English Version
English

کل هستی بر مبنای ظرفیت تقسیم بندی شده

کل هستی بر مبنای ظرفیت تقسیم بندی شده

سومین جلسه از دوره چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد با استادی مسافر امیر، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر مهرداد با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت » سه شنبه ۲8 فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱7 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان امیر هستم مسافر، دستور جلسه این هفته ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن است. اگر به این دستور جلسه نگاه کنیم می بینیم که این دستور جلسه دقیقا دستور جلسه خلقت است، یعنی آفرینش بر مبنای این سه واژه خلق شده است، ظرفیت که ظرفیتها را مشخص می کند اینکه هر موجودی چه ظرفیتی و چه جایگاهی دارد. مسئولیت یعنی هر موجودی چقدر می تواند در مورد مسئولیتی که به او داده شده جوابگو باشد و چقدر پذیرش دارد.

در نهایت مسئله قبله گم کردن، قبله گم کردن یک مثال است چون تمام مسلمانان به سمت قبله نماز می خوانیم، وقتی کسی نماز نمی خواند و یا به سوی قبله نماز نمی خواند مثال آن این است که قبله خود را گم کرده، یعنی از هدفش دور شده است. همه ما از نماز خواندن یک هدف داریم که نزدیک شدن به خدا است.

زمانی که این کار را انجام نمی دهیم اصطلاحا می گویند قبله اش را گم کرده یا از هدفش دور شده است، کسی هم که هدفش را گم کرده باشد مثل این است که به یک انسانی کمک می شود که از آن جایگاهی که دارد ارتقا پیدا کند و از نظر مالی یا کاری به پیشرفت برسد. اگر کنگره را مثال بزنیم کسی که از تاریکی خارج می شود و به جایی می رسد، کمک هایی که به او شده است را فراموش کند، مصداق بارز لکنود است، یعنی انسانی که به رب خود هم ناسپاس باشد. من همیشه باید گذشته ام را در ذهن داشته باشم که چه کسی بودم و چه کسانی به من کمک کردند که به این جایگاه برسم و همیشه قدردان زحماتی که برای من کشیدن باشم. مسئله دیگر ظرفیت است که در کل هستی وجود دارد، یعنی کل هستی بر مبنای ظرفیت تقسیم بندی شده است، گازها هر کدام یک ظرفیتی دارند. بعضی گازها مسموم و بعضی دارای حیات هستنند. 

در پایان مطلبی در مورد کمکی که نوشتن سی دی های من به درس فرزندم کرد بگویم، فرزندم کلاس چهارم بود و درسهایش ضعیف بود چون گوش نمی‌کرد، اما وقتی وارد کنگره شدم دید من از غروب شروع می کنم به سی دی نوشتن، بعد از چند وقت به صورت اتوماتیک بدون این که من بگویم درسهایش را می خواند و تلوزیون را خاموش می کرد. سیستم و موبایلش را محدود کرد و به جایی رسید که کلاس نهم امتحان نهایی بود معدلش از ۱۴ رسید به 18/5. این یک تجربه ای بود که گفتم با شما به اشتراک بگذارم از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید متشکرم.

مرزبان خبری مسافر رحیم

تایپ: مسافران محمد مهدی لژیون ۱۹ و مسعود لژیون ۱۵

عکاس: مسافران حسین لژیون ۱ و مسعود لژیون ۱۵

صوت: مسافران امیر لژیون ۱ و علی اصغر لژیون ۱۹

تنظیم و ارسال: مسافر مهدی لژیون 14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .