English Version
English

توانایی و قدرت بخشش در لژیون سردار

 توانایی و قدرت بخشش در لژیون سردار

 جلسه پنجم از دوره‌ی ششم سری جلسات لژیون سردار نمایندگی زنجان ویژه‌‌ی مسافران با استادی راهنما مسافر اسمعیل، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین مسافر یحیی و دبیری مسافر مهرداد با دستور جلسه‌ی دنور در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اسمعیل هستم یک مسافر، از نگهبان و دبیر لژیون سردار سپاسگزارم که به بنده اجازه دادند در یکی از بزرگترین لژیون‌های آموزشی کنگره شرکت کنم و خداوند را بابت این امر شاکر و سپاسگزارم؛ در خطابه‌ی سوم زنجیره‌های عشق، استاد رعد می‌فرمایند: عشق و عاشق تنها متایی است که هر چقدر از روی آن برداشته شود به جای کم شدن، زیاد و زیادتر می‌شود؛ در دنیا تنها مقوله‌ای که این اتفاق برایش می‌افتد و هر چقدر از آن استفاده و برداشت شود، از میزان آن کاسته نمی‌شود؛ عشق است.

دستور جلسه‌ی امروز لژیون سردار،  دنور است؛ دنور به معنی بخشنده می‌باشد، آقای مهندس در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار بیان کردند: کسانی که با مبلغ پنجاه میلیون تومان در جشن گلریزان مشارکت می‌کنند، نشان انگشتری دنور را دریافت می‌کنند و از شعبه‌ی ما در همان سال آقا حمید و آقا مسعود دنور شدند؛ خاطرم است هنگامی که آقا مسعود دنور شده بودند، من همیشه از ایشان راجع به دنوری و حس آن سوال می‌کردم و ایشان می‌گفتند: اگر خواسته و عشق این جایگاه را داشته باشی، قطعا به این جایگاه خواهی رسید.

از اساتید خودم یاد گرفته‌ام که رفتار انسان وابسته به ذهن و میزان اطلاعات و آگاهی‌های او است، من زمانی حتی حاضر نبودم که یک نخ سیگار به دوستانم بدهم و اگر این کار را می‌کردم با رضایت خاطر نبود؛ ولی با حضور در لژیون سردار پیش فرض‌های ذهنی و آگاهی من تغییر کرد و با آموزش‌هایی که از کنگره و لژیون سردار کسب کردم، سبب شد که رفتار من تغییر کند و در گلریزان با اطمینان کامل و بدون هیچ شک و تردیدی مشارکت مالی کنم؛ خاطرم است که آقا احسان می‌گفتند: لژیون سردار جای انسان‌های زرنگ و باهوش کنگره است، کسانی که از نظر اقتصادی ضریب هوشی بالایی دارند، در این لژیون حضور پیدا می‌کنند و من هم همواره سعی می‌کنم که در این لژیون غیبت نداشته باشم.

من از اساتید و دوستانی که دنور و پهلوان هستند، آموزش‌های زیادی کسب کرده‌ام، به خصوص آقا ولی که پهلوان نمایندگی زنجان است و آقا یحیی که امسال در جایگاه پهلوانی قرار خواهند گرفت، مطالب زیادی آموخته‌ام، از این عزیزان قدرت بخشش را آموختم و موفق شدم که در سال گذشته جایگاه دنور را کسب کنم و از خداوند می‌خواهم که بتوانم جایگاه پهلوانی را هم تجربه نمایم و خیلی دوست دارم که شال پهلوانی را هم داشته باشم.

همان‌گونه که استحضار دارید هم‌اکنون جایگاهی بالاتر از جایگاه پهلوانی که جایگاه نشان بی ‌نشانی می‌باشد به وجود آمده است و طبق فرموده‌ی جناب مهندس کسانی که مبلغ یک میلیارد تومان و بالاتر از این مبلغ را پرداخت کنند، به این جایگاه نائل می‌شوند.

به طور کلی نیاز ما به مسائل مالی بسیار حیاتی و با اهمیت است، مشاهده می‌کنید که شعبه‌ای مانند شعبه‌ی ما، که دارای  لژیون سردار قوی و با کیفیتی است، می‌تواند به خود کفایی نسبی برسد و در طول دو الی سه ماه، یک زمین متروکه با ساختمانی قدیمی و مستهلک را به یک ساختمان زیبا و باشکوه که الان در آن حضور داریم تبدیل کند؛ همه‌ی ما از سال‌های گذشته مهم‌ترین آرزو و خواسته‌‌ای که داشتیم، این بود که زمین و ساختمان خودمان را داشته باشیم و قطعا اگر امروز به این خواسته‌ی خود رسیده‌ایم، به دلیل قدرتمند بودن لژیون سردار نمایندگی زنجان بود.

همان‌طور که اشاره کردم، اگر ما هم‌اکنون در ساختمان خودمان هستیم، نشان‌دهنده‌ی این امر است که نمایندگی زنجان دارای یک لژیون سردار قوی و قدرتمندی است که توانسته در خود افراد متعددی که دنور و پهلوان هستند پرورش دهد و هم‌اکنون حدود صد و سی تن از عزیزان در نمایندگی زنجان عضو لژیون سردار هستند؛ اگر ما به این مرحله رسیده‌ایم، به این دلیل است که آگاهی و جهان‌بینی ما تغییر کرده است و به دلیل این جهان‌بینی و آگاهی که بدان‌ها دست یافته‌ایم، به راحتی قادر هستیم که از اموال خود ببخشیم.

شما مشاهده می‌کنید که در بیرون از کنگره حتی کسی مبالغ ناچیز و اندک را هم به دوستان و عزیزان خود قرض نمی‌دهد و اگر هم این کار را انجام دهد، با اکراه این کار را انجام می‌دهد؛ اما در کنگره۶۰ افرادی که در گذشته مصرف کننده بودند و وضعیت مالی مناسبی هم نداشتند، به دلیل کسب آموزش و آگاهی به راحتی و با کمال میل عضو لژیون سردار می‌شوند؛ در کنگره همه به این آگاهی رسیده‌اند که بایستی بستر و شرایطی را فراهم کنند تا یک فرد مصرف کننده و خانواده‌ی او به درمان و آرامش برسند.

مبالغی که ما در گلریزان جهت عضویت در لژیون سردار و کسب جایگاه‌های دنوری و پهلوانی پرداخت می‌کنیم، یک سرمایه‌گزاری برای آینده می‌باشد؛ مطلب مهمی که ما بایستی بدان توجه ویژه‌ای داشته باشیم این است که هنگام بخشش و مشارکت مالی در کنگره، نباید منتظر بازتاب آن در زندگی خود باشیم و این کار را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام دهیم.

به نظر من همین امر که ما به توانایی و قدرت بخشش رسیده‌ایم و می‌دانیم که با مبالغی که می‌بخشیم، افراد زیادی به درمان و آرامش می‌رسند و در فرآیند درمان و احیای حتی یک نفر از افرادی که در دام بیماری اعتیاد هستند، سهیم می‌شویم، خود یک مطلب بسیار ارزشمند و لذت‌بخش می‌باشد.

درمان یک فرد مصرف کننده بسیار مهم و ارزشمند است و با درمان یک نفر، اتفاقات و تغییرات بسیاری ایجاد می‌شود؛ زیرا کسی که درمان شود، می‌تواند به جایگاه راهنمایی برسد و به افراد زیادی کمک کند و قدرت بخشش را یه دیگران نیز آموزش دهد.

در کنگره۶۰ این امر برای ما عادی شده است که یک فرد مصرف کننده در طول ده الی یازده ماه به راحتی به درمان می‌رسد، ولی در خارج از کنگره با تمام امکانات دولتی و صرف بودجه و هزینه‌های هنگفت، این اتفاق رخ نمی‌دهد و کسی به درمان قطعی نمی‌رسد.

به نظر من مهم‌ترین اتفاقی که در کنگره می‌افتد، این است که یک فرد مصرف کننده به صورت داوطلبانه در فرآیند آموزش قرار می‌گیرد و به دلیل آموزش‌های ناب و عالی کنگره میزان دانایی و جهان‌بینی افراد تغییر می‌کند؛ کسی که در کنگره آموزش کسب کند به این آگاهی و دانایی می‌رسد که به چه علت بایستی مواد مخدر و سیگار مصرف نکند؛ در نهایت کسی که به درمان قطعی می‌رسد و از آموزش‌های کنگره به خوبی برخوردار می‌شود، می‌داند که با درمان خود به دیگران نیز کمک کرده و در آن‌ها تاثیر می‌گذارد و اگر در ابتدا جهت درمان خود به کنگره آمده بود، پس از آن با خدمت در جایگاه‌های مرزبانی و راهنمایی و عضویت در لژیون سردار، با تمام وجود می‌خواهد که به دیگران خدمت کرده و برای دیگران مفید باشد.

زمانی که مصرف کننده بودم، خیلی نا امید بودم و همواره به خودم می‌گفتم: جوانی من تباه شد و داستان زندگی من به پایان رسید؛ من همیشه آرزو داشتم که فرد مفیدی برای جامعه باشم به همین خاطر در آن زمان افسوس و حسرت زیادی در خود احساس می‌کردم.

وقتی که یک ماه از ورود من به کنگره سپری شده بود، روزی در شبکه‌ی دو سیما، جناب مهندس در یک برنامه‌ حضور داشتند، در آن برنامه مجری از جناب مهندس سوال کردند که آقای مهندس شما حدود شصت هزار نفر مصرف کننده را به درمان رسانده‌ و احیا کرده‌اید و باعث شده‌اید که این افراد و خانواده‌هایشان به آرامش برسند، این امر در زندگی شما چه بازتابی داشته است؟ جناب مهندس در پاسخ به ایشان فرمودند: که منتظر بازتاب و پاداش در زندگی خود نیستند و اگر کاری انجام داده‌اند، به خاطر این است که انجام این کارها را وظیفه‌ی خود می‌دانستند؛ مجری در واکنش به پاسخ ایشان حدود ده ثانیه سکوت کرده و سپس به ایشان گفتند که ایشان بسیار انسان بزرگ و فرهیخته‌ای هستند.

من پس از مشاهده آن برنامه متوجه شدم که کنگره مکان بسیار خوبی بوده و فضای رشد و ارتقای من را فراهم می‌کند؛ از آن روز تصمیم گرفتم که در کنگره حضور داشته باشم و رشد کنم و در زندگی دیگران نیز تاثیرگذار باشم و به انسان‌های دردمند دیگر کمک نمایم.

در انتها دوباره خداوند را شکر می‌کنم که در مکانی هستم که انسان‌های دردمند و رنج کشیده را احیا و آباد می‌سازد؛ همچنین خداوند را بابت اینکه راهنمایی همچون آقا صمد دارم، شاکر و سپاسگزارم  و از ایشان صمیمانه متشکرم که با رفتار و منش خود به من آموزش‌های زیادی دادند و به من آموختند که بایستی در کنگره خدمتگزار باشم و عضو لژیون سردار شده تا قادر شوم که به دیگران نیز کمک نمایم و در زندگی آن‌ها و جامعه‌ تاثیرات مثبتی بگذارم، از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه‌ی شما متشکرم.

خدمتگزاران سایت نمایندگی زنجان:
تایپ: مسافر محمدرضا از لژیون سوم
ویراستار: مسافر شهرام از لژیون ششم
ارسال: مسافر مرتضی مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .