English Version
English

مهم‌ترین ویژگی فرد مسئول درستکار بودن است

مهم‌ترین ویژگی فرد مسئول درستکار بودن است

نهمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی  بیهقی سبزوار  روزهای پنج‌شنبه با استادی مسافر علیرضا، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه «ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه» در تاریخ 1403/1/30 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علیرضا هستم، یک مسافر، خداوند را سپاسگزارم که لیاقت خدمت در این جایگاه را به من داد، در رابطه با دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، ابتدا بایستی منظور از مسئولیت را بدانیم به‌طورکلی انجام دادن هر کاری به نحو احسن و مطلوب را مسئولیت می‌گویند. مسئولیت‌پذیری بایستی دارای یک سری ویژگی‌ باشد، تا بتواند در قسمتی که فرد مسئولیت دارد چه در زندگی و چه در مسیر کنگره و یا هر مکان دیگری جهت ارتقاء آن‌یک سری ویژگی‌ها را در نظر بگیرد، فرد مسئول در هر مجموعه‌ای نمی‌تواند همه افراد مجموعه را  ازخودراضی نگه دارد، این کار بسیار سخت است نمی‌شود تک‌تک افراد مجموعه را ازخودراضی نگه داشت. اما اگر یک سری ویژگی‌ها رعایت شود و در حیطه مسئولیت، مدنظر قرار گیرد، می‌شود آن‌ها را کنترل کرد در صورت کنترل آن‌ها است که مجموعه ارتقاء پیدا می‌کند. در ادامه فرد مسئول ازلحاظ جایگاه و از هر لحاظ دیگری مرتفع می‌شود، اولین و مهم‌ترین ویژگی فرد مسئول صادق و درستکار بودن اوست، او بایستی با خودش و سایر افراد مجموعه صادق باشد و وظایفی که برای او در نظر گرفته‌شده است را به نحو احسن انجام دهد افرادی را که سابقه کیفری دارند را مسئول نمی‌گذارند، بلکه به افراد صالح و شایسته مسئولیت سپرده می‌شود. مسئول بایستی صداقت داشته باشد، باادب باشد، خوش‌رو و خوش‌گفتار باشد، فن بیان خوبی داشته باشد از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار باشد، انتقادپذیر و انعطاف‌پذیر  نیز باشد. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که یک فرد مسئول بایستی داشته باشد. مهندس دژاکام می‌فرماید: بالاترین ضربه به یک نفر این است که مسئولیتی به او بدهیم اما او ظرفیت آن را نداشته باشد در این صورت او قبله خود را گم می‌کند و از تعادل خارج می‌شود، درگیر حاشیه می‌شود و شروع به نق زدن می‌کند، فرد مسئول جهت ارتقا جایگاهی که خدمت می‌کند بایستی انتقادپذیر باشد باید منافع مجموعه را بر منافع شخصی‌اش ترجیح دهد و دچار تکبر و غرور نشود. از حواشی به دور باشد او باید طبق ضوابط و قوانین مجموعه که در آن خدمت می‌کند اهداف مجموعه را پیش ببرد و به سمت درستی هدایت کند. استاد امین در سی دی گره مسئولیت می‌فرمایند: که گرفتن یک مسئولیت و جایگاه شاید ساده و راحت باشد، اما نگه‌داشتن آن واقعاً کار سختی است، بایستی تمام جوانب آن در نظر گرفته شود.
در ابتدا شعبات کنگره ۶۰ در شهرستان‌ها به‌صورت کارگاه‌های آزمایشی و آموزشی بود، شعبه بیهقی در ابتدا این‌گونه بود، ۵۰  رهجو در دو لژیون قرار داشتند اما چون خدمتگزاران احساس مسئولیت می‌کردند و در رأس، آقا امیر هوشنگ به نحو احسن مسئولیت خودش را انجام می‌داد، رشد و ارتقا صورت گرفت و کارگاه آزمایشی آموزشی به‌صورت شعبه و نمایندگی بیهقی درآمد. اکنون باعث افتخار شعبه است که بیشتر از ۴۰۰ نفر در حال آموزش و خدمت در مسیر درمان قرارگرفته‌اند، این افتخار به خاطر زحمات و محبت مسئولین صادق و درستکار و بدون حاشیه رقم خورده است. مجموعه‌هایی که رشد و ارتقا می‌یابند هیچ‌وقت دچار حاشیه نمی‌شوند، منافع مجموعه را بر منافع شخصی خودشان مقدم می‌دانند، آن‌ها اعتقاددارند که وقتی مجموعه‌ای رشد پیدا کند در ادامه سایر افراد مجموعه نیز رشد خواهند کرد، هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی، رشد و ارتقا صورت می‌گیرد. مسئولیت درمان مسافران سفر اول بر عهده خودشان است، هیچ‌کس در قبال درمان یک مسافر مسئول نیست، راهنماها راه را نشان می‌دهند  آن‌ها انگشت اشاره‌اند، مسئولیت اصلی بر عهده خود فرد است بهترین و لذت‌بخش‌ترین سفر، سفر اول است، به‌هیچ‌عنوان در طول سفر درگیر حاشیه نشوید در غیر این صورت به درمان نخواهید رسید، اگر  می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید و به سرانجام برسانید از مسیر لذت ببرید به‌هیچ‌عنوان درگیر حاشیه نشوید، از دورهم بودن لذت ببرید، خدمتگزاران  و مسئولین شعب صادقانه خدمت می‌کنند تا افراد به رهایی و پاکی برسند، آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف کنگره ۶۰ بدون منت خدمت می‌کنند، ما بایستی با سفر درست و خوبمان از آن‌ها قدردانی کنیم.

ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

اعلام سفر رهایی از بند مواد:

مسافر کاظم به راهنمایی مسافر مهدی،لژیون هفتم

عکاس: مسافر غلامرضا لژیون سوم
تایپ: مسافر محسن لژیون یازدهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .