English Version
English

ظرفیت هر شخصی فرق می کند

ظرفیت هر شخصی فرق می کند

برداشت از دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله از گم کردن، نق زدن و حاشیه)"


سلام دوستان، جواد هستم یک همسفر .
در ابتدا تشکر می‌کنم از جناب اقای
مهندس و زحمت کشان کنگره ی ۶۰ و خداوند را شکر و سپاس می گویم که راه کنگره را به من نشان داد.


جناب مهندس می‌فرماید که ما برای تفهیم به آنانی که نمی‌خواهند بفهمند و بدانند هیچ کاری نداریم و نمیتوان با زور مطلبی را به فردی که خواسته ندارد فهماند و فرد باید خود بخواهد تا تعقل و تفکر و آگاهی داشته باشد. این موقع است ک می تواند آن را بفهمد و دریافت کند اگر هر انسانی به آن مرحله از درک آگاهی ناب و دانایی که همراه با آموزش و تجربه باشد برسد امکان ندارد راه صراط مستقیم را برود.


هر چیزی که از فکر و تفکر و تعقل ناسالمی بیرون بیاید پا بر جا نمی‌ماند و اولین تخریبش بر روی خود شخص است.
بحث ، بحث ظرفیت انسان‌هاست. انسانی ک یک پول سیاه ندارد اگر یک مرتبه ب او پول هنگفتی بدهید ممکن است توانایی هضم آن پول را نداشته باشد و در او تخریب ایجاد کند. اگر انسان بخواهد هر چیزی را پیدا کند باید ابتدا ظرفیت آن را پیدا کند اگر ظرفیت ما با مسئولیتی که داریم یکسان باشد حالت تعادل ایجاد می شود در غیر این صورت تخریب ایجاد می شود.


در کنگره مسئولیت های بزرگ را به افرادی می دهد که ظرفیت آن مسئولیت را داشته باشد. برای مثال در کنگره به یک سفر اولی مسئولیت‌هایی، مثل نگهبانی و مرزبانی واگذار نمی شود و دلیل آن کافی نبودن آموزش‌های لازم است. به این جهت ظرفیت آن مسئولیت در فرد ایجاد نشده است که بتواند در این جایگاه به خوبی خدمت کند و امکان دارد در او ایجاد منیت کند و قبله اش را گم کند در واقع هدف خود را از خدمت گم کند.


قابل ذکر است که هر چه دانش و اگاهی و دانایی ما بیشتر شود به همان میزان ظرفیت ما بالا می رود و این امر تا بی نهایت ادامه دارد.


برداشت من از این سی دی در زندگیم این است که مسئولیت مهم و بزرگ همسفر بودن را خداوند بر عهده  من قرار داده است و من باید وظیفه ای را که بر دوش من است به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم.
از خداوند بزرگ درخواست می کنم که ظرفیت این مسئولیت را به من بدهد تا بتوانم سر بلند از این مسئولیت بیرون بیایم.

تایپ: همسفر جواد لژیون دوم

تنظیم وارسال‌: مسافر محمدرضا لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .