English Version
English

اگر ظرفیت لازم را نداشته باشم، نباید مسئولیت را قبول کنم

اگر ظرفیت لازم را نداشته باشم، نباید مسئولیت را قبول کنم

نهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰،نمایندگی‌دامغان،با استادی مسافرفتح الله،نگهبانی مسافر فرامرز،و دبیری موقت مسافر محمد،بادستور جلسه ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه سه شنبه 28 فروردین ۱۴۰۳ ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فتح الله هستم یک مسافر:

از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه ظرفیت،مسئولیت، قبله گم کردن،نق زدن و حاشیه نام دارد. در ابتدا از بنیان محترم کنگره‌ تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم نمود تا مسافران به درمان برسند.از آقا امیر حسین راهنمای سفر  اول خودم تشکر می‌کنم،همچنین از علی‌آقا راهنمای سفر دوم، و از ایجنت محترم و کلیه خدمتگزاران کنگره 60 تشکر می‌کنم. اگر امروز من در این جایگاه هستم مدیون زحمات این عزیزان هستم. طبق گفته جناب آقای مهندس،اگر قرار است مسئولیتی به من بدهند ابتدا باید ظرفیت پذیرش آنرا داشته باشم. اگر ظرفیت لازم را نداشته باشم، نباید آن مسئولیت را قبول کنم. چرا که هم در خودم تخریب ایجاد می‌کنم و هم اینکه آن جایگاه را خراب می‌کنم.

در خصوص قبله همانطور که می‌دانید، همه مسلمانها رو به خانه کعبه نماز می‌گذارند.در اینجا منظور از قبله گم کردن همان گم کردن هدف است. مسئول یعنی کسی‌ که بابت جایگاهی‌ که در آن قرار دارد پاسخگو هست. وقتیکه مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید به مقام بالاتر جوابگو باشیم. این مطلب در کنگره‌ نیز صدق می‌کند.مثلا" مرزبان مسئول اجرای قوانین داخلی کنگره است. ایشان باید به مقام بالاتر که دیده‌بان است پاسخگو باشد. بعضی از افراد وقتیکه با کمک دیگران به جایگاهی می‌رسند، فراموش می‌کنند که چگونه به این موقعیت رسیده‌اند. اگر به پست و مقامی برسند،حتی خانواده خود را فراموش می‌کنند، و آنها را در حد و اندازه‌ خود نمی‌دانند. این به نوعی قبله گم کردن است که شخص مسیر خود را گم کرده‌ است.

مصرف کننده مواد مخدر، هدف خود را گم می‌کند؛از مسیر صراط مستقیم خارج می‌شود؛به طرف ظلمت و تاریکی قدم بر می‌دارد. خداوند بزرگ را شاکرم که با آمدن به کنگره‌ در مسیر صراط مستقیم قرار گرفتم. بالا رفتن ظرفیت دست من و شما نیست. به تدریج و ذره‌ ذره‌ با آموزش و تفکر و تجربه ظرفیت شخص بالا می‌رود.با بالا رفتن ظرفیت می‌توانیم مسئولیت قبول نماییم. در زمان مصرف هیچ تعهد و مسئولیتی نسبت به خانواده‌ نداشتیم. خیلی از شغلها را نیمه کاره رهاکردیم. با تعالیم کنگره،و استفاده از تجارب راهنماهای‌ محترم،می‌توانیم در مسیر ارزشها قرار بگیریم. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

نگارش متن:مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر علی لژیون ششم
تهیه و تنظیم:راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .