English Version
English

هدف از خلقت انسان، رسیدن به تکامل و آرامش است

هدف از خلقت انسان، رسیدن به تکامل و آرامش است

تیتر وادی دوم عنوان می کند: «هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.»

هیچ‌یک از موجوات هستی، جهت بیهودگی پا به حیات نگذاشته‌اند؛ بلکه هر کدام با هدف مشخص و انتخاب راه و مسیر روشنی به هستی راه یافته‌اند. ما انسان‌ها به دلیل افکار منفی و ضدارزش‌ها و نداشتن تفکر سالم، جهت و مسیر خود را گم کرده، ناامید بودیم و خود را بی‌ارزش می‌دانستیم؛ اما با ورود به کنگره، در پرتو آموزش‌ها، با فراگیری وادی اول و رسیدن به تفکر سالم دریافتیم که باید افکار گذشته را رها کرده و شروع به حرکت کنیم و هر جرقه نوری را که دیدیم به سمت آن برویم تا به منبع نور دست پیدا کنیم و در ادامه حس ناامیدی را ذره‌ذره از خود دور کنیم.

هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به هستی نگذاشته است؛ زیرا در وجود تمام انسا‌ن‌ها بسیاری از توانایی‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را بیرون کشید و آن را رشد و ارتقا داد. وادی دوم به ما امیدواری می‌دهد که بلند شو، شروع به حرکت کن که در ادامه نیروهای الهی به کمک تو خواهند آمد و در هیچ مقطعی نباید از زندگی ناامید شد. اگر در گذشته با یک سری مشکلات و مسائل روبه‌رو بودیم؛ به خاطر عملکرد خودمان بوده، پس نباید ناامید باشیم؛ زیرا سکون بر هیچ موجودی جایز نیست، سکون باعث ناامیدی بیشتر می‌شود و بزرگترین نیروی بازدارنده‌ای که انسان را زمین‌گیر می‌کند، حس ناامیدی است.

در سیستم هستی همه چیز دقیق، حساب و برنامه‌ریزی شده است و هدف از خلقت انسان رسیدن به تکامل، صلح و آرامش می‌باشد. انسان بر مبنا اختیار می‌توانند، راه درست و صراط مستقیم را انتخاب کرده یا به سراغ ضدارزش‌ها بروند. وادی دوم به ما می‌گوید: اگر احساس بیهوده بودن به ما دست داد، به خاطر این است که اعتماد به نفس خود را بر اثر تفکرات غلط و حرکت در مسیر ضدارزش‌ها از دست داده‌ایم؛ اما اگر به هستی نگاه کنیم، انسان و خلقت آن را بشناسیم و به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم، نگرش ما تغییر می‌کند و در ادامه برای زندگی خود ارزش و احترام قائل هستیم؛ زیرا بزرگترین معجزه حیات، خود حیات است.

اگر به این باور رسیده باشیم که بیهوده خلق نشده‌ایم، به دنبال زندگی لذت‌بخش، ارزشمند و در تلاش هستیم تا سازندگی را در قسمت جسم، روان و جهان‌بینی شروع کرده و به عظمت خلقت خود پی ببریم؛ آن‌گاه با حرکت در مسیر ارزش‌ها با امیدواری، تک‌تک مشکلات خود را حل کنیم تا در ادامه به صلح و آرامش برسیم.

تایپ: همسفر فاطمه (ج) رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)
ویرایش: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)
ویراستار: همسفر بیتا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
تصویرگر: همسفر فاطمه (ا) رهجوی راهنما همسفر مهری (لژیون اول)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .