد است و کارهای بزرگ دیگری در حال انجام است. در بیرون کنگره اگر کسی از من بپرسد که کجا می‌روم حتماً جواب می‌دهم که در یک دانشگاه درجه‌یک در حال آموزش هستم. در دانشگاه‌ها یک درس بخصوص را یاد می‌گیریم ولی آموزش‌هایی که ما در اینجا می‌گیریم شاید در هیچ دانشگاهی وجود نداشته باشد. من همیشه افسوس می‌خورم که چرا زودتر وارد کنگره نشدم چراکه زودتر به زندگی بهتری می‌رسیدم. در اینجا از کلیه کسانی که باعث شدند در کنگره سفر کنم تشکر می‌کنم. از جناب مهندس که این بستر را فراهم نمودند و از راهنماهای عزیزم که کمک کردند و خدمتگزاران شعبه صالحی سپاسگزارم.

خلاصه سخنان همسفر مسافر هوشمند:

از بنیان‌گذار محترم کنگره 60 کمال تشکر دارم که این بستر را فراهم نمودند تا امروز در کنار مسافرم این جایگاه را تجربه کنم  و همچنین از راهنمای عزیزم و راهنمای مسافرم نیز کمال تشکر دارم و همچنین از مسافر دیگرمان آقا مجید که کنگره 60 را به ما معرفی کردند کمال تشکر را دارم. خدا را شاکرم که امروز این جایگاه راه تجربه می‌کنم و امیدوارم همه همسفران به همراه مسافرانشان این جایگاه را تجربه کنند.

تایپ و عکس و تنظیم : مسافر هادی لژیون هشتم

نمایندگی صالحی

اردیبهشت 1403

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .