English Version
English

عملوا الصالحات

عملوا الصالحات

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با قوت گرفتن از قدرت مطلق «الله»

با سلام و سپاس؛ نگاه و حضور حاضر، مهربان و بهاری شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «صلح» دعوت می‌کنیم.

سخنان ماندگار آقای مهندس دژاکام عزیز: «کسی عمل صالح انجام می‌دهد که در صلح و آرامش است...»

سلام دوستان طاهره هستم همسفر مهدی
در بدن ما حدود ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار سلول تخمین زده شده که وجود دارد! هر سلول در بدن انسان حکم یک شهر را دارد و ما جسم خود را یک مشت پوست، استخوان و گوشت در نظر می‌گیریم! باید پی ببریم که جسم ما چقدر عظیم است و چقدر جاهلانه با آن برخورد می‌کنیم! پیکرتراشی‌ها و جراحی‌هایی که برای برداشتن چربی انجام می‌شود و باعث می‌شود میلیاردها سلول و باکتری را به زور از بین ببریم و باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای جسم خود شویم که عواقب وحشتناکی به وجود می‌آورد! همین عمل بینی! ژلی که به لب می‌زنند! یک‌سری سلول‌ها و حواس از دست می‌رود؛ انسان‌ها شبیه یکدیگر شده و تنوع حس از بین می‌رود.

معده انسان را در نظر بگیرید، برای هضم کردن غذا باید اسید ترشح کند، معده از جنس پوست و گوشت هست، اسید باعث از بین رفتن لایه‌های پوستی معده می‌شود و سلول‌ها آن را دوباره بازسازی می‌کنند؛ در بدنِ ما غوغایی به پاست! میلیون‌ها سلول در حال کار کردن هستند.
ما باید هر قسمت وجود را خوب بشناسیم تا آن را خوب راهبری کنیم. بیماری‌ها دارای صور آشکار و پنهان هستند؛ به طور نمونه فردی که تومور در کبد یا مغز یا معده دارد، در صور آشکار پزشکان تومور را برمی‌دارند و با شیمی‌درمانی که یک نوع سم است، بقایای سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند! اما عاملی که باعث به وجود آمد آمدن تومور شده است را باید پیدا کرد که همان صور پنهان بیماری‌ است؛ تومور که یک آشغال نیست که فقط از روی زمین برداریم! دقیقاً مثل فردی که مصرف مواد را قطع کرده ولی حالش همیشه بد است! چون آن چیزی که باعث ایجاد خماری می‌شود را درست نکرده است؛ ما تا به دنبال صور پنهان بیماری نباشیم، به درمان نمی‌رسیم؛ پزشکان با تجویز دارو فقط جلوی پیشروی آن را می‌گیرند و دارو حالتِ نگهدارنده و مهار بیماری را دارد نه درمان! 

امروزه خوشبختانه در طی این ۱۰ سالِ اخیر دستگاه‌هایی توسط افرادی اختراع شده که جایزه نوبل دریافت کردند؛ این دستگاه‌ها بیماری‌ها را در سطح سلولی مشخص می‌کند و به بیان ژن‌ها می‌پردازد؛ مثلاً دستگاه میکرواریو با آزمایش خون تمام ژن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، میزان اوره، چربی، قند، سلامتِ استخوان‌ها وضعیت قلب، مغز، کلیه، دوپامین و... که هر کدام از این‌ها در چه وضعیتی و شرایطی قرار دارد؟ این‌که سلول‌های سرطانی الان در چه وضعیتی هستند و حتی جسم انسان از نظر فیزیولوژی در چه شرایطی و در چه رده سنی قرار دارد؟ به همان صور پنهان بیماری‌ها می‌پردازد.


ما حدوداً ۲۲ هزار ژن داریم؛ ژن‌ها دستوراتی برای ساختمان جسم صادر می‌کنند، مرکز همه ژن‌ها DNA نام دارد؛ سلول‌ها نیز دائماً در حال کار هستند؛ در بدن دائماً در حالِ درگیری است! یک‌سری از آن‌ها در پی ساخت بدن، تولید و بازسازی آن هستند و یک‌سری در حال تخریب جسم هستند! اگر قدرت بدنی و سیستم ایمنی پایین برود، سلول‌های سرطانی شروع به رشد می‌کند؛ ۱۸۰ ژن برای بیان سرطان وجود دارد که متحصصین با بررسی آنان می‌فهمند، سرطان در چه وضعی هست؟ ما نیز در سیستم تحقیقاتی کنگره، با بیان ژن‌هایی که از تنظیم خارج شدند، به درمان بیماری می‌پردازیم و مسائل آکادمی را تلاش داریم به طب انتقال دهیم.


باید هر قسمت وجودمان را بشناسیم، تا بتوانیم جسم خود را راهبری کنیم؛ چون اگر جسم، سالم باشد ما از آسایش و آرامش برخورداریم؛ باید در سلامت باکترهای بدن خود بکوشیم؛ آنتی بیوتیکِ خودسرانه استفاده کردن یا استفاده از مواد غذایی که موادِ نگهدارنده دارد! باکتری‌های مفید بدن را از بین می‌برد! به طور مثال شیر اگر بیرون باشد، ظرف ۲۴ ساعت خراب می‌شود، حالا فکر کردید شیری که ۶ ماه اعتبار دارد در آن چه چیزی‌ است که باکتری‌های آن را از بین می‌برد که خراب نشود و وقتی ما آن را می‌خوریم، باکتری‌های معده ما هم از بین می‌رود؛ یک‌سری بیماری‌های روده بزرگ، مشکلات گوارشی، یبوست‌ها و بیرون روی‌های شدید به خاطر باکتری‌های از بین رفته است و استفاده از مواد فریزری هم یکی از علل به‌وجود آمدن این بیماری‌ها هست.


اضافه وزن فقط به دلیل پرخوری نیست؛ بلکه به خاطر بلد نبودن غذا خوردن است! باید به غذاهایی که می‌خوریم دقت کنیم، اگر اضافه وزن داریم، در پی درمان آن باشیم؛ راهی که در کنگره۶۰ وجود دارد، در هیچ جا نیست؛ کم خرج‌ترین سفر و لذت‌بخش‌ترین سفر در لژیون جونز است؛ به راحتی و به خوبی با ورزش کردن جسم خود را سالم نگه دارید؛ باید به خوابیدن خود نیز دقت کنید؛ بزرگترین فاجعه این است که شخص ساعت ۲ یا ۳ شب بخوابد و صبح ساعت ۱۰ و ۱۱ بیدار شود که باعث می‌شود انرژی انسان تحلیل رود، عمرش کوتاه شود حافظه‌اش از بین رود و دچار انواع و اقسام بیماری‌ها شود! مانند موبایلی که همیشه شارژش ۵ درصد است و به دنبال پریز برای شارژ شدن است! خواب مرتب، جسم انسان را ۱۰۰٪ شارژ می‌کند.

اگر انسان بخواهد خود را بیابد، به این معنا نیست که در مسائل خاص که آن هم خداوند اذن آن را می‌دهد، وارد شود! اگر انسان بخواهد خود را بپدا کند، اول باید خود را بشناسد تا بتواند خدا و هستی را بشناسد؛ انسان برای شناخت خود باید به دانایی و تزکیه برسد، برای شناخت خود، لازم نیست به ملکوت اعلا برود، ورد بخواند، مراسم خاصی انجام دهد، روزه بگیرد، به کلاس‌های مدیتیشن، یوگا و انرژی درمانی برود. شخص ۱۵ سال درس می‌خواند، نمی‌تواند بیماری را درمان کند، حال مگر با انرژی درمانی می‌شود بیماری را درمان کرد؟! «خیر» این یک فاجعه است، افراد با انرژی درمانی به چه مشکلاتی رسیدند! برای شناخت خود، وجود کلام خدا راهگشا است. کلام خدا چیست؟ الحمدلله؛ سپاس و ستایش از خداوند که پروردگار جهانیان است؛ انسان به ربِ خود نیز ناسپاس است «ان الانسان لرب لکنود»

نسبت به پدر، مادر، معلم، استاد و راهنما قدردان باشیم و به آن‌ها احترام بگذاریم. خداوند گفته چه کنیم و چه نکنیم؟ دروغ نگو، کم‌فروشی نکن، عدالت خواه باش، انفاق کن، سخن‌چین و طعنه‌زن نباش. خداوند انسانِ مهربان را دوست دارد؛ اگر آشکارا به عمل صالح بپردازید، چشمان ابلیس را نابینا می‌کنید؛ عمل صالح، عملی است که در آن صلح و آشتی باشد؛ هنگام صحبت کردن با دیگران با مهربانی و بدون خشونت برخورد کردن، هر کاری، هر راهی، هر حرکتی که انجام می‌دهید، عمل صالح در آن باشد نه حرکت تخریبی! طبیعت را دوست داشته باشیم و زمانی‌که یک درخت قطع می‌شود، سه درخت به جای آن کاشته شود.


ما در سه جهان هستیم؛ جهان فیزیکی، جهان ذهنی و جهان خواب؛ در برخورد با افراد در ظاهر و جهان فیزیکی، شخص را دوست داریم و در ذهن از او متنفریم و شکلِ دیگری داریم! زمانی‌که خوابیم، در جا و مکان‌های مختلف زندگی می‌کنیم؛ این‌که در چه مرحله از تزکیه و پالایش قرار داریم، چه حساب‌هایی داریم و چه خورده حساب‌هایی، گاهی در خواب، مرتب کابوس و درگیری داریم، این خواب برای ما تبدیل به عذابِ اَلیم می‌شود.

بنابراین در شناخت خود بیشتر باید دقت کنیم و خود و دیگران را یک مشت استخوان و گوشت در نظر نگیریم! خیلی مسائل دیگر در حال کار و تلاش هستند که ما حرکتی انجام دهیم؛ انسان یک معجزه بسیار عظیم است؛ جسم خود را خوب راهبری کنیم؛ چون تا وقتی جسم ما سالم است، از آسایش و آرامش برخورداریم.

منبع: سی‌دی «صلح»  مهندس دژاکام

با سپاس بیکران از برداشت زیبای همسفر طاهره عزیز

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر طاهره، رهجوی راهنما همسفر هما (لژیون سوم)

ویراستاران: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .