English Version
English

کلهم راع و کلهم مسئول

کلهم راع  و کلهم مسئول

هفتمین جلسه از دور چهل و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد، با استادی راهنما مسافر هاشم، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه " ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه " روز پنج‌شنبه 30 فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت 17  آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد؛

سلام دوستان هاشم هستم یک مسافر، خدا را شاکرم که فرصت خدمت این جایگاه را به من داد، تشکر می‌ کنم از مرزبان محترم و نگهبان جلسه. دستور جلسه امروز ظرفیت، مسؤلیت، قبله گم کردن است، که در ورژن جدید این دستور جلسه به آن نق زدن و حاشیه اضافه گردیده که با آموزش و اطلاعاتی که من دیده ام، هر کس بخواهد به این نتیجه برسد، که در این عالم خداوندی هم وجود دارد، می تواند با این دستور جلسه به این نتیجه برسد، که خداوند وجود دارد و هیچ چیز در این دنیا اتفاقی نیست، اما جمله ظرفیت از ظرف گرفته شده است، همان طور که مسئولیت از کلمه مسئول، همان طور کلمه انسانیت از انسان، وقتی قرار شد نسبت  به کلمه انسان حد، حدود، بلندی و بزرگی اختصاص داده شود انسان می شود انسانیت. وقتی قرار است، شخصی را مسئول یک قسمت کنند و پاسخ گو باشد،  مسئولیت فرد مشخص می شود. اولین قدمی که انسان می خواهد داخل این دنیا بگذارد، در یک مسابقه غیر قابل تصور پیروز می شود، این قانونی که خداوند حکیم پایه گذاری کرده، از قبل مشخص شده است و شما باید به دنبال این باشید که این قانون هایی که خداوند برای من و شما گذاشته است، اجرا گردد.

هر فرد ظرفی است که از طرف خداوند تعیین شده است اما ظرفیت در اختیار اوست و باید در سر هر دو راهی ظرف او بشکند پس از شکستن ظرف وقتی  گوش به فرمان باشد باعث می‌شود که یک رهجوی موفق باشد. ممکن است تا چندی پیش در سایت و یا نگهبان نظم باشد الان به او می‌گویند که برو مرزبانی، باید ظرفش شکسته بشود. اما این ظرف در مقابل ظرف قبلی باید بزرگ‌ترباشد. پس من وقتی در تاریکی‌ها ظرفم شکسته می‌شود، لازم نیست آموزشی داشته باشم خود به خود بعضی از قطعات ظرفم در تاریکی گم شده و ظرف من کوچک تر خواهد شد یعنی کم ظرفیت تر می شوم. اما در مسیر روشنایی‌ها برای اینکه من بتوانم ظرف بزرگ‌تری را ایجاد کنم و یا ظرفیت بزرگتری برای خود قائل بشوم باید آموزش بگیرم و این آموزش گرفتن تشکیل ظرف بزرگتری نسبت به ظرف قبلی را ایجاد می‌کند. اگر بخواهم قطعات ظرف قبلی را دو مرتبه در کنار هم وصل کنم، با آموزش‌هایی که گرفتم باید مثل آن را بسازم تا ظرف بزرگ‌تری داشته باشم، این می‌شود سی دی قالب، چیزی که در کنگره به عنوان الگو وجود دارد و شما به الگوی بالاتر از خودت نگاه می‌کنی یعنی از روی او ظرف خودت را می سازی، بزرگتر  می شوی و گنجایش ظرفیت بیشتری پیدا می کنید.

حالا اگر به طور مثال راهنما، ایجنت و یا مرزبان باشد فرقی نمی کند و اگر گاها یک جایی این ظرف را شکسته و در حال بزرگتر کردن است، ممکن است قطعاتی به این ظرف اضافه کند که آن قطعات هم شکل و همرنگ این ظرف نیستند. مثل اینکه یک جایی را سنگ کاری می‌کنی، در انتها و در جایی کاشی و یا سنگ را کم می‌آوری و سنگ‌های متفاوت دیگری استفاده می‌کنی آن کار در اصل به اتمام می‌رسد و ظرف تو بزرگتر شده اما از دور مشخص است که یک سری قطعاتی که همرنگ و همسنگ با این ظرف نیست به آن اضافه شده است. در این موقع در رفتار و کردار این شخص کلمات و یا رفتار نامناسبی می‌بینی. خیلی آدم خوبی است اما گاهی اوقات می‌بینی که با یک سری الفاظ ناشایست با تو صحبت می‌کند، این یعنی ظرفش بزرگ شده است اما قطعاتی که ساخته بر اثر آموزش، اندازه همرنگ و هم شکل ظرف قبلی نیست یعنی کاملاً در رفتار و کردارش مشخص است.

مثل اینکه یک جایی را سنگ کاری می‌کنی، در انتها و در جایی کاشی و یا سنگ را کم می‌آوری و سنگ‌های متفاوت دیگری استفاده می‌کنی آن کار در اصل به اتمام می‌رسد و ظرف تو بزرگتر شده اما از دور مشخص است که یک سری قطعاتی که همرنگ و همسنگ با این ظرف نیست به آن اضافه شده است. این موقع در رفتار و کردار شخص این‌ها را می‌بینی. خیلی آدم خوبی است اما گاهی اوقات می‌بینی که با یک سری الفاظ ناشایست با تو صحبت می‌کند، این یعنی ظرفش بزرگ شده است اما قطعاتی که ساخته بر اثر آموزش، اندازه همرنگ و هم شکل ظرف قبلی نیست یعنی کاملاً در رفتار و کردارش مشخص است. از کلمه ظرف و ظرفیت که بگذریم به کلمه مسئول و مسئولیت می‌رسیم و باز هم خداوند حکیم هیچ کسی را بی مسئولیت و بدون دلیل به این دنیا نیاورده و خلق نکرده است. برای همین که خیلی قشنگ‌تر است که در هفته بعد پا می‌گذاریم در وادی دوم، جایی که هیچ مخلوقی بیهوده به این دنیا نیامده است. قسمت دوم این دستور جلسه مسئولیت است. پیامبر خدا می‌فرماید کلهم راع  و کلهم مسئول، که یک حدیث نبوی است که برای همه بیان شده است. امکان ندارد که تو در جایی قرار بگیری و مسئول نباشی و مسئول بودنت بخشی از آن به انجام کارهاست بخشی هم به انجام ندادن کارهاست.

ما فکر می‌کنیم که در انجام دادن‌ها مسئول هستیم و گاهاً در بعضی مواقع در انجام ندادن‌ها هم به همان مقدار مسئول هستیم. نکته آخر در مورد این دستور جلسه زیبا، کاربردی و قشنگ در شکل دادن ظرف خودمان و ظرفیت خودمان، که اینها همه دست خودمان است، چگونه می‌توانیم ظرفیت خودمان را بالا ببریم، چگونه می‌توانیم مسئول باشیم و چگونه می‌توانیم مسئولیت پذیر باشیم؟ دو تا نکته دیگر به این دستور جلسه اضافه شده است که من فکر می‌کنم به خاطر عملکرد این چند سال اخیر که من خودم در این ۶ سال در کنگره هستم، مدل ورود بعضی افراد به کنگره ۶۰ با ۶ سال پیش که من آمدم خیلی متفاوت شده است و این تفاوت باعث شده است که این نق زدن بیاید و در این دستور جلسه جای خودش را باز کند. این برای همه ما یک هشدار است که اگر کاری را انجام می‌دهیم دنبال بهانه نباشیم و نق نزنیم. چرا که تمام این ظرف و ظرفیت، مسئول، مسئولیت و قبله گم کردن که اصلاً به آن نرسیدیم در موردش صحبت کنیم. چون یکی از اهداف خداوند در این دستور جلسه این است که اگرظرف و ظرفیت را معرفی می‌کند ، مسئولیت را هم به تو می‌گوید در ادامه چراغ راه را به تو نشان می‌دهد. برای همین است که کسی در خارج از کنگره ۶۰ و با همین متد به درمان نمی‌رسد یعنی اگر به او جدول را بدهید و کارها را بگوییم باز هم نمی‌تواند چرا که قسمت قبله گم کردن و قسمت هدایت و الگو در مسیر او وجود ندارد.

مرزبان خبری مسافر رحیم 

تایپ مسافران محمدرضا لژیون 10 و محسن لژیون 12

صوت مسافران  امیر لژیون ۱

عکاس مسافران مسعود لژیون 15 و حسین لژیون ۱

ارسال خبر مسافر مهدی لژیون 7

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .