English Version
English

جایگاه هر فرد را ظرفیتش تعیین می‌کند

جایگاه هر فرد را ظرفیتش تعیین می‌کند

یازدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی بیرجند ویژه مسافران، با استادی مسافر حمید، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت» سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حمید هستم یک مسافر. ظرفیت به معنی گنجایش و حجم است، هرکدام از ما دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستیم اما سعی می‌کنیم در طول سفر اول و دوم با آموزش‌هایی که از کنگره دریافت می‌کنیم این ظرفیت را بالا ببریم تا تاب‌آوری ما در مقابل مشکلات و مسائل روزمره زندگی افزایش پیدا کند.

جایگاهی که امروز در آن قرار داریم بر اساس ظرفیت و خواسته‌های ماست، دریکی از سی‌دی‌ها جناب مهندس داستان پیرمردی را تعریف می‌کردند که در بیابان خار جمع می‌کرد روزی نزد حضرت موسی آمد و از ایشان خواست تا از خداوند بخواهد تیشه‌ای به او بدهد تا  بتواند راحت‌تر خار بکند، حضرت موسی به درگاه خداوند دعا کردند و خداوند نیز اجابت کرد و آن پیرمرد صاحب تیشه‌ای شد، بعد از چند روز حضرت موسی پیرمرد را دید که شرطه‌ها او را دست بندزنان می‌برند، جریان را که جویا شد فهمید او مرتکب قتل شده و فردی را در دعوا با تیشه کشته است، ما نیز باید سعی کنیم در زندگی ظرفیت خود را ارتقا دهیم که اگر تیشه‌ای به دست ما رسید بتوانیم درراه صحیح از آن استفاده کنیم.


بالطبع فردی که ظرفیت بالایی دارد می‌تواند مسئول خوبی باشد و در برابر کارهای خود پاسخگو باشد و از این مسئولیت نیز همواره آموزش بگیرد و خود را برای جایگاه‌های بالاتر آماده کند، در مقابل افرادی را نیز داریم که برای مدتی مسئولیتی به آن‌ها سپرده می‌شود اما فکر می‌کنند این جایگاه مادام‌العمر‌است و حاضر به واگذاری جایگاه به فردی دیگر نیستند، این افراد به‌ندرت پاسخگو هستند و در جایگاهی که قرار دارند مفید نیز واقع نمی‌شوند، همین واگذاری جایگاه نیز خودش ظرفیت می‌خواهد که آن‌ها از آن بی‌بهره هستند.

من در سفر اول مدام با خودم فکر می‌کردم چه عیبی دارد یک سفر اولی نگهبان و یا دبیر شود و یا سایر مناصب را تجربه کند اما امروز که در سفر دوم هستم به‌خوبی درک می‌کنم که هدف اصلی یک سفر اولی درمان است و اگر غیرازاین باشد راه و قبله را گم خواهد کرد و از مسیر خارج خواهد شد. امیدوارم همه ما در صراط مستقیم قدم برداریم و جز آن به چیز دیگری فکر نکنیم.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

تایپ و ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .