English Version
English

تبدیل احساس پوچی به مفید بودن

تبدیل احساس پوچی به مفید بودن

جلسه سیزدهم از دوره یازدهم از سری کارگاه‌های آموزشي خصوصی همسفران نمایندگی قیدار با استادی همسفر سکینه با دستور جلسه « وادی دوم » به صورت مجازی برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه: وادی دوم و تاثیر آن بر روی من.

در وادی اول آموختیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود، بدون تفکر آن‌چه که هست رو به زوال می‌رود. آموختیم که تفکر یک حرکت درونی است که ترسیم کننده رفتارهای بیرونی است‌‌. انسان‌هایی که تفکر مثبت و رفتار مثبت دارند، اتفاقات خوب برایشان رقم می‌خورد. آموختیم که هر اتفاق یا وضعیتی که که در زندگی ما بوجود می‌آید، نقطه آغاز آن تفکر ما بوده است. بعد این موضوع می‌رسیم به وادی دوم:

« هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم»

وقتی گفته می‌شود "هیچ مخلوقی " منظور فقط انسان نیست، منظور همه موجودات است. یعنی هر کسی یا هر چیزی وقتی قدم به این دنیا می‌گذارد و خلق می‌شود، به صورت اتفاقی و تصادفی نیست، حتما ارزشی دارد که خداوند آن را خلق کرده است. بعضی از انسان‌ها می‌گویند: که من هیچ چیز نیستم، من از دست رفته‌ام و ارزشی ندارم اما این‌گونه نیست و حتما ارزش دارد. انسان زمانی به هیچ بودن فکر می‌کند که ناامیدی در وجودش شکل بگیرد.

نا امیدی چه زمانی در انسان بوجود می‌آید؟

زمانی که انسان از راه صراط مستقیم خارج شود.

مثلا یک مصرف کننده به سمت مواد مخدر می‌رود و از راه راست منحرف می‌شود و به طرف ضد‌ارزش‌ها می‌رود و کم‌کم تخریب‌هایی در درون و بیرون او ایجاد می‌شود و احساس پوچی و ناامیدی در او ایجاد می‌شود. زمانی که انسان احساس ناامیدی کند، دست به هر کاری می‌زند و حتی ممکن است که خود کشی کند و این درست چیزی است که نیروهای منفی می‌خواهند.

انسان اگر بخواهد می‌تواند همه چیز را عوض کند و از پایین‌ترین نقاط به بالاترین جایگاه برسد. یک فرد مصرف کننده می‌تواند با به کار گیری نیروهای خفته و به اذن خداوند حرکت کند و خود را به اوج برساند و خود را درمان کند. من کاملا این موضوع را درک می‌کنم چون مسافرم در اوج ناامیدی، به اوج خوشحالی رسید.

که با اولین قدم احساس پوچی او تبدیل به تبدیل به احساس مفید بودن شد. این وادی به من آموخت که انسان خیلی باارزش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کند و همچنین آموخت که خداوند چه نیروهای قوی و توانایی‌های زیادی در وجود ما نهاده است و فقط باید دانست کی، کجا و چگونه از آن باید استفاده کرد.

امیدوارم همه آن‌هایی که راه خود را گم کرده‌اند و در ناامیدی به سر می‌برند راه خود را پیدا کنند و به توانای و قدرت خود پی ببرند و به آرامش در وجود و زندگی برسند.

 

 استاد جلسه و درج: همسفر سکینه رهجوی راهنما همسفر عاطفه( لژیون چهارم)

نمایندگی همسفران قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .