English Version
English

سفر اولی باید مسئولیت درمان خود را بپذیرد

سفر اولی باید مسئولیت درمان خود را بپذیرد

جلسه یازدهم از دوره سی‌و‌نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی دانیال اهواز با استادی راهنمای محترم مسافر عبدالله، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین با با دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه در روز یکشنبه ۲۶ / ۱ / ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛

سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها توانستم در این جایگاه بنشینم خدمت کنم و آموزش بگیرم. عید سعید فطر را به همه‌ی اعضای کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم به خصوص نمایندگی دانیال اهواز و یک خسته نباشید جانانه به دوستانی که در جایگاه‌های مختلف در حال خدمت کردن هستند، همچنین دوستانی که در آشپزخانه برای پخت و تهیه افطار زحمت کشیدند. درباره دستور جلسه باید بگویم که پنج موضوع مهم در این دستور جلسه وجود دارد. شخصی که برای درمان اعتیاد به کنگره می‌آید اگر تسلیم آمد، کار برایش راحت‌تر می‌شود منظورم این است که در مقوله درمان هر چه که راهنمایم به من می‌گوید را به نحو احسن اجرا کنم. خود من تا میانه های سفرم با تریاک سفر می‌کردم ولی بعد گفتن باید شربت بخوری و مابقی سفرت را با شربت سپری کنی، برایم فرقی نمی‌کرد چه شربت باشد چه خود تریاک برای اینکه مسئولیت سفر خود را پذیرفته بودم. شخصی که به کنگره می‌آید باید در مرحله اول مسئولیت درمان خود را بپذیرد و این بزرگترین کاری است که می‌تواند انجام دهد. هر جایگاهی که در کنگره ۶۰ داشته باشم، اول باید احساس مسئولیت داشته باشم و در مقابل آن، ظرفیت آن مسئولیت را ایجاد کنم. من با اینکه ۱۰ سال است که در کنگره هستم هنوز برخورد زیبایی که روز اول مرزبانان آقا عباس و آقا مصطفی با من داشتند را فراموش نمی‌کنم و آن برخورد زیبا بود که باعث شد من در کنگره بمانم، به درمان برسم و حالم خوب شود، این نشان می‌دهد که آن افراد در جایگاه مرزبانی مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دادند و یا حتی در قسمت تازه واردین افراد به گونه‌ای کار خود را دقیق انجام می‌دادند و مسئولیت آن را می‌پذیرفتند که من الان اینجا هستم و به درمان رسیدم.

جایگاه‌ها در کنگره ۶۰ خیلی مهم می‌باشند و من باید با آموزش و تقویت جهانبینی خودم کیفیت اجرای آنها را بالا ببرم. در بحث بعدی یعنی همان قبله گم کردن باید بگویم که من نباید فراموش بکنم که از کجا به کجا رسیده‌ام چه بوده‌ام و چه شده‌ام من هرچه دارم و هرچه شده‌ام از کنگره ۶۰ بوده و باید حواسم باشد قبله خود را گم نکنم و یادم نرود کنگره ۶۰ برای من چه کرده است، آرامشی که الان هم خودم و هم خانواده‌ام داریم به لطف کنگره ۶۰ و بستری است که آقای مهندس برایمان فراهم کرده‌اند. درباره موضوع بعدی که حاشیه است باید بگویم که حاشیه هم در کنگره و هم در خارج از کنگره وجود دارد ولی چیزی که مهم است، سفر اولی نباید ذهنش را درگیر حاشیه‌ها بکند فقط و فقط باید روی آموزش‌ها و درمان تمرکز کند تا مبادا از برنامه درمان خود خارج شود. حتی اگر خدمتگزار هستم نباید از خدمت خود در کنگره کوتاهی کنم. مطمئن باشید چیزی که برای خودم اتفاق افتاده است این است که وقتی از خدمت خودم در کنگره زدم و به کارهای بیرون پرداختم نتوانستم و نمی‌شد آن کار را درست انجام بدهم. آقای مهندس می‌گوید کسی که نق می‌زند و حاشیه دارد مطمئن باشید که یک جای کار آن مشکل دارد مثلاً اگر من در سفر اول باشم و مدام نق بزنم یک جای کار من می‌لنگد یا داروی خود را روی نظم مصرف نمی‌کنم یا برایم سخت است صبح زود از خواب بیدار شوم و دارو مصرف کنم و یا زمانی که دارویم را در وعده صبح مصرف کردم مجدداً می‌خوابم، ورزش نمی‌کنم، استخر نمی‌روم و انرژی را که در سفر اول باید مصرف کنم را استفاده نمی‌کنم. برای همین است که مدام در حال نق زدن هستم، شخصی که روی برنامه نباشد تعادل ندارد و این موضوع را راهنما خیلی خوب متوجه می‌شود.

در آخر باید بگویم که چیزی که ما را می‌تواند به مرکز انرژی نزدیک کند خدمت در کنگره است هم برای سفر اولی‌ها هم برای سفر دومی‌ها، باید به سفر دومی‌ها بگویم که تلاش خود را برای شرکت در امتحان راهنمایی بیشتر کنند، جایگاه راهنمایی جایگاهی است که هم برای خود شخص و برای هم دیگران می‌تواند یک سنگ بزرگ را از جلوی پا بردارد و این جایگاه‌ها هستند که می‌تواند ما را به کنگره وصل کنند و در خارج از کنگره ما را ایمن سازند. خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه کردید.

گروه سایت نمایندگی دانیال اهواز 

عکاس و تایپ؛ مسافر فرهاد لژیون ششم 

ارسال؛ مسافر محمد لژیون پانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .